Hoi Nijntje, CA 125 is een tumormarker. Een bloedwaarde die ook verhoogd is als je endometriose hebt. Normale waarde is tussen de 0 en 30. Ik begon met 34 en de keer voor de zwangerschap was het 23. In oktober moet ik weer bloed laten prikken. Zo kunnen ze de endo volgen. Wat raar dat jij daarop niet op geprikt bent. Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis er weer anders mee om gaat. We waren sinds september 2007 bezig en nog niet in de MMM beland. Heb zelf het idee dat ik door de doorspuiting van de eileider zwanger ben geraakt (april operatie - juni zwanger). Ze zeggen dat je een half jaar na die doorspuiting extra vruchtbaar bent... ben benieuwd... Vind het wel heel eng hoor. Spontaan zwanger geraakt, maar is het nog een keer mogelijk? Probeer het maar zoveel mogelijk los te laten en positief te denken. Wat is een dermoid-cyste? De gyn had het wel over een tussenschot in de cyste, maar ook dat kon hij niet echt goed zien. Vind die inwendige echo's soms zo vaag he. Wanneer is jouw NOD? Spannend zeker die wachtweken steeds weer. Normaal is het al spannend, maar met een vruchtbaarheidsbehandeling is het nog spannender.
Marietje83, weet niet of je dit nog leest, maar ik zag net in een ander topic jouw naam voorbij komen met een mooie banner eronder. Gefeliciteerd!
He Caro, Het gaat inderdaad overal anders. Mijn endo volgen ze natuurlijk ook via de FM die ik een paar keer per cyclus heb. Ik weet dat ik twee cystes heb. Een dermoid cyste schijnt een cyste gevuld met talg te zijn (en soms met haren, nagels..., dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik in maart geopereerd ben). Ik vind de wachtweken inderdaad spannender dan voor de IUI. Een mislukte poging is niet alleen teleurstelling maar ook meteen weer richting ziekenhuis (dat is tegelijk weer een voordeel: snel de teleurstelling verwerken en verder). Ik heb ook gehoord dat je tot een half jaar na het doorspuiten extra vruchtbaar bent, dus wie weet! Blijkbaar kan het, probeer je daar aan vast te houden! Ik zit nu een half jaar na operatie en doorspuiten eilieders... wie weet...20 augustus kan ik testen.
Ja, we blijven hoop houden. Ben al zo blij dat het een keer gelukt is... nooit verwacht! Jij sterkte en succes de komende dagen, heel spannend elke keer weer. Groetjes Caro
hai meiden, hier even weer een klein updateje. alles gaat hier nog steeds goed alleen de bandenpijn is af en toe behoorlijk aanwezig. vind het trouwens erg lijken op endo pijn maar misschien dat dat aan mij ligt