op zoek naar grappig onderschrift over flesvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #41 Zoe123, 16 jun 2014
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
    Toch wel 1 opmerking,wie zijn wij om te bepalen waar een ander trots op is, of op de banner wil vermelden? Ik ben geen fan van de "ons prachtige prinsesje etc" onderschriften. Maar als een ander daar blij van is?
    Ik heb bv gegeven en ben daar trots en blij mee. Niet omdat ik vind dat dit zo geweeeldig is, maar omdat IK er van genoten heb, en IK het een bijzondere ervaring vind. Trots op ONS, omdat, ondanks veel problemen, toch steeds gelukt is.
    Zo bedenkt een ieder wat hij in zijn banner zet. Daar kun je iets over denken, maar ja, wat maakt het uit wat een ander doet? Dat iemand anders voor kv heeft gekozen, of halve levenslezen plaatst, wat heeft mijn banner daar mee te maken?
    Dat sommigen kiezen voor de meest zoetsappige banners...whatever makes you happy!

Bolkje, wat verdrietig dat je met deze gevoelens zit..:(
    Denk je dat hulp zoeken zin heeft?
    Het enige wat ik je wil meegegeven, kijk naar je zoon en hoe goed het met hem gaat....Dat is dankzij jouw goede zorgen!!!
    Ik.snap dat je zoekende bent, maar echt, je hoeft niets te bewijzen.
    Rompertjes met teksten zijn vaak superleuk, maar je geeft aan dat sommige dingen je herinneren aan hoe het gegaan is. Zou zoiets dat dan ook juist niet doen?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kan het wel begrijpen als het voor jou een manier is om het niet slagen van de BV een plekje te geven....... Echter vind ik (en vast velen met mij), dat jij je daar niet schuldig door hoeft te voelen of wat dan ook. Je hebt het geprobeerd en het is helaas niet gelukt, snap dat het vervelend is, maar dat maakt jou absoluut geen minder geweldige en lieve moeder. Ook niet als je BV niet had geprobeerd.

Praat erover en vind een manier het een plekje te geven. Je hebt je stinkende bestgedaan...... Je mag hoe dan ook trots op jezelf zijn!

(maar je geeft precies die reden aan waarom ik het niet zo heb op dat soort onderschriften, voor sommigen is het vervelend om te lezen)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier heb ik bij nummer twee op dag 5 gekozen om te stoppen met de BV, omdat we weer zaten met gigantische overproductie, de mogelijkheid van wederom een koemelkallergie en de borst niet kunnen pakken, waarvoor kolven dan (iig tijdelijk) nodig was geweest. Zag ik niet zitten, dus overgestapt op kunstvoeding, terwijl oudste 26 maanden BV heeft gehad.
    Ik snap echt niet waarom andermans uitspraken als "groeit op het beste wat mama hem kan geven", dan kwetsend zijn. Dat zijn ze alleen als jij jezelf een onnodig schuldgevoel aanpraat. En dat schuldgevoel is nergens voor nodig. Je hebt blijkbaar geprobeerd BV te geven, dat is niet gelukt, nou, jammer, maar zoals iemand anders al zegt; het is en blijft gewoon maar voeding. Maak er geen big deal van...
    Ik betwijfel ten zeerste of een dergelijk rompertje je dan gaat helpen. Ga het eerlijker bekijken voor jezelf, want jij bent - denk ik, bedoel ik beslist niet vervelend- de enige die nu de BV veel belangrijker maakt dan dat die daadwerkelijk is.

Wat je kindje nodig heeft, is liefde. Jouw kindje groeit al maanden geweldig goed op jouw liefde. Daar gaat het om :)
    (en serieus, daar is ooit een heel onethisch onderzoek naar gedaan, waarbij behoorlijk duidelijk bewezen is dat liefde meer doet voor groei en ontwikkeling dan voeding....)

