explosief braken bij peuter, help?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jalea, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    #1 Jalea, 7 feb 2010
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
    onze zoon van 3 jaar is de afgelopen 3 weken nogal vaak aan het overgeven. de eerste 3 keer was het tegen het eind van de nacht hevig overgeven, overduidelijk zijn onverteerde avondmaaltijd. je kunt echt exact zien wat hij gegeten heeft. dat lijkt me niet normaal 10 tot 16 uur na de avondmaaltijd...?? pas als álles eruit is van het diner, stopt hij met braken, meetsal duurt dit een uur of 5.
    de 4e keer is dit weekend, eerst 2 nachten na elkaar 's nachts beginnen met overgeven van zijn avondmaaltijd 10 tot 14 uur na het diner. maar sinds vanochtend houd hij niks meer binnen, ook geen drinken, en is hij explosief aan het braken (projectielbraken). Een bekertje drinken en zijn net opgegete broodje belanden 1,5 meter verderop in de kamer, echt álles zit eronder. en dat binnen 10 minuten nadat hij het gegeten/gedronken heeft.
    waar eerst dus alleen de avondmaaltijden er onverteerd uitkwamen (overigens geen zware of vette kost), blijft nu niks meer binnen.
    hij is heel bleek, heeft geen koorts, maar al wel weken direct na de maaltijden een enorm dikke buik terwijl hij erg dun is. hij is niet sloom maar oogt wel ziek, hij speelt amper.

iemand suggesties??

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    joh wat naar! heeft hij misschien last vd darmen? hierdoor spuugde mijn zoontje heel erg. de ontlastind drukte zijn maag leeg zeg maar. en anders toch de ha bezoeken, want t klinkt niet goed...

sterkte hoor

3. msu973

msu973 Lid

2 apr 2009
    53
    0
    0
    Het klinkt op iets wat mijn zoontje een poos geleden heeft gehad, behalve dat die er diarreeluiers bij had. Hij had een virusinfectie en is bijna uitgedroogd binnen 2 dagen!! Ik zou wel alvast ORS geven in verband met het vochtverlies en zodra hij ook last krijgt van diarree naar de huisartsenpost gaan. Ben je al naar de huisarts geweest? Niet te lang mee wachten met die kleintjes!!

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik zou toch zien dat je, als het even kan bij de huisarts/dokterswacht komt, want met braken kan je snel uitdrogen.
    Het lijkt er op dat er wel iets aan de hand is. Zoals ik het lees dan....

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hoe gaat het nu met je zoontje?
    ben je eventueel al naar de huisartsenpost geweest?

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja en ik ben eik ook wel benieuwd of hij wel gewoon poept d elaatste dagen. Ik denk aan verstopping, dat het dus de darmen niet inkan ofzo

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hij poept wel gewoon, is vrijwel altijd juist aan de breiige diarree. verstopt zit hij echt zélden.
    hij heeft tot gister aan het begin van de middag zo explosief gebraakt. hij wilde ook niks meer eten of drinken. Gelukkig heeft hij tijdens zijn middagdutje niet gebraakt. Toen hij wakker werd, zag hij er nogsteeds niet fris uit, maar sindsdien heeft hij niet meer gebraakt. we hebben hem alleen nog enorm verdunde ranja en saaie tarwe biscuitjes gegeven rond thee tijd, en als avondeten alleen 2 broodjes en flink verdunde ranja. afgelopen nacht heeft hij gelukkig niet meer gebraakt, en vandaag ziet hij er een stuk beter uit.
    voor nu lijkt het over, maar ik ben er niet gerust op dat het nu definitief over is, aangezien dit al de 4e keer was in een maand tijd... :(

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ben je al naar de dokter geweest?

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

4e keer in een maand... dan zou ik toch even langs de huisarts gaan.. een virus duur volgens mij niet een maand..

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zou ook naar de huisarts gaan. Misschien is er een blokkade geweest wat nu vanzelf over is gegaan, je weet het nooit, maar ik zou het wel bespreken met de huisarts. Een virus lijkt het niet te zijn, dan is het eerder 3 dagen lang overgeven en vaak ook diaree, maar dat hoeft niet. Mijn dochter geeft wel eens over maar het in haar 2 1/2 jaar nog nooit diaree gehad.

Succes er mee.

Charlie

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij de huisarts geweest.... gebruikelijke riedeltje: zie het maar aan, ik zou niet weten wat hij zou kunnen mankeren...

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    zucht daar heb je ook wat aan
    Is de situatie nog niet verandert dan?

Deel Deze Pagina