Op zoek naar een revalidatiekliniek...

Discussie in 'De lounge' gestart door kiki80, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn broer in Haarlem. Hij heeft geen partner en/ of kinderen. De plaats waar hij naar toe gaat, maakt hem niet zoveel uit.
    Weekenden naar huis gaan, wordt dus ook lastig.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zwager heeft op de trappenberg gezeten, hij was toen 30. Hij heeft na een open hart operatie in coma gelegen. Hij kon niks toen hij bijkwam, in revalidatiekliniek alles weer geleerd. En hij woont nu weer zelfstandig :D. Er waren toen meerdere leeftijdsgenoten. Wél moest hij zijn kamer delen, maar dat vond hij geen probleem. De sfeer was goed en de begeleiding was top.

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Heliomare misschien?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vriendin van ons heeft ook in het roessingh gezeten intern. Is ook haar goed bevallen en staat hier in de omgeving als zeer goed bekend. Overigens waren er in Nederland 2 revalidatiecentra waar prins Friso opgenomen kon worden. De ene was volgens mij Tilburg en de andere was het Roessingh. Zo goed is ie dus wel. Ook een vrij modern gebouw.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Daar zit hij momenteel, maar hij vindt het maar een oude bedoeling. Hij zoekt iets "jongs" en moderner.

Ik zie alweer veel voorbij komen, maandag weer een belrondje. Alvast ontzettend bedankt allemaal voor het meedenken.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik heb een jaar in den bosch gelopen. 2x tot 4x pw. Hele Fijne vriendelijke mensen en zag vaak jongere mensen. Al was ik zeker 1 van de jongste. (23) maar zeker niet alleen oude. :)

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn vader heeft op 38jarige leeftijd een cva gehad en is ook rechtszijdig verlamd... Mijn vader moest naar de hoogstraat in Utrecht en dat is super bevallen...
    Maar het is ook maar net wat liggen en voor mensen en hoe is de verpleging. Mijn vader heeft daar echt een hele fijne tijd gehad met de mede patienten en de verpleging.
    Ik was 6 jaar maar weet nog goed dat de verpleging ook met ons heel erg leuk was en ze waren ook echt een steun voor mijn moeder.

Heel veel suc6 met een fijne plaats te vinden voor je broer het valt allemaal niet mee.

8. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Adelante in Hoensbroek
    Geweldige revalidatiekliniek.
    Heb op afdeling dwarslaesie stage gelopen daar ook jongere populatie. Waarschijnlijk ligt de leeftijd bij CVA wel hoger. Weet natuurlijk niet waar jullie wonen maar misschien kun je eens gaan kijken.
    Bliksembosch in Eindhoven schijnt ook een fijne revalidatiekliniek te zijn.

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

persoonlijk denk ik dat je niet echt moet kijken waar jongeren zijn maar waar de beste hulp is. het wisseld nogal van leeftijd omdat mensen komen en gaan ook intern.

ik heb in de h.oogs.traat gelegen en ben daar echt geholpen (dwarslaesie) ze motiveren je om verder te komen dan je denkt te kunnen en hebben echt interesse in jou als mens.
    ik heb op een kamer gelegen met 4 anderen op den duur 3 en had helemaal geen prive ruimte, ik deed gewoon de gordijnen dicht als ik rust wilde en je moet het op zo'n moment ook maar nemen zoals het is er geen ruimte dan moet je wel delen, denk dat er weinig centra's zijn waar je echt een prive kamer hebt eigenlijk. ik was met 5 anderen ook echt een van de jongste 18jaar maar heb daar nooit last van gehad want je zit daar voor jezelf en in de weekenden zijn de meeste naar huis.

wat jou broer heeft is dat niet wat vaak ouderen hebben? sorry voor mijn vraag maar dat zou kunnen verklaren waarom er veel ouderen zijn.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beatrixoord.

Heeft mijn vriend vorig jaar ook een tijdje intern gezeten. Eerst op een kamer alleen. Later op een meerpersoonskamer.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

Maartenskliniek is mij heel goed bevallen toen ik op nieuw moest leren lopen

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Lastig hoor allemaal.
    Ik weet dat hij gewoon echt een plek voor zichzelf nodig heeft, ergens waar hij zich echt even kan terug trekken. Helaas kan hij ook geen weekenden naar huis om zich daar even terug te kunnen trekken.
    Hij gaat volgende week weer even verder bellen, maar heb hem jullie reacties even voorgelezen.
    Ontzettend bedankt allemaal.

13. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn schoonvader heeft een herseninfarct gehad en revalideert bij Heliomare in Wijk aan Zee. Hij is er erg tevreden over en de locatie is prachtig, aan het strand.

Deel Deze Pagina