Op zoek naar een spermadonor...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Belle, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Weer eens tijd om dit topic een schop te geven, zodat het niet op slot gaat. Meneer Belle en ik staan nog steeds in de pauze-stand. Inmiddels hebben zich naar aanleiding van onze openheid al drie (!) lieve vrienden aangeboden die ons wel willen helpen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Dat wordt verdorie nog lastig kiezen als we er straks voor gaan. ;)

Vandaag ovuleer ik. Vandaag hoorde ik ook dat een collega vader is geworden van een gezonde tweeling. Ik gun het hem van harte, hij is de liefste papa die twee van die jochies zich wensen kunnen, maar ik vind het wel confronterend: Wij niets, en hij twee tegelijk. Een nichtje van me is zwanger van haar vierde. Ook weer zoiets: Schatten van mensen en ze doen het fantastisch met de drie dochtertjes die ze al hebben, maar...

Ondertussen hebben we de laatste onderzoeksresultaten binnen. Mijn lief is nu officieel onverklaarbaar onvruchtbaar: Alles werkt (en hoe!), er zijn geen blokkades en zijn hormoonlevels zijn voorbeeldig, maar er zit geen sperma in zijn ejaculaat. Het schijnt uiterst zeldzaam te zijn....

En ik eet nog maar een stukje chocola en ik drink nog maar een glas wijn en ik reken erop dat ik me morgen weer iets minder verdrietig voel. Ik ben een moeder, ik weet het zeker, ik voel het in mijn hart. Maar ik heb geen kinderen. En ik denk niet dat ik daaraan kan wennen.

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ belle

Wauw ik vind het mooi te horen dat er al 3 zijn die jullie willen helpen.
    Ik hoop dat jullie wens binnen kort werkelijkheid zal worden.

Dikke knuffel

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Een hele dikke knuffel van mij!

4. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Herkenning!
    Heel veel sterkte!

Dikke knufff

5. Niet meer actief

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie een goede 3e persoon vinden!

Liefs!

6. elle

elle Actief lid

Ben diep onder de indruk van je verhaal.
    Wat ben je sterk! Je schrijft het zo mooi.
    Lief dat je nu gelukkig mag merken hoe waardevol een goede vriendschap kan zijn.
    Er zullen vast ook vrienden zijn die ineens niet meer langskomen ed.
    Nogmaals veel sterkte!

7. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hou deze gedachte vast Belle! Dit is je kracht.
    Ik wens je sterkte met het maken van een keuze.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat zinnetje roert mij tot tranen!

Belle en Belle man, jullie komen er wel!

9. wil jullie even heel veel succes wensen!
    wat fijn dat er al 3 kandidaten zijn, weet zeker dat jullie in de toekomst een uk vasthouden van jullie zelf!

succes! rensie

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    heel veel succes meid ook voor je man.

11. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Belle wat kun je toch prachtig schrijven. Zit hier voor de zoveelste keer met tranen in mijn ogen om je prachtige zinnen.

Heel veel sterkte en dat kindje dat komt er wel! Met zo'n moeder in het vooruitzicht kan dat niet missen!

12. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hai Belle,

Ik hoop dat de rust jullie goed doet op het moment!

En wat lees ik al drie aanbiedingen wat fantastisch! Zijn die aanbiedingen gedaan zonder dat je het moest vragen?
    Er bestaan zeker fantastische mensen zeg!

Bij ons is het aftellen naar 13 augustus begonnen. Nog 7 weken en dan hoop ik een stap dichter bij onze wens te kunnen gaan zetten...linksom of rechtsom! Mijn man is ook een stuk positiever over een eventuele donor...hij ziet het nu helemaal zitten mocht het noodzakelijk zijn.. Geweldige vent echt net als die van jou....

liefs Nina

13. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Wow ben even stil van je verhaal! Wat een klap moet dit voor jullie zijn geweest! Zo oneerlijk is het leven soms verdeeld, maar vind je wel heel sterk (manier hoe je schrjft) 3 donors al! Nou hopelijk komt het allemaal goed voor jullie!
    Wens jullie veel sterkte met dit alles

14. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Ja, geweldig hè? Het zijn spontane aanbiedingen, zonder dat wij erom gevraagd hadden. Mijn lieve ex en zijn vrouw zijn na veel moeite (PCO) nu in verwachting van de tweede, en zij gunden ons hetzelfde geluk. En twee andere vrienden van ons vonden het onacceptabel dat wij geen kind zouden kunnen krijgen, alleen maar omdat Meneer Belle toevallig geen zaad produceerde. Zij wisten ook zeker dat wij fantastische ouders zouden worden en ze wilden ons daar graag bij helpen. We zijn gezegend met zulke lieve vrienden...

Ik hoop dat de operatie jullie voldoende heeft geholpen en dat een donor niet nodig is. Maar mochten jullie toch je toevlucht moeten nemen tot hulp van buitenaf, dan is het wel heel fijn dat je man er ook achter staat. Ik denk dan maar: Een man die zijn hart wil openstellen voor een kind dat dan misschien biologisch niet van hemzelf is, die is hoe dan ook de vader. Want vader ben je met je hart, en niet met je sperma. ;)

Ik denk aan jullie.

En lieve meiden, bedankt voor het meelezen en het meeleven. dat doet me goed.

Liefs,

Belle.

15. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    Belle en Nina:
    heel veel sterkte en ik heb echt bijzonder veel bewondering over hoe jullie je hier doorheen slaan.

dikke knuffel,
    Daan

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier nog eentje die met een brok in de keel en tranen in de ogen je topic leest.....

Hoe oneerlijk kan het allemaal zijn! Het kinder-geluk is jullie zo gegund..... Ik hoop dat jullie de juiste 3e kunnen vinden...

Marian

17. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Dankjewel Daan!
    Soms gaat het me moeilijker af om me erdoorheen te slaan maar we doen ons best!

Augustus is voor jullie ook een spannende maand zie ik! Ik hoop dat het ons allebei goed nieuws mag brengen!

liefs nina

18. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    oh marian tegelijk gepost. staat een beetje onaardig......

maar bedankt voor het medeleven!

liefs Nina

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Gisteren was een vriendin van me jarig en Meneer Belle en ik gingen even bij haar langs. In de loop van de avond kwamen er twee zwangere vrouwen op visite. En zoals dat dan gaat, er werd schaamteloos geïnformeerd naar de stand van zaken bij de niet-zwangere vrouwen. De vriend van mijn vriendin kreeg zelfs de volgende vraag voor zijn kiezen: "Zijn jullie het nog niet aan het proberen of is je zaad gewoon stuk?" Hij lachte erom. Ja, hij kon erom lachen, want ik weet toevallig dat zij het nog niet aan het proberen zijn.

En daar zit je dan. Al bijna twee jaar aan het proberen, en weten dat het niet gaat lukken omdat inderdaad het zaad van mijn vriend stuk is. Meneer Belle hoorde de opmerking ook en we pakten elkaars hand vast en we hielden ons stil. Maar ik kookte van binnen om zoveel tactloosheid.

Vannacht droomde ik dat ik in een ziekenhuis was. Ik kwam vrouwen tegen die ik al wel tien jaar of langer niet had gezien, vriendinnen van de middelbare school, vroegere collega's... En ze kregen allemaal een baby mee naar huis. En aan het eind van de dag ging het licht uit in het ziekenhuis en ik zat daar in de donkere wachtkamer, alleen en zonder kind. Toen ik wakker werd had voelde ik dat ik gehuild had.

Belle.

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Och, wat vreselijk. Sommige mensen kunnen zo tactloos zijn. Ik denk wel eens dat deze mensen een tekort aan hersencellen hebben. Net of ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
    Ik kan me voorstellen dat je hierdoor ondersteboven raakt. Heel veel sterkte! En ik hoop dat er ook voor jullie een kindje wacht. Vader ben je met je hart en inderdaad niet met je spermacellen.

Deel Deze Pagina