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ongeveer dit.. Dus als iemand moeite heeft met zwanger raken moeten we maar massaal de banner afschaffen van "ik ben ..weken zwanger, nog .. Dagen te gaan!" Dat is dan toch hetzelfde?

Ik vind zeker dat het niet uitmaakt of iemand voor fv of bv kiest, ik ben niet zo iemand die vind dat iedereen maar bv moet geven. Er zijn ook een heleboel goede redenen om hier niet voor te kiezen. Net zo goed dat er goede redenen zijn om niet voor fv te kiezen. :)

Waarom ik het in m'n banner heb staan? Ik ben er gewoon super trots op dat het me nu nogsteeds lukt bv te geven, des te meer omdat het bij de 1e niet lekker liep. Dus zeker niet om iemand anders in te wrijven dat dat toch echt beter is of weet ik veel wat. Gewoon voor mezelf

5. Nee, dat is niet hetzelfde in mijn ogen. Er zit een duidelijk verschil in, namelijk dat niemand het in zijn hoofd haalt om te zeggen dat vrouwen die niet zwanger (kunnen) worden lui / gemakszuchtig zijn of dat het hun eigen schuld is etc. En die opmerkingen komen over vrouwen die de fles geven wél regelmatig voorbij.

Maar daar gaat het nu helemaal niet om... Maar mijn punt is wel weer bewezen: of het nou over bv, fv of bijvoeding gaat: moeders die borstvoeding geven laten geen kans ongemoeid om zich er tegenaan te bemoeien ;)

Overigens een banner die aangeeft hoe lang een kindje borstvoeding geeft heb ik totaal geen problemen mee, het gaat meer om die dweperige opmerkingen en het normeren... "Klaasje krijgt het beste: mama's melk¨ zulke dingen.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #46 Zoe123, 16 jun 2014
    Maar meid, als dat voor iemand zo voelt, laaaaat die mensen
    dan. Ieder z'n ding. Waarom veroordelen? De mama in kwestie dweperig
    noemen op basis van een banner..We doen het allemaal
    met de beste bedoelingen. Zo'n banner schrijft iemand vanuit zichzelf.
    Vanuit haar eigen optiek.Die voor haar gevoel het beste voor haar baby
    doet.
    Het heeft he le maal niets met jou of je situatie of die van een ander te
    maken. Je trekt het echt te veel naar je toe.

Je vind dat vrouwen die de fles geven veroordeeld worden.
    Maar dat doe je zelf toch ook zo?

Maak een rompertje met een leuke tekst.
    Gewoon omdat dat leuk is.
    Jij hoeft verder niets te bewijzen. Geen elke moeder
    hoeft dat.

7. raspberry

Tja, als je alles negatief maakt, vind ik het niet zo raar dat je niet loskomt van je -in jouw ogen- mislukking...
    BV-moeders krijgen van flessemoeders evengoed rotopmerkingen te verduren en dat geldt werkelijk waar voor elke keuze in je leven: dat er altijd wel iemand is die er iets negatiefs over te zeggen heeft. Dat is bepaald niet alleen aan BV-moeders voorbehouden.
    Wel grappig trouwens, want dat ben je zelf toch ook, een BV-moeder? Je hebt het met volle inzet geprobeerd te laten slagen immers?

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Amen!!!
    Bolkje, je hebt het toch geprobeerd? Helaas, het is niet gelukt, jammer dan.Kijk naar je zoontje, het gaat toch goed met hem?
    Jammer dat je je zo voelt, het is zo niet nodig!!! :)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb btw 2 weken bv gegeven, was alleen maar drama. Kon er zelf niet zo goed tegen, had giga hormoonschommelingen en was in staat mn polsen door te snijden, zo slecht voelde ik me.
    Er is een lactatiekundige aan huis geweest, want alles wat maar fout kon gaan ging fout.
    Nou, ik heb dezelfde dag nog huilend van opluchting de fles gegeven.
    En ik wilde écht bv geven, kwam voornamelijk voort uit het feit dat mijn dochter via ecd is gekomen.
    Ik had