Wat vinden jullie van de naam Sarre voor een jongen? We waren eerst het eens over Lucas, maar daar zijn we vanaf gestapt omdat het een super populaire en veel gebruikte naam is in België (top 10)
Heel eerlijk??? Ik moet meteen denken aan: heej, lig niet zo te sarren! Dat is tenminste wat hier in Brabant nogal eens wordt gezegd. Dus sorry, niet mooi....
Als we geen eerlijke meningen willen, moeten we het hier niet vragen, hé! Ik weet dat hier altijd heel eerlijke meningen gegeven worden. Dus had me ook verwacht aan negatieve reacties Ik had zelf ook al wel gedacht aan het werkwoord sarren, maar dat wordt hier in België niet veel gebruikt
Niet alleen in Brabant, ik moest ook aan het werkwoord sarren denken. Vind het persoonlijk geen mooie naam.
Sarren, treiteren,... nee... Andere namen die ook op een -e eindigen: Borre, Berre, Ferre, Herre, Jorre / Yorre, Jurre, Perre, Sverre, Terre, Torre, Warre, Werre, Yrre, Fedde, Seppe, Senne, Hidde, Robbe, Tore / Thore, Ture / Thure, Jure, Ole, Lowe, Tibbe, Sibbe, Ebbe, Tije, Peije, Pijke, Josse, Barke, Ibbe, Benne, Nanne, Danne, Denne, Jelle, Jelte, Melle, Pelle, Perre, Malte, Nante, Binne, Jense, Jesse, Berke, Iebe, Sieme, Bjarne, Jarne, Diese, Kalle, Fabe, IJze, Feie, Imme, Nille, Nykle / Nyckle, Wade, Wanne, Wannes, Kare, Lode, Bode, Jobe, Kobe, Tabe, Tibe / Tiebe, Timme, Wisse, Tijme, Boele, Felte, Felbe, Finne, Lasse, Jisse, Jippe, Imre, Arne, Bosse, Boyke, Fode, Fosse, Frode, Gunne, Jonne, Obbe, Olle, Halle, Kalle, Hisse, Hoite, Valke.
Nee, ik vind het geen mooie naam, het doet mij ook denken aan het woord "sarren". Wat vind je van bijv.: - Lasse - Pelle - Melle Een beetje hetzelfde soort namen vind ik.
Bedankt voor de reacties allemaal! Toch maar van het lijstje afstrepen dan Vriend vond de klank heel mooi. Jorre, Ferre, Jurre, Bjarne, Kobe en Warre kennen we al in onze omgeving. Robbe vinden we ook mooi, maar zo noemt al een kindje in de familie. Arne vind ik mooi, zal ik eens voorleggen. Tibbe niet zo, maar Tibo wel, dus ook op het lijstje Pelle en Lasse zijn niet zo ons ding en Melle is een stad hier in België. Bedankt voor de suggesties!