De kist dragen, wie zou jij dat laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Winddanser, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is een kindje op mijn werk overleden, heel jong nog, maar wel intensieve zorg gehad.
    Nu hebben ouders ons(medewerkers thuiszorg) gevraagd om de kist te dragen, een hele eer dat zeker, maar was wel verbaasd over de keuze.
    Vandaar dat ik nu aan het denken ben over wie ik zou willen dat mijn kist zou dragen en dat mocht het vreselijke gebeuren dat ik een kindje krijg wat komt te overlijden wat zou ik dan graag willen.
    Waar zouden jullie voor kiezen?

2. senta

senta Niet meer actief

Ik heb geen idee dat geef ik heel eerlijk toe ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen, mijn vader hebben zijn beste vrienden gedragen,

Bij familie het kindje hebben ze zelf gedragen. Was heel heftig ik denk dat het heel erg afhangt van de situatie en de persoon, wel zou ik het een hele eer vinden als jullie gevraagd worden, betekend dat jullie een super team zijn geweest voor het kindje en de ouders.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    mocht dit bij mijn kindje gebeuren dan zou ik de opas en ooms vragen om de kist te dragen.

bij mijzelf maakt het me niet zoveel uit.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Senta; dat denk ik ook, dat ze ons erg waarderen om wat we gedaan en betekent hebben.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik wil niet gedragen worden.

En mijn zoontje laat ik ook niet dragen mocht hij overlijden.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Wij hebben de kist van onze dochter gereden, samen met onze oudste.
    We hebben haar zelf het graf ingetild

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heftig Mamachantal! Lijkt me het moeilijkste wat je als ouders "moet" doen, maar wel mooi omdat je dan alles wat je nog kon doen gedaan hebt.

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Wij hebben ook zelf onze kinderen gedragen en in het grafje gelegd maar ik denk dat de mensen die het kind in de zieke periode hebben verzorgd soms dichter op het kind staan dan familie dus ik begrijp wel dat ze voor jullie kiezen.

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

dit dus

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb er nog nooit over nagedacht... Moet ik die uitkiezen?
    Ik heb liever dat mijn nabestaanden dat doen.

Ik hoop in ieder geval dat het een paar sterke kerels zijn, want ik heb flink overgewicht en men gaat er écht een hernia aan overhouden, hahahaha :D Doe maar de oudere mannen die nog wel fit genoeg zijn om de kist te dragen, maar niet fulltime hoeven te werken want de dag daarna zullen ze echt krom liggen.

Gooi mij even lekker in een kruiwagen ofzo :D Bespaar je de moeite, lol.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    :D

ehmmm geen idee hoor. denk gewoon de uitvaartverzorging ofzo;)

12. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik kan me voorstellen dat de ouders het te zwaar vinden o zelf te doen.
    Vorig jaar is mijn moeer overleden na een lang ziekbed en wij als nabestaanden hebben er oook vor gekozen om de thuisverpleegkundigen te vragen om de kist te dragen. Ze vonden dat een hele eer en het was mooi zo.
    Ze hebben zelfs mijn moeder nog aangekleed en mooi opgemaakt ook al was het een gesloten kist.

Het tillen van de kist in het graf hebben haar broers, mijn broer en vriend gedaan. Mijn vader zelf niet, die was daar veel te emotioneel onder.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Daar zou ik pas over nadenken op dat moment, wat dan juist voelt.

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

dat denk ik ook!

Al denk ik wel dat ik bij mijn eigen zoontje zelf de kist zal tillen/rijden. Dat is het laatste wat ik dan nog voor mijn zoontje kan doen en betekenen. Brrr moet er niet aan denken :(

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Als het mijn kind betreft zou ik denk ik zoveel mogelijk zelf willen doen als ik het kan (samen met mijn man). Het is dan het laatste wat je voor je kind kan betekenen, dat zou ik denk ik niet uit handen willen geven.
    Voor mezelf, dat mogen de nabestaanden beslissen dat vind ik niet zo belangrijk.

16. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik denk nu dat ik het zelf zou willen doen met mijn vriend en naaste familie. Maar goed je weet natuurlijk nooit zeker. Mijn vader heb ik gedragen, samen met mijn broers en ooms. Mijn vader wilde dat graag en ik kon me ook niks anders voorstellen, ik werd boos om de gedachte dat iemand anders het zou doen, niemand komt aan mijn vader, het is mijn vader. Die gevoelens waren heel sterk en het zou zo maar eens kunnen dat ik dat ook zou hebben bij mijn kind.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man heeft dat gedaan bij onze eerste dochter

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ja ik zou mijn kinderen absoluut zelf dragen.
    Moet er niet aan denken dat ik dat aan anderen over zou laten.

Maar wat een triest bericht:(

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mijn neefje hebben de ouders en de opa's het kistje gedragen.
    Denk idd dat wanneer het om mijn kinderen zou gaan dat we zoveel mogelijk zelf zouden willen doen evt icm mijn ouders. Helaas leven mijn schoonouders niet meer.

Bij mij zelf "verwacht" ik eigenlijk dat mijn naaste nabestaanden dat zullen doen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat denk ik ook.

Maar ik zou in ieder geval kiezen voor mensen die op zich wel dicht bij staan, maar minder dichtbij dan de echte naaste familie. Dus niet uit het eigen gezin of de grootouders. Maar (als het een volwassene is) bijvoorbeeld collega's, mensen uit de vriendenkring, sportclub o.i.d.

In het geval van zo'n thuiszorgteam dat veel heeft betekent, kan ik me ook goed voorstellen dat je het daar aan vraagt. Best een eer, ze hebben blijkbaar veel vertrouwen in jullie gehad!

Veel sterkte. Overlijden van een kindje blijft altijd extra moeilijk :(

Deel Deze Pagina