Vinden jullie deze namen passen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tingeling, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tingeling

    Tingeling Lid

    3 feb 2023
    38
    15
    8
    Vrouw
    Wij vinden voor een meisje de naam
    Juliet (Zjuuliejet) zo mooi!
    Onze andere kinderen heten Jesse (uitspraak op zn Nederlanda) en Lexi en daarom vinden wij het er niet zo bij passen. Ergens willen we er schijt aan hebben omdat we de naam zo mooi vinden.. maar ja als het echt gek is wil ik het wel weten haha..
    Graag jullie eerlijke mening!
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.897
    113
    Vrouw
    Ik vind het niet gek, maar ik denk wel dat mensen het ook zullen uitspreken als Juuliejet.

    Ik vind het ook wel een heel ander soort naam, maar ik vind Lexi ook heel anders dan Jesse dus wat betreft maakt het weinig uit ;)
     
  3. Janiz

    Janiz Actief lid

    5 mei 2011
    455
    274
    63
    De namen zijn weliswaar niet helemaal van hetzelfde genre, maar ik vind het niet misstaan. Lexi is ook al een stuk internationaler dan het qua uitspraak Nederlandse Jesse, dus wat dat betreft past Juliet er wel bij.
     
  4. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.989
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Kan prima
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit!
    Met als aanvulling op de eerste alinea: omdat jullie andere kinderen ook namen hebben die tamelijk nederlands klinken of worden uitgesproken.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Kan prima maar ik zou er een nederlandse uitspraak van maken. Scheelt een hoop ergenis. Jesse is ook geen Djessie immers in uitspraak en dan verwacht je ook geen franse Juliet
     
  7. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    Ik zou Juliet uitspreken op zijn Engels, dus Djuliejet. Voor de Franse uitspraak zou ik zelf Juliette schrijven.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.901
    113
    noord holland
    Ik zou hem uitspreken zoals je wil, ik vind zelf de Franse uitspraak het mooist.
    Ik vind Juliet juist beter bij Jesse passen dat ik Lexi bij Jesse vind passen. Dus kan naar mijn mening alle drie gewoon prima bij elkaar.
    Een Henk en een Dilano samen is bijvoorbeeld wel totaal wat anders. Maar jouw drie namen niet hoor.
     
  9. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Hier helemaal mee eens.
    Ik zeg doen !!!
     
  10. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik vind de combinatie niet mooi, maar dat vind ik ook niet heel belangrijk. Het zijn namen voor 3 individuen niet voor een danstrio. Alleen als je komt met een combinatie als Tim en Tom of Maan en Sterre zou ik het raar vinden.
     
    Oilell, chrystel73, NiekeKris en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Precies dit. Kan prima. Juliet idd een prachtige naam
     
  12. Tingeling

    Tingeling Lid

    3 feb 2023
    38
    15
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Ik vind dus de uitspraak Juuliejet echt een eye opener! En beter passen bij die andere 2. Ik had enkel aan de engelse en franse uitspraak gedacht.. Namen kiezen is bij ons echt een gedoe, er is zelden een naam die we allebei leuk vinden...haha.
     
  13. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    745
    445
    63
    Vrouw
    Supermooie naam! In alle versies. Ik zou in combinatie met de andere namen inderdaad voor de Nederlandse gaan.

    Ik denk dat het supersnel went en ze over 10 jaar zo bij elkaar horen dat je niet meer kan bedenken waarom je het er ooit niet perfect meer bij vond passen.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik zou geen problemen hebben met ‘zjuuliejet’ bij Jesse en Lexi. Aan ‘juuliejet’ zou ik daarentegen erg moeten wennen, maar dat komt vast ook omdat ik vooral mensen ken waarbij je het met de Franse uitspraak uitspreekt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zo lekker fonetisch ook :oops:
    “Jullie Jet” :|
     
    spruitje80 en NiekeKris vinden dit leuk.
  16. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Ik krijg altijd jeuk van het feit dat namen in een gezin bij elkaar zouden moeten passen..Who cares?! Als jullie het een mooie naam vinden, do it :thumup::)
     
    Sado, Novi en RosyBrown vinden dit leuk.
  17. Janiz

    Janiz Actief lid

    5 mei 2011
    455
    274
    63
    Als je de Nederlandse uitspraak wilt, zou ik Juliët schrijven, dus met een trema op de e. In het Engels en Frans hoort het zonder trema, dus bij de Engelse of Franse uitspraak zou ik geen trema doen. Maar als je voor de Nederlandse uitspraak gaat, zou ik ook de Nederlandse spellingsregels volgen. Zonder trema zou de uitspraak juu-liet zijn.
     
    spruitje80 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  18. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik vind het mooi passen. Namen vind ik altijd wennen bij elkaar. En inderdaad het zijn en blijven individuen ook al zijn het broer en zussen.
     
  19. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Qua naam vind ik het prima passen, de andere twee passen ook niet echt bij elkaar nml ( niet lullig bedoelt hoor, meer categorie Henk, Truus en baby djamillah vind ik anders overkomen).
    Ik vind het een leuke naam.

    Qua spelling zou ik nog even denken: ik vind Juliet [ju-liet] er niet mooi uitzien, met puntjes erop als Juliët klopt voor mijn gevoel wel. Wat hierboven ook al wordt geschreven. Of anders als Juliette.
     
  20. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Dit! Gewoon doen dus, zeker als het dé naam is :thumup:
     
    Nova1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina