dik triplex en boren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Heb een vraagje. Kan je in dik triplex ( ongeveer 3 cm dik ) boren? Mijn schoonvader zegt van niet. Want dan gaat de plank breken

Heb namelijk een kast besteld bij neckerman en nu hebben ze een verkeerde plank geleverd. De gaten zitten verkeerd.
    Ze kunnen die ene plank niet los leveren en dan zou ik een hele nieuwe kast moeten bestellen en daar dan die ene goede plank uitnemen en dan de rest weer terug sturen. Maar die kast is niet op voorraad en duurd zeker 3 weken tot ie er is.

ff snel een paar gaatjes boren zou dus sneller zijn ;)

alvast bedankt voor het antwoord!
    Groetjes Mamzie

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lastig, ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik vind eigenlijk dat de Neckermann je een betere oplossing hoort te bieden. Zij maken een fout! Is het een plank van de buitenkant of een binnenplank? Als het een binnenplank is zou ik het er gewoon op wagen.

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Als ik goed begrijp wil je er een gat in boren? Normaal lukt dit wel, maar zorg dan wel dat je boor langer is dan 3 cm en dat hij zwaar genoeg is.

4. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou het niet doen!
    wat als je plank toch breekt?
    dan heb je en geen kast en geen garantie meer!

5. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ik zag een advertentie met boortjes om o.a ook in triplex te boren, dus zal wel kunnen dan.

Houtspiraalboor, CV-staal. Volgens DIN 7487-G. Met cilindrische schacht. Voor het boren in hout, triplex, spaanplaat en hardboardplaten. Kwaliteitskenmerken: chroom-vanadium-staal, uit ��n stuk gesmeed, gehard RC 55-60, rond geslepen - lange standtijd, geslepen centerpunt, geslepen voorsnijbeitel, rondgeslepen afkanting. 7-delig set in de maten 3-4-5-6-8 en 10 mm + verzinkboor

6. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    en 3cm dik is best dik... dus moet eigenlijk wel kunnen...maar misschien kun je de plank meenemen naar een kleinere doe het zelf zaak en willen ze het voor je doen?

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja kan ik misschien ook doen naar een bouwmarkt.

Het is namelijk zo dat het een plank is waar een kastdeur aan moet worden gehangen. Die plank moet het spiegelbeeld zijn van die andere plank/zijkant. Maar is dus precies hetzelfde. Dus de gaatjes waar die deuren aan moet worden gehangen moet aan de andere kant zitten/geboord worden.

Nu kan ik het gewoon proberen want als enige oplossing heeft neckermann dus om een nieuwe kast te bestellen, daar 1 plank wegpakken om voor deze kast te gebruiken en die nieuwe kast dus weer terugsturen maar dan dus incompleet.

Ja heeel vaag allemaal

maar goed er bestaan dus boren voor triplexplanken.
    dus dan zou een bouwmarkt het misschien wel voor me in orde kunnen maken.

Bedankt voor het antwoord!

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Om scheuren in de plank te voorkomen, zou ik eerst voorboren met het smalste boortje, daarna verder uit boor met de juiste maat boor.

Succes

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja, ik zou het net als Saartje doen, denk wel dat het kan.

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb dit met onze kast ook zo gedaan. Heel voorzichtig te werk gaan, dan lukt het prima.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    dit is de juiste oplossing

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor jullie reacties!
    Het is me gelukt :D
    Ik kan er heel goed gaatjes in boren! Nu alles goed opmeten om te kijken waar de gaatjes moeten komen te zitten ;)

Deel Deze Pagina