Hi, wij twijfelen heel erg over de 2e naam voor ons zoontje. Ik vind Max Felix stoer en mooi staan alleen ben ik bang wat anderen ervan vinden. Een honden en kattennaam? Zal hij daarmee gepest worden? Luc vind ik als tweedst de leukste naam maar Max Luc is allebei zo kort. Lucas vind ik dan weer minder. Help!
100% Max Luc Ken zelf een oudere man, genaamd Felix en vind het persoonlijk ook een ouderwetse naam. Daarentegen, als jij Felix een mooie naam vind, doen! Pesten kunnen kinderen om zoveel verschillende redenen... En zodra je iemand kent met een naam dan is dat vaak je eerste associatie.
Ik zou zelf voor Max Felix gaan, omdat ik twee korte namen achter elkaar niet zo mooi vind. Of je moet nog een naam tussen Max en Luc zetten. Over pesten zou ik me echt niet druk maken. Ten eerste, hoeveel mensen weten nou wat de tweede naam is van jouw kind? En ten tweede, ik heb niet het idee dat jonge kinderen al een honden- of kattenassociatie hebben bij die namen.
Voor pesten zou ik zeker niks aanpassen. Het zijn 2 mooie namen hoor! Max Lucien klinkt voor mij net wat mooier dan Max Luc maar het gaat erom wat jullie willen. Max Fekix is okk echt mooi!
Die honden-/kattennaamcombi was me nog niet eens opgevallen eerlijk gezegd! Wat me wél meteen opviel is dat Max Luc zo kort is. Precies wat je zelf ook zegt dus Én wat me opviel -en wat ik zelf dus erg leuk vind- is dat zowel Max als Felix een -x op het einde heeft. Misschien is de combinatie Max Lux precies de gulden middenweg die je zoekt, zat ik nog aan te denken? Edit: het genoemde Max Lucien ook een goede optie!
Max Luc vind ik te veel ‘kort kort’, en ik vind Felix leuker dan Luc - dus ik zou gaan voor Max Felix.
Over het algemeen worden tweede namen in de praktijk niet gebruikt, behalve bij een paspoortcontrole misschien. Ik geloof dus niet dat anderen hem met zijn tweede naam zouden pesten. Als Felix goed voelt, ga ervoor!
Ik vind Max Felix wat lekkerder bekken dan Max Luc, maar het kan beide prima en heb er geen gekke associaties mee.