Weten jullie hoe ik dit het beste kan doen? Normaalgesproken kook ik ze eerst halfgaar. Maar het valt me op dat de schil dan meestal kapot gaat, en die wil ik graag heel houden. Heb uiteraard ook even gegoogled, maar daar vind ik zoveel verschillende en tegenstrijdige reacties, van wel inprikken, tot juist niet inprikken. Beter een uurtje in de oven zonder folie, andere zeggen juist weer met folie....En zelfs in de magnetron.... Hoe doen jullie dit?
Ik rol gewoon de rauwe aardappel in folie papier en doe die zo in de BBQ, geen geprik, geen voorgekookt gewoon hopla zo er in. Ze scheuren niet en ze zijn heel gaar.
Zo kan het idd ook. Dat is zeker een optie, zeker als we met een klein gezelschap zijn. Alleen morgenavond hebben wij een buurt-BBQ. Dan zou het handiger zijn als de aardappels voorgegaard zijn, zodat ze korter op de BBQ hoeven
600-1000 watt en ongeveer 10-15 minuten. Hangt er wel een beetje vanaf of ze uit de koelkast komen en hoe groot ze zijn maar dat kun je voelen. Hierna inpakken in folie en hop op de bbq. Ik hoop dat het stopt met regenen.
Ik ga vanavond even 'proefdraaien'.... Ga er een paar proberen voor te garen in de magnetron. Bedankt voor jullie tips!