Vroeger zongen wij met het kinderkoortje waarin ik mee zong een lied: ik weet geen enkel woord meer maar wat ik wel weet is is dat het 7 of 8 losse regels waren waarbij je steeds een woord verving voor een geluid. Elke keer dat je het lied opnieuw zong verving je ven een volgende regel een woord voor een geluid. Bij de laatste zin mocht je dan heel hard schreeuwen! Ik dacht dat het iets van over een tante ging maar dat weet ik eigenlijk niet meer.... Iemand? Dit is iets waar van ik al zo vaak heb gedacht dat ik het met mijn kinderen wil zingen
Daar denk ik ook aan. In het refrein komen er steeds meer geluiden bij. (pief-paf, hobbeldebobbel, etc...)
Ik moest gelijk aan deze denken: We zaten met een zucht daar boven in de lucht we zaten zo gezellig in ons schuitje we hadden pret voor tien en niemand kon ons zien lang leve de zeppelin. maar daar komt geen tante in voor.. wel elke regel een woord vervangen door een gebaar. Ben benieuwd welke het is dan! Succes!
Ik heb een tante uit Marokko en die komt hiep hoi Ik heb een tante uit Marokko en die komt hiep hoi Ik heb een tante uit Marokko, een tante uit Marokko een tante uit Marokko en die komt hiep hoi Zing ik aja jippiejippie jee hiep hoi Zing ik aja jippiejippie jee hiep hoi Zing ik aja jippie, aja jippie, aja jippiejippie jee hiep hoi - En ze komt op 2 kamelen als ze komt hobbel hobbel... - En we drinken coca cola als ze komt blub blub... - En dan rijgen wij het varken aan het spit knor knor... (blijf deze vreemd vinden, maar goed) - En dan gaat ze met het treintje weer naar huis tuut tuut...
Tante Pie is dood? Hoewel, nu ik erover nadenk, was dat juist met bewegingen en dan kwam er steeds een beweging bij en stond je op het laatst heeeeeel belachelijk te doen!
En bij deze vervingen we ook steeds een woord uit een volgende regel door een gebaar In het bos daar staat een huis Hertje gluurt al door de ruit Komt een haasje aangerend Klopte op het deurtje Hertje, hertje, help mij toch Straks schiet mij de jager nog Haasje, haasje, kom toch hier En geef mij je pootje (maar dus niet door een geluid.... daarvan ken ik alleen het zeppelin-lied wat hierboven al staat)
was het nederlands ik dacht namelijk gelijk aan if you happy and you know it claps your hands, en ook iets met shout it out
Ohw... Hij zit er nog niet bij... Het was niet 'tante uit Marokko of een van de andere opties, misschien dan toch zonder tante. Wat is wel zeker weet is het woordje schreeuw aan het einde van de laatste zin... Ik kan me de opwinding nog zo goed herinneren dat je elke keer verder in het lied kwam, meer woorden had vervangen en dan eindelijk mocht schreeuwen Maar heel weg bedankt alvast voor het meedenken
Muziek kinderliedjes oude liedjes van vroeger A-G Kinderliedjes van vroeger Kinderliedjes uit de oude doos Als je op kinderliedjes van vroeger zoekt veel resultaat op googel .
-Als we vrolijk zijn dan klappen we in onze handen "klap, klap" Als we vrolijk zijn dan klappen we in onze handen "klap, klap" Als we vrolijk zijn dan klappen we, Als we vrolijk zijn dan klappen we, Als we vrolijk zijn dan klappen we in onze handen "klap, klap" - .........................dan stampen we met onze voeten "stamp, stamp" -----------------.......dan slaan we op onze knieën pets pets ...........................dan roepen we amen "AMUN!" Misschien zijn er nog meer coupletten? Dit zongen we altijd op school en vooral AMUN (amen) werd altijd hard gescreeuwd
Mevrouw van Leeuwen misschien? Je vervangt iedere x n woord door n geluid. "Er woont bij ons een vrouw in de stad Die heet mevrouw van Leeuwen Ze heeft een hond en een vis en een kat En ze kan ook heel hard schreeuwen Er woont bij ons een MMM in de FFTT Die heet Mevrouw van PPRR Ze heeft een WAF en een BLUB en een MAUW En ze kan ook heel hard WAAAA"
Wij zongen vroeger een liedje over hondje zo zwart als roet en bingo is zijn naam. B.I.N.G.O. en dan idd aan het einde heel hard BINGO! Deze heb je volgens mij in allerlei varianten.