Mijn zoontje (5 nov) is nogal een bulletje. Hij is inmiddels 10 weken en 1 dag en weegt ongeveer 7 kg (geboortegewicht bij precies 38 weken 3570). Hij krijgt 90-100% borstvoeding. Ik heb nog nooit zo'n "dikke" baby gehad. Til me echt een ongeluk. Wie heeft ook zo'n beertje? Ik moet zeggen... soms maak ik me er wel een beetje "zorgen" over.. hij groeit zo hard!!
Ons mannetje werd geboren met 4405 gram en woog afgelopen maandag op het CB (18 weken oud) 7500 gram. Hij ging heel hard maar is ineens iets minder hard gegaan de laatste x. T zal wel goed komen joh
Hier gingen de eerste maanden ook extreem hard niet eens meer binnen de curve. En met 4 maanden echt een dip van heb ik u daar. Nu met 6 maanden rond de 8 kilo
Haha, hier ook eentje met een flinke bolle toet. Met 10 weken woog hij 6 kg en aankomende dinsdag moeten we weer naar het cb en wordt ie ook weer gewogen. Ik vind het heerlijk zo'n lekkere knuffelbeer, hebben ze tenminste een beetje 'reserve' Toen hij ong 6 weken oud was kreeg ik op m'n donder van het cb dat hij zo hard groeide (meer dan 300 gr.) per week (terwijl hij in de kraamweek meet dan 10% was afgevallen). Dus ik vroeg die vrouw of ik hem dan maar de borst moest weigeren en moest laten schreeuwen....pffff. Van wat ik heb gehoord gaat het met bv de eerste 3 mnd harder dan de 'normale' groeicurve en daarna stabiliseert het zich. Op borstvoeding.com kan je je eigen curve bekijken.
Bij het woord bulletje moest ik btw denken aan bulletje van de soundmixshow, als ik die na doe dan ligt mijn zoontje in een deuk! Dan zeg ik altijd: Mama is een melkkoe, en een melkkoe doet altijd (geluid van bulletje).. Maar dat terzijde..
hier was knul met 3 mnd verdubbeld van geboortegewicht. maar die begon wat lager 3360gr namelijk. ik vind het ook heerlijk die dikke spekbenen enzo. in de eerste 2 maanden groeide hij met 1,3 en 1,4kg op het cb zeiden ze daar niks raars over.
Jaja hier ook een meneertje met 4450 op de teller bij de geboorte.. Gefeliciteerd,u baarde een dreumes ) Groeide de eerste maanden ook enorm, vooral ook in lengte. Ik vond het best raar na zijn zusjes.Oudste zus was al snel een speklapje maar niet zo lang. En jongste zus is altijd petite geweest.Hij leek zo'n beer... Maar nu is hij mooi (iets boven) gemiddeld. Maar dat hele echte ieniemienie baby...nee dat heeft ie eigenlijk niet gehad.
Hier met 10 weken ook in gewicht verdubbeld. Vond het ook zo hard gaan, curve ging bijna recht omhoog. Daarna ging het wat minder hard. Ik vond het wel lief die babyvetjes!
Hier ook een flinke kerel! Met 3 maanden 7300 gram, maar ook lang (toen 67 cm), dus dan valt het niet zo op. Inmiddels neemt de gewichtstoename wat af, maar lengte blijft op dezelfde curve steken. Een slanke, lange jongen dus, dus geen beertje. Gek hoe dat per kind kan verschillen he?
Zoooo die doet het goed zeg! Misschien tijd voor wat krachttraining zodat je hem kunt blijven oppakken? Elke donderdag ochtend om 10.15 in Den Haag - Bereka