Even voorstellen, en vanaf vrijdag gaan we ervoor :-)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MBG, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten om te stoppen met de nuvaring. Zo blij, maar ook spannend! We gaan voor ons eerste kindje. :)

Ik heb voorheen altijd de pil geslikt en wilde na 10 jaar gebruik van de pil mijn lichaam eens een keer laten ontpillen,dus niet om zwanger te worden. Ik kwam er toen achter dat ik heel erg onregelmatig was. Ben dan ook bang dat het wat langer gaat duren voordat ik zwanger word. Of zijn er ook meiden die ondanks onregelmatigheid toch snel zwanger waren?
    En iemand ervaring met het stoppen van de nuvaring? Ik ben toen op advies van mij huisarts begonnen met de nuvaring omdat deze minder hormonen afgeeft. Ben benieuwd of mijn lichaam ook daar op reageert.

Leuk om zo gezellig te kletsen en of er iemand antwoord heeft op mijn vragen. En natuurlijk als er meiden zijn die ook rond deze tijd gaan stoppen en begin november hun NOD hebben :)

X

2. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Geen ervaring met nuvaring of onregelmatige cyclus, maar welkom.
    Het is enorm spannend allemaal!

3. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Geen ervaring maar wil je wel even veel geluk wensen!
    En natuurlijk veel plezier.

4. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! :)

5. bloemetje86

2 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb de nuvaring ook gebruikt. en inderdaad daar zit de helft minder hormonen in dan de pil. Bij mij was het de eerste ronde metteen raak, dus neem aan dat ik wel een regelmatige cycles had. Heel veel succes

6. Jossje123

Jossje123 Lid

10 okt 2012
    75
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ook ik ga nu de eerste poging ondernemen. DUs we lopen paralel.

Ik ben heel erg benieuwd. mn vruchtbare dagen komen er als het goed is aan.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik zal je id gaten houden!

liefs van mij

7. Appeltje1985

Appeltje1985 Niet meer actief

In mei 2012 ben ik gestopt met de pil.
    Daarna 3 maanden mijn lichaam laten "resetten" (cyclus 31-33-29)
    Voor het eggie en meteen raak!
    Wij hadden dit helemaal niet zo snel verwacht want mijn ouders zijn bijna 8 jaar bezig geweest om mijn broer te krijgen en ik werd een cadeautje.
    Vrouwenlichamen zijn wat dat betreft heel raar.
    Ik duim voor je ;)

8. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat het bij de nuvaring minder is...
    Mijn moeder heeft er meer dan 10 jaar overgedaan! Dus ik hoop dat dat niet zo bij mij is. Maarja je weet het nooit!

Leuk jossje123 dat we ongeveer gelijk lopen! Ik moet natuurlijk maandag eerst ongesteld worden. Dus duurt nog n paar weekjes voordat mijn vruchtbare dagen er zijn. Ik zal je dan ook zeker in de gaten houden :)

9. vief

vief Actief lid

19 aug 2012
    115
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend! Heel veel succes en plezier :)

Liefs Vief

10. Jossje123

Jossje123 Lid

10 okt 2012
    75
    0
    0
    Maandag ongesteld? Dan lopen we bijna gelijk ja. Alleen maar leuk.
    Ik merk dat ik nu heel erg alert ben op mijn lichaam.
    Mn kast ligt vol ovulatietesten, van clearblue en van die casette's die ik via internet heb besteld. Dus we zullen zien.

veel succes alvast!

11. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dan wel leuk als we ongeveer gelijk lopen!

Ik ga de eerste paar maanden proberen om eerst gewoon ff m'n dagen bij te houden en kijken of er een beetje regelmaat in gaat zitten... En gewoon klussen wanneer we zin hebben.
    Als het dan na n paar maanden niet raak is,ga ik ook van die testen halen. Ik wil nl proberen om me zelf niet gek te laten worden. Ik heb ooit n cyclus gehad van 42 dagen. Dacht toen echt dat ik perongelijk zwanger was en wilde het toen ook graag(mijn ex niet). Achteraf maar goed ook dat het niet was want die relatie is over.
    Je lichaam houd je dan zo voor de gek. Alle kwaaltjes had ik, teminste dat dacht ik dan, maar ik weet nu dat ik ook pijnlijke borsten krijg zonder anticonceptie als ik ongi moet worden. Dus daar ben ik alvast op voorbereid ;).

En ik ga dan proberen om pas na 38 dagen nog niet ongi te testen. Ik zeg "proberen" want weet nu al wel dat ik toch te nieuwsgierig ben haha! Maar ik ga het proberen :)

Deel Deze Pagina