Ik word altijd een beetje moe van mensen die beweren dat je katten altijd binnen kunt houden, dat dat een keuze is. Meestal zijn dat mensen die zelf nooit katten hebben gehad. Om even een voorbeeld te geven hoe het kan aflopeb, even dit schokkende verhaal. Wij zijn net terug gekomen van vier dagen vakantie in weert. Mijn nicht is 2x geweest om onze katten eten en drinken te geven en even te knuffelen. Een van onze katten is graag buiten maar was nu blijkbaar door mijn nicht binnen gelaten. Wij zijn net door de dierenambulance gebeld, dat onze buitebkat heeft geprobeerd door een kanteltaam te ontsnappen, vast is komen te zitten en door de brandweer is bevrijd... Hij heeft zijn rug gebroken en ligt nu in kunsmatige coma bij de da. Mijn man is er nu heen om hem in te laten slapen. Ik vind het zo erg! Arm beestje! Alleen maar omdat hij naar buiten wilde en wij niet thuis waren Dus beweer nooit dat he katten altijd binnen kunt houden, sommige katten dus echt NiET!! Ze kunnen er ziek van worden, of zoals in dit geval, zichzelf verwonden omdat ze buiten willen zijn. Het blijven dieren!
Echt sneu! Binnenkatten kunnen best binnen gehouden worden míts ze nog niet buiten zijn geweest toch??
Wat sneu, TS! Sterkte Katten kunnen best binnen gehouden worden, onze katten hebben een jaar of 3 op een flat gezeten. Niet dat het een ideale situatie was hoor..
tsja... een hond zou ook liever de hele dag buiten zijn, en een hamster of konijn in een kooitje wil ook liever de vrije natuur in. Dan moet je helemaal geen huisdieren meer nemen, die horen allemaal buiten. wil je wel heel veel sterkte wensen, verschrikkelijk! dit beestje was het gewend dus ja die wilde de vrijheid in... erg hoor!
He bah, wat vreselijk. Dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden hoewel je nicht vast met goede bedoelingen je kat binnen heeft gehouden. Heel veel sterkte!!!
o meid wat sneu.. inderdaad er zijn al heel wat katten in kantelramen vast komen te zitten, Ik zelf ben er dus ook geen fan van om die open te hebben staan als er geen kattenluik is. En je kan katten binnenhouden, maar heel eerlijk ooit een andere katachtige gezien die zijn hele leven binnen is? Heb zelf altijd zoiets als je wil dat je dier binnen blijft , kies dan voor een dier die vanuit zijn natuur daar prima mee kan leven en geen roofdier is. maar goed dat is mijn mening.
wat vervelend.. sterkte maar katten kunnen wel degelijk binnen gehouden worden.. heb 18 jaar lang een binnenkat gehad probleemloos. maar als een kat gewend is om buiten te komen, dan is het een stuk lastiger
Was dat maar waar, we hebben het geprobeerd maar niet gelukt dus. Limmeke, het hangt van je kat af. We hebben nog een kat die echt liever binnen is.
Heel erg veel sterkte met je kat, laat je af en toe weten hoe het gaat?heb je 1kat of meerdere?Hoe gaat het evt met de anderen? 1kat van mij ligt het liefste binnen, ze kan naar buiten maar doet ze bijna nooit, soms een rondje door de tuin en weer terug. Maar een andere kat van mij ligt het liefst de hele dag buiten. S`morgens als ik uit bed kom dan loopt ze al voor me voeten omdat ze naar buiten wil. Als die niet naar buiten kan vind ze het echt niet leuk. En inderdaad daar kunnen ze behoorlijk ziek van worden. Ik heb ook een tijd (half jaar ofzo) mijn oudste kat (7jaar) op mijn zolderkamer moeten houden.Ik ben toen weer bij me ouders gaan wonen en mijn kat en die van me ouders konden niet goed met elkaar overweg.Mijn kat heeft overal op die zolderkamer geplast en gepoept.Hij werd boos op alles en iedereen en hij werd er ook ziek van. Gelukkig snel een flatje gevonden. Toen ik in een flatje ging wonen heb ik mijn balkon afgeschermd met een katennet, zo konden de katten lekker het balkon op, en toch niet weg, of naar beneden vallen. De katten kunnen nu we een hoekwoning hebben hier de tuin in, deze is afgeschermd, we wonen naast een drukke provinciale weg.Ze kunnen wel de tuin in maar er niet uit. Ze zijn niemand dus tot last, komen wel buiten. En je ziet het ook aan hun gedrag en vooral aan hun vacht dat ze buiten komen. Ze zien er vaak glanzender uit als ze lekker naar buiten kunnen. De dooie/losse haren waaien zo uit de vacht. Katten vinden het buiten geweldig en het is nog goed voor ze ook. En ja alle dieren horen naar buiten te kunnen, wij willen ook niet ons hele leven in huis zitten. En eigenlijk horen alle dieren buiten te komen, ja mee eens. Alleen zijn dieren al heel lang huisdieren, wij zijn dit al eeuwen gewend. En waar is een dier beter af bij een dierenwinkel, of bij een lief baasje. maar het ligt vaak aan de kat.Die bepaald wat hij/zij wil.
die ramen staan hier alleen open als ik thuis ben als ik wegga gaan ze dicht kantelramen blijven gevaarlijk is ook voor gewaarschuwd en hier binnenkatten gaat prima hoor
Wat sneu . Sterkte! Het is zo verschillend met katten (ras, karakter etc.) of ze wel of niet naar buiten moeten. Wij hadden drie katten (twee zijn inmiddels in de kattenhemel), waarvan twee naar buiten moesten en één echt een binnenkat was. Alledrie waren voordat we ze kregen nooit naar buiten geweest, maar de twee buitenkatten wisten echt wel de buitendeur te vinden .
Wat vreselijk, heel veel sterkte. ik deel je verhaal alleen niet volledig. Ik ben van mening (ik persoonlijk dan), dat je katten best binnen kunt houden. Maar een kat die buiten gewent is, is moeilijk om die binnen te hebben. Vind ik persoonlijk ook zielig. Dat beestje is ruimte gewent en om dan ineens binnen te zijn is best een opgave. Heel veel sterkte!
ten eerste vind ik het rot dat je kat zo aan zijn eind is gekomen. veel sterkte. maar.......... ik blijf bij mijn mening dat jou kat dit gewend was om naar buiten te gaan. een kat die niet beter weet om binnen te zitten zal dit ook niet zo snel doen denk ik. ik blijf erbij dat katten huisdieren zijn en niet bij een ander last moeten veroorzaken
Ik vind het ontzettend naar voor je en heel vervelend maar deel ook je mening niet. Ik heb zelf jaren katten gehad en mijn katten durfden niet eens naar buiten. Als de buitendeur openging gingen ze laag over de grond kruipen en werden ze heel schrikkerig. Ik kon gewoon mijn ramen open houden en daar lagen ze alleen maar voor in het zonnetje maar kropen er niet door heen. Ik had 2 perzische katten en 2 gewone rode katers. Alle 4 vanaf het begin binnen gehouden en dat ging prima.
Ik hou onze poes ook binnen ,mede omdat wit er geliefd is in de straat,we aan een drukke weg wonen en waarschijnlijk verhuizen naar een flat,maar ik moet enorm oppassen,want ze grijpt elk moment aan om proberen te ontsnappen. Sterkte hoor!
Allereerst: veel sterkte met het verlies van jullie kat. Verder ben ik het niet met je eens, wel in de zin van 'je kunt van een buitenkat geen binnenkat maken'. Ik heb 2 perzen, die blijven dus binnen. Ze mochten voorheen wel buiten maar toen had ik een katvriendelijke tuin, ze konden niet ontsnappen. We zijn verhuisd en de eerste keer dat ze buiten mochten, was de 1 ontsnapt en het halve dorp al door, en de ander ging zich te buiten aan het gras en was de rest van de dag zo misselijk dat ze liep te kwijlen als een doberman in een slagerij. Ze blijven voortaan dus binnen en liggen nu heerlijk voor het raam in de zon
och wat sneu.... onze katten zijn misschien 2-3uur per dag binnen...dus ja overdag en snachts zijn ze buiten....ze willen niet anders...ja straks met de sneeuw weer...dan zijn ze welkom