Placenta eruit "trekken"

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kimberly 33, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Afgelopen maandag ben ik bevallen van een kern gezonde zoon R.

Thuis braken de vliezen, met 2 cm ontsluiting ruggenprik gekregen.
    bevalling zelf ging ondanks dat ik de weeën tijdens het persen weinig voelde goed, in 34 min is hij geboren.

Maar is het normaal dat ze na 11 min al bezig gaan om de placenta eruit te halen?
    het staat mij bij maar goed dat is 14 jaar geleden zonder ruggenprik dat ze wachten ( een uur de tijd geven tot die komt)

Zelf ben ik na het verwijderen naar het OK gegaan want er was wat achter gebleven, 1.7 liter bloed verloren en kan nu herstellen (HB van 4.7) dus erg moe slapjes enzo, terwijl de bevalling verder voor mij niet zo zwaar was.

Ben dus eigenlijk erg benieuwd of dat "normaal" is of dat ze eigenlijk het "probleem" heeft veroorzaakt.
    kan er nu niks meer mee hoor , maar ben er wel nieuwschierig naar.

2. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Vroeg ik me eigenlijk ook af. Ze hadden er na mijn drie ingeleide bevallingen alle drie de keren eigenlijk gelijk op gewacht, al dan niet op mijn buik geduwd dat ie binnen enkele minuten kwam. Kreeg ook steeds die bovenbeen prikken die dat zouden stimuleren.

Ik dacht ook dat je gewoon tot 1u de tijd zou krijgen om erop te wachten...

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja hier ging dat ook zo, met name bij de tweede.. Ook bleef er toen iets achter wat ik alter alsnog verloren ben.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    in princiepe mogen ze tot 1 uur wachten indien je niet teveel bloed verliest, hier kijkt een verloskundige/gyn dus naar, sommige vloeien netjes en dan kun je wat langer wachten, maar er zijn ook andere die heftig vloeien en dan moet de placenta er sneller uit, ikzelf heb nu wel afgesproken (2 x manuele placentaverwijdering gehad) niet meer trekken bij de jongste trokken ze de placenta door 2en geen pretje en vooral voor mijn man niet, dus nu is afgesproken komt de placenta niet binnen een kwartier/halfuur max dan ga ik gewoon naar de OK

5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Gefeliciteerd met je zoontje!

Bij mij liep de verloskundige ook aan de placenta te trekken, ook al had ik dat in eerste instantie niet helemaal door (zoon was meegenomen naar andere kamer ivm ademstilstand, dus zat niet erg op te letten). Tot de gyn voorbij liep en zei; je moet nog even persen want de placenta moet er nog uit. Een keer persen en hij was eruit...al had de verloskundige dat nou gelijk gezegd ;)

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verloor zelf te veel bloed om het rustig af te kunnen wachten, de gyn constateerde dat mijn baarmoeder niet goed meewerkte om de placenta eruit te werken. Ik kreeg een prik in m'n been, iemand duwde op mijn buik, gyn trok zachtjes, ik moest persen en toen kwam hij los. Maar ik bleef veel bloed verliezen, dus werd ik met spoed naar de OK gereden en daar hebben ze 'manueel nagetast' en gecuretteerd.

Ik had daarna een hb van 4.5, gyn overwoog transfusie, maar 24u later schuifelde ik al rond, en 48u na de bevalling liep ik achter een rolstoel door de gangen. Ik herstelde echt vlot!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was een beetje trekwerk wel nodig 3x: ging steeds moeilijker los, maar aldoor nog net op tijd uit zichzelf.

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Moest wel mee persen hoor, maar vond het belachelijk snel nog geen 11 min na de bevalling.
    Ik had geen bloedingen, die kwamen pas na het trekken... dus er was geen rede om hem er snel uit te halen.
    Ze is ook zeker een kwartier bezig geweest.
    Vond het erg jammer...

9. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Is dat wel gezond om een placenta los te rukken?!?!

Bij mijn 2 bevallingen waren ze ook veel gefocust op de placenta, gelijk prik in bovenbeen en masseren op me onderbuik.
    Ze waren er binnen paar minuten uit...

Maargoed, er kan veel gebeuren als die blijft zitten oid daarom dat ze gelijk aan de slag gaan denk ik...

Maar eruit trekken klinkt alles behalve fijn?

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde er niet echt iets van hoor, het deed geen pijn ofzo. Duwen op m'n buik ook niet. En in mijn geval moest 't er snel uit ivm bloedverlies, dus dan maar trekken!

11. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik wilde mijn zoon het 1e uur op mn borst hebben liggen en na een uur vroeg de vk of ik niks meer voelde... ze doelde op weeën want de placenta moest er nog uit. Ik voelde nog wel wat maar dat stelde niks voor vergeleken met de 1e weeën. Mn zoon is toen na een uur bij mn man op de arm gekomen en ik moest nog flink persen voor de placenta. Die werd er toen ook uitgetrokken... echt nog een bevalling vond ik het.
    In het ziekenhuis hebben ze gewoon niet zoveel tijd om jou lekker te laten knuffelen en binden met je kind. Daar ben je gewoon lopende band werk en moeten ze opschieten (walgelijk vind ik het)

12. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    oooh erg he , ik kan me dat deel van geen van de 3 bevallingen herinneren eigenlijk :s
    heb wel een prik in mijn been gehad en daarna moest ik geloof ik nog eens persen ???

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier heel veel bloedverlies tijdens en na de bevalling en is er 2x flink getrokken aan de placenta. Beide keren gaf ik aan dat wanneer ze door gingen ik flauw zou vallen (zag zwarte vlekken en voelde me weg zakken) en na de 2e keer besloten ze om mij naar de ok te brengen.

14. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik wilde de navelstreng uit laten kloppen en heb dus zeker een kwartier met kind en navelstreng op de borst gelegen. Toen navelstreng doorgeknipt en hebben ze een spuitje gegeven in m'n infuus voor het laten loskomen. Ze trokken zachtjes mee en duwde wat op m'n buik, beetje meepersen en hij was er zo uit.

15. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hier willen ze de placenta er na een kwartier eruit hebben, bij allebei de bevallingen, met weeenopwekkers, hebben ze na de geboorte het infuus hoger gedraaid, met als reden dat ik anders een prik zou krijgen om de placenta er uit te krijgen. Beide keren ging het heel vlot, ze trokken wel aan de navelstreng en blllop daar was 'tie!

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik begrijp dat je uiteindelijk in het ZH bevallen bent?
    Volgens mij is het daar vrij standaard. (schijnt iets te maken te hebben met tijd = geld en hoe vlotter placenta er is, de gyn/vk weer verder kan en de kamer weer beschikbaar is).

Ik had in mijn geboorteplan duidelijk staan dat ik het niet wilde. (evenals de oxytocine injectie)
    Desondanks was de baby amper op mijn buik gelegd, werd de naald in mijn been geramd en de placenta eruit getrokken.

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Oh wat naar! Ik had dat ook in mijn plan staan. Ben dan thuis bevallen dus niks aan de hand en mijn VK is ook beetje anti medicijnen prikken etc. Lijkt me verschrikkelijk als je wens niet gehonoreerd wordt (iets heel simpels) omdat de kamer schoon moet voor de volgende.
    Kennis van mij woont in het westen en daar is het thuis gebruikelijk om meteen een spuit te krijgen zodat VK haar werk kan afmaken en naar de volgende kan. Echt zo walgelijk. Ik heb nog een uur met kleine op mn arm gelegen, gewacht tot navelstreng was uitgeklopt en toen nog even placenta eruit. Gewoon relaxed en alles op normaal verantwoord tempo

18. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij waren er ook niet blij mee (en met meer dingen niet:() maar goed, je kunt 't niet meer terugdraaien, we hebben er wel lering uit getrokken.
    Ditmaal hoop ik thuis te mogen bevallen en bij de vk al meermalen aangegeven dat heeeeel belangrijk is dat ze mijn geboorteplan serieus nemen (en daar bedoel ik natuurlijk niet mee, dat ze bij levensbedreigende situaties geen vrijheid van handelen hebben)

19. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Moest sowieso in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie :)

Grappige was dat er bij het voorgesprek gezegd werd dat de uk een uur bloot bij je op de buik kwam liggen.
    Helaas in mijn geval dus niet, vond ik best jammer, en dat alleen maar door die placenta.

Geniet nu met volle teugen hoor, van mijn heerlijke ventje, was alleen benieuwd of het normaal was.

Maar goed dat je er lopende bandwerk bent ja dat merk je wel idd.

20. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier hetzelfde. Maat juist met dat rukken heb je meer kans op hele zware bloedingen.
    Wilde ook de navelstreng uit laten kloppen maar ze zeiden datdat niet kon ivm dat mn zoontje zo klein was en ik een hele hoge bloeddruk had. Binnen 5 min was de navelstreng door en zat de spuit in mn been. Placenta ging gelukkig gemakkelijk los. Maar vond dat echt het engste stukje vd bevalling.

Deel Deze Pagina