Wij hebben al voordat we begonnen met proberen de namen bedacht. Misschien verandert het nog, maar in principe hebben we nu een mooie meisjesnaam en een mooie jongensnaam. In onze directe omgeving zijn nu twee dames zwanger en zij verwachten binnenkort hun kindje. Daarna ben ik (waarschijnlijk) de eerstvolgende. Nu zit ik echt te wachten op die baby's en te hopen dat ze niet dezelfde naam krijgen (of iets wat er erg op lijkt) als die wij al bedacht hebben. Wie herkent die angst? Irritant he?
Heel herkenbaar! Ik had het bij mijn eerste kindje ook, dat er een aantal ongeveer gelijk of eerder uitgerekend waren en dat ik zo erg hoopte dat niet onze eerste keuze voor ons neus weggekaapt werd Gelukkig gebeurde dit niet, en hebben wij onze eerste keuze dan ook aan ons kindje kunnen geven. En nu zijn we voor een tweede kindje aan het proberen, en op dit moment zijn er weer een aantal in ons omgeving al zwanger, waarvan ik ook denk te weten dat ze een beetje de zelfde smaak wat betreft namen hebben, dus ik hoop nu maar weer dat ze niet die namen geven die wij zo geweldig vinden... Meer dan hopen kunnen we niet doen hè maar het blijft spannend idd!
Herkenbaar en ik ben (nog) niet eens zwanger! Vind maar een paar jongens namen mooi.. De eerste is al bezet.. Nu is de volgende in de vriendengroep zwanger en ik december uitgerekend.. Ik denk dat ik (hopelijk) de volgende ben.. Meisjes namen maak ik me niet druk om, omdat ik veel meisjes namen mooi vind, maar jongens namen zijn er maar 3, waarvan er nog 2 over zijn nu..
Heel herkenbaar! Afgelopen weken 2 dames bevallen in mijn omgeving en gelukkig niet 'onze' namen voorbij zien komen. Vriend en ik hadden dit ook al overlegd van wat als.. Gelukkig stonden deze meiden niet zo dichtbij dat wij dan een andere naam zouden kiezen.
Ja dat heb ik ook gehad, bij alle drie de kindjes zelfs Bij de oudste wat minder, omdat ik als eerste zwanger was in mijn omgeving, bij de tweede wat meer omdat er nog een aantal zwanger waren op dat moment En nu bij de derde nog meer omdat ik nu tegelijk met in totaal nog 12 moeders van de kleuterklassen zwanger was! Waarvan er 10 een meisje zouden krijgen.
ik ben op dit moment niet zwanger maar in de komende 5 maanden worden bij ons in de familie 5 baby's geboren (waaronder 1 tweeling) ik ben wel erg benieuwd naar de namen
Zeer herkenbaar. Ik was bij mijn dochter een maandje later uitgerekend dan de buurvrouw. Ik zou het echt stom hebben gevonden als er 2 geboorteborden met dezelfde naam in de zelfde straat zouden staan. Verder had ik niet veel mensen in mijn omgeving die toen zwanger waren. nu had ik al 2 meisjes namen voor deze zwangerschap. Bevalt net een andere buurvrouw en lijkt de voornaam op de ene en de volgnamen van mijn buurmeisje zijn het zelfde als op mijn lijstje staat. Maar aangezien dat volgnamen/doopnamen zijn, ga ik die waarschijnlijk toch gebruiken. Ik vind de naam namelijk toch veel te leuk en dat kindje heeft die naam niet als roepnaam. Bovendien weet ik niet of het een probleem is, want misschien krijg ik nu wel een jongetje
Ja hadden wij ook. Van de ene wisten we al hoe ze hun kindje zouden gaan noemen, want dat hadden zeal een paar jaar geleden gezegd. En dat soort dingen onthoud ik. Van de andere wisten we het niet en was zooooo blij dat zij een andere naam hadden.
ik heb dit niet maar wij hebben een heel specifieke stijl qua namen... en vriendinnen in mijn omgeving gaan zeker niet dezelfde naam als de onze wegkapen ... dus geen zorgen hier wat dat betreft, maar kan me inbeelden dat je het lastig vindt
Ogod ja hier ook 2 andere dames die ik ken krijgen ook een meisje waren er 3 eentje is al bevallen met godzijdank niet de naam die wij hebben en heb aan die vriendin..nja goede kennis gevraagd of wij toevallig namen konden uitwisselen zodat we niet voor verrassingen komen te staan en het dan nog kunnen veranderen of iets dergelijks. . Voor mij is t toch zo dat stel we hebben dezelfde naam en zij bevalt eerder voel ik me toch een na-aper.. en van de andere dame die ik ken heb ik de voorletter gevraagd dus denk dat het hier goed zit haha maar snap je zoooo goed!!
Ojaa bij me vorige dochter was ik absoluut niet bang kende nog paar mensen die zwanger waren ( je bent echt nooooit alleen haha) en die kregen allemaal een jongen haha en 1 een meisje maar onze 1e dochter heeft zo een aparte naam dat had echt niet t zelfde kunnen zijn gewoon haha
Ik was echt blij dat ik de eerste in die rij was, Achteraf gelukkig geen leuke namen in onze omgeving, op eentje na! Mijn nicht heeft een dochtertje gekregen, en DIE naam vond ik zoooooo leuk! Die had IK op nummer 1 staan voor n meid! Mijn man niet gelukkig, haha, anders hadden we 2 kids met dezelfde naam in de familie gehad.