Als we een weekend weg gaan of op vakantie en we komen daarna thuis, ruikt het muf in huis. Daarnaast hebben we katten, dus de kattenbakken doen ook niet veel goeds. Ik zoek iets wat je tijdens vakantie neer kan zetten, waardoor het een beetje lekker blijft ruiken in huis. Iemand een tip? Ik lees iets over amberblokjes. Is dat wat?
Ja in het voorraam woonkamer wel. Maar aan de achterkant niet. Dat roostertje in de woonkamer maakt ook niet veel verschil. Normaal gezien even een raam open maar dat gaat'm tijdens vakantie niet worden.
Oh dit is zó herkenbaar. Helemaal niet lekker thuis komen. Ik heb wel eens gedacht om de laatste dag een schoonmaakster in huis te laten komen. Nu hebben we geen katten meer maar anders had ik dat serieus gedaan. Is er eventueel iemand die 2 uurtjes voor thuiskomst de boel kan laten luchten? En anders misschien boven en beneden 2 dezelfde geurstokjes? Amberblokjes ken ik niet maar het valt te proberen.
Die ramen open vind ik een beetje eng. Bang dat de katten ontsnappen. Zal niet de eerste x zijn. Geurstokjes is misschien ook wel een idee. Heb ooit eens van die geurparels voor in de wasmachine neergezet. Dat werkte wel goed! Maar een beetje sterke geur wel en voor de katten misschien niet zo fijn.
Koffie absorbeert vieze luchtjes, dus je zou een paar schaaltjes koffie kunnen neerzetten. Maar ik weet niet of dat te combineren is met katten. Zijn die al die tijd alleen thuis?
Ik heb een amberblokje in het toilet liggen. (Zat in een kerstpakket en je moet het toch ergens laten) maar ik ruim er eigenlijk niks van. Ik denk dus dat als je hem in een nog veel grotere ruimte legt dat dat echt niet zal werken.
Geen idee. Het blokje zat in dit zakje. Het zakje ruikt trouwens wel sterk. Het blokje zelf helemaal niet.
Maandag zijn deze in de aanbieding bij de ah https://www.ah.nl/producten/merk/bolsius/tafelen/geurstokjes Vind ik altijd prima en langdurig ruiken.
Ik heb amberblokjes gehad van alle soorten en merken en ze doen allemaal precies niks. Zelf ben ik erg fan van deze
Ik laat hier de ramen op een kier zetten de dag van thuiskomst. Onze katten zijn eigenlijk nog nooit door het raam buiten geraakt zo. Amberblokjes ruiken vooral in de winkel lekker, thuis ruik ik er weinig van. Maar echt fris fris vind ik het na 2 weken weg zijn inderdaad ook nooit ruiken helaas. Gelukkig na een dagje weer normaal.
Opletten met ramen en katten. De kat van mijn schoonbroer en schoonzus is een paar weken geleden overleden aan de verwondingen die ze opliep. Raam op kantel , kat wij buiten gaan en kwam vast te zitten. Door het spartelen breuken opgelopen en bij de dierenarts overleden. Kat was per ongeluk opgesloten in de berging.
Ik doe ambi puur toiletgel pink hibiscus in de toiletten en doe in iedere wasbak en lavabo in het huis ook een drupje.
Wauw wat erg! Meer dan op de vensterbank zitten hebben ze nog niet gedaan hier maar ga er zeker op letten dat er dan geen raam open staat als we weg zijn zijn om ongelukken te vermijden