Veel afgevallen maar het niet zien.

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.420
    774
    113
    Hallo dames...

Wie kan me helpen.

Ik ben in een jaar tijd ruim 21 kilo afgevallen.. en ik ben nu al een poosje stabiel...

Ik merk aan mijn kleding dat ik ben afgevallen. Ben bijna 3 maten gekrompen .
    Als ik foto's zie denk ik wauw die mag er zijn. Maar ik zie niet dat ik dat zelf ben.
    Als ik in de spiegel kijk denk ik .. daar is niks mis mee..
    Maar op de een of andere manier lijken mijn hersens nog niet afgevallen te zijn hahaha... ik zie het zelf niet.
    Wanneer komt dat?..

Groetjes

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hoe lang is dat geleden? Ik ben ook ooit vrij veel aangekomen en een paar jaar later dat gewicht weer kwijtgeraakt. Ik geloof dat dat wel 1,5 jaar duurde voor ik écht besefte dat ik dat was.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja dat schijnt een normale reactie te zijn van je hersenen. Andersom werkt dat ook zo waardoor mensen soms veel aankomen zonder dat dat echt 'land'.

Volgens mij kan dat wel een jaar duren.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, dat is heel logisch. Ik had het tegenovergestelde toen ik hoogzwanger was. Elke keer als ik een spiegel zag dacht ik 'jeetje, wie is die walrus?!'

Mop81 en Jules! vinden dit leuk.
  5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb je een voor en na foto?
    Toen ik die zag dacht ik wow...ben ik dat. Ik had de voor en na foto naast elkaar geplakt en vaak bekeken en toen viel t pas.

Het verschil van "dun naar dik" zie je helaas sneller dan van "dik naar dun".

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik ben een paar keer flink afgevallen. De 2e keer kan ik mij nog goed herinneren. Ik kreeg gewoon niet het gevoel dat hoorde bij mijn postuur (-37 kg toen). Ik liep nog met veel schaamte rond. Achteraf als ik de foto's zie dan snap ik het echt niet. Hopelijk dat ik nu wel de vorderingen ga zien.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Heel herkenbaar! Ik heb dit naar ruim 2 jaar nog steeds. Als ik voor en na foto's zie dan denk ik: Damn.... wat knap! Als één van mijn oude maat 46 broeken aantrek (bewaart als reminder) dan denk ik: wat knap dat je nu in maat 38/40 zit.

Maar zonder spiegel of de bovengenoemde voorbeelden, zie ik het echt niet!

8. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik heb het andersom!

Ben afgelopen jaren juist best veel aangekomen en het land hier idd niet echt. In mijn hoofd ben ik echt veel slanker :oops:

Schrik me elke keer kapot als ik foto's zie:eek:

Want dan moet ik concluderen dat ik er echt anders uitzie dan ik denk:(

Dus na de bevalling ga ik er juist aan werken dat mijn lijf weer past bij mijn plaatje in m'n hoofd.

Hoop dat jouw plaatje zich snel aan de werkelijkheid gaat aanpassen. Ik denk dat veel naar foto's kijken misschien wel helpt en vaak tegen jezelf zeggen dat jij dat echt bent:thumup:

9. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.420
    774
    113
    Thanks allemaal.

Ja ik heb foto's van voor en na.
    Die heb ik al langs mekaar geplakt. En dan denk ik wow.... wat knap en goed
    Maar boven in mijn hoofd wil hey niet

10. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Heel herkenbaar!

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ken het gevoel niet want weeg al jaren hetzelfde.

Maar kan me voorstellen dat het net zoiets is als wanneer je opeens een totaal ander kapsel hebt en langs de spiegel loopt. Kan soms ook lang duren. En je gezicht zie je veel vaker dan je hele lichaam. Dus went wel sneller.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zoooooooo herkenbaar! ik heb tot mijn 35e maatje 170/176 gehad...Nu zit ik in mt 40. geen drama op zich, maar soms kijk ik in de spiegel en denk dan: Neeeeeee, dit kán echt niet :$

In mijn hoofd ben ik slanker dan in de spiegel :eek: En ik hoef ook geen kindermaat meer, maar soms denk ik wel eens: Gut, ik lijk net een walrus :oops:

Pippa02 en DN2017 vinden dit leuk.
  13. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Kleed je je nu ook anders? Toen ik 20 kilo afviel kocht ik een kast vol nieuw kleren, voelde me daar zo goed bij, alles zat ineens mooi.

14. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.420
    774
    113
    Ja nu heb ik veel jurkjes en kan ik spijkerbroeken kopen die ik vroeger nooit aan kon en het zit allemaal prima en mooi..
    Alleen shirts kan ik nog niet echt leuke vinden...

15. Sybil

Sybil Actief lid

10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Oef, wat fijn om te lezen dat er mensen zijn die het ook de andere kant op herkennen: slanker zijn in je hoofd dan op de foto. Ik denk soms ook als ik een foto zie: 'huh, zo plomp ben ik toch niet?'

Drie jaar terug viel ik 10 kilo af en kreeg ik veel complimenten. Afvallen zag je ook heel snel in mijn gezicht en ik kleedde me anders. Voelde me onwijs comfortabel in mijn vel. Inmiddels is er 7 kilo weer terug, maar af en toe doet mijn hoofd denk ik aan struisvogelpolitiek. Alleen dat werkt niet op de foto :p Ben wel rustig aan weer bezig kilo voor kilo weer kwijt te raken. Dan kom ik er wel.

Maar voor ts... tja, gewoon blij zijn met je lijf en wennen. Als je alle 'truukjes' al hebt geprobeerd maar gewoon de tijd nemen om te wennen aan de nieuwe realiteit en regelmatig genieten van het feit dat je lekker in je vel zit nu.

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik herken het ook.
    Toen ik heel dun was zag ik mijzelf niet als heel dun, nu ben ik erg aangekomen door de zwangerschap en zie ik mijzelf wel als erg dik :rolleyes: zucht

17. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik ben ook in een half jaar tijd 21 kg afgevallen en ik merk het zelf aan alles (kleding, ik beweeg veel makkelijker etc) maar zelf zie ik het niet. Als ik naar mezelf kijk ben ik nog steeds fors (hekel aan het woord 'dik').
    Nou is het wel zo dat ik nog wel 10-12 kg af wil vallen en daar ga ik vanaf volgende week weer hard mee aan de slag.
    Bij mij is het ook gewoon omdat ik nog steeds een buik heb. Mensen om me heen zeggen het elke keer van 'jeetje, wat zie jij er goed uit' maar zelf ben ik nog lang niet tevreden.
    Laatst, toen viel het kwartje wel heel even.
    Op mijn werk kwam een klant. Haar man was de dag ervoor al geweest en zij kwam terug voor controle van de hond.
    Ze had blijkbaar aan haar man gevraagd welke assistente hij de dag ervoor had gehad. Hij wist het niet en zij had toen gezegd, 'ja beide assistentes zijn wat fors. Toen had hij gezegd, 'nee hoor, deze was gewoon normaal van postuur'.
    Ja, dat voelt dan wel even goed.

Morgen vliegen wij terug naar Nederland en ik ga er vanaf zaterdag weer keihard aan werken om de laatste 10-12 kg eraf te krijgen en om in een maatje 40 te passen. Ik hoop dat ik me daarna wel in mijn hoofd voel zoals ik ben.

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb exact hetzelfde. Ik moet nog minstens zoveel afvallen, dus slank ben ik sowieso nog niet. Maar het was echt vreselijk, nu is het alleen nog maar 'gewoon' dik :p

Maar in mijn hoofd zie ik er nog hetzelfde uit als een jaar geleden. Toen woog ik 20-25 kg meer.

19. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Dit. Ik was echt gewoon heel mooi dun. En nu heb ik gewoon vet. Echt raar.

Ik ken de andere kant enkel van verhalen, een kennis had een maagverkleining gehad en echt belachelijk veel afgevallen. Ze zag zichzelf nog steeds als super dik!! Het duurt inderdaad een lange tijd voordat je er aan went.. en wellicht zie je zelf ook nog telkens de "verbeterpunten" van je lichaam. Focus je op het positieve en doe of draag de dingen die je nu weer kan dragen.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Super dat je zo veel afgevallen bent!!! Ik ben ook bezig en nu zo'n -30-35 kg en ben er nog niet.
    Heb mezelf beloofd dat als ik klaar ben met afvallen ik ga shoppen met een personal shopper. Zij kijkt en luistert en pakt de dingen uit de rekken, die bij je passen (en die je waarschijnlijk zelf jarenlang liet hangen)

Deel Deze Pagina