Nina of Nine. We twijfelen zo.. Wat heeft jullie voorkeur? Zou Nine op z'n Engels worden uitgesproken? Dat lijkt me verschrikkelijk. Niene vinden we niet mooi.
Als je Niene niet mooi vindt zou ik eerder voor Nina gaan. Ik vind die naam wel een tikkeltje kattig klinken, Niene is voor mij een zachtere naam. Nine lees ik echt als negen in het Engels.
Ik hoor dat vaker dat 't kattig klinkt. Ik heb die associatie zelf helemaal niet. Grappig hoe dat voor iedereen weer anders kan zijn! Dankjewel voor je mening. Heb je bij Niene niet dat 't lijkt of er een k vergeten is?
Ik vind Nina niet kattig klinken, maar ik ken ook alleen maar leuke Nina's, dus dat helpt vast Ik vind Nine (of Niene) ook leuk, maar ik worstel zelf ook met de spelling. In Nederland zullen er vast niet veel mensen nine op z'n Engels zeggen, maar in het buitenland..? En bij Niene zullen vast veel mensen er Nienke van maken als ze het lezen, maar weet niet of dat heel erg is.. Maar daarom maar op Nina gestemd
Exact dit! Edit: ik mis geen -k- bij Niene. En ken een hele leuke Nina maar toch vind ik het een vrij kattige naam.
Eens. Toch gestemd voor Ni(e)ne want Nina vind ik echt te kattig. Terwijl ik toch fan ben van namen eindigend op a is dit wel een uitzondering.
Ik vind Nine een prachtige naam! Staat met ster bovenaan ons lijstje! En ja, als je uit engeland komt en de naam leest, denk je misschien eerst aan 9, maar als je het gewoon een keer hebt uitgesproken is dat denk ik snel afgelopen hoor.
Ik heb Nina gestemd, vind ik leuker dan Nine. En wat betreft de Engelse vertaling, "negen" is geen lelijk woord en om die reden zou ik de naam Nine niet nalaten. Ter vergelijk, ik heb iemand gekend met de naam "Dicky", dat zou ik dus echt niet doen.
Onze dochter heet Nine, en ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand het op zijn Engels uitsprak ik vind Niene zelf wat minder mooi, dat klopt in mijn ogen niet. Nina vind ik overigens ook een hele leuke naam! Maar wij vonden Nine leuker omdat je het minder vaak hoort
Zoveel mensen, zoveel meningen! We hebben nog even dus twijfelen nog even door We komen er vast nog wel uit
Nine zou ik absoluut uitspreken zoals Niene. Niet zoals het cijfer 9 dus. Het klinkt was zachter vind ik. Zelf staat hier Nina ook heel hoog voor een dochter. Zoon nummer 2 had als meisje Nina geheten en de naam blijft naar boven poppen bij ons.
Ik heb voor Nina gestemd. Nog wat andere opties; Nila Nida Niva Nisa Nima Niza Nilay Nanna Ninthe Mina Mine Nena
Dankjewel voor de andere opties. We denken echt dat 't Nina of Nine gaat worden. Voorkeur voor Nine, alleen de spelling blijft me wat tegenstaan. Mss moeten we Niene toch nog als optie meenemen, zucht
Ah ben benieuwd of 't dat uiteindelijk dan ook wordt mochten jullie een dochter krijgen. Ik vind 't een geweldige naam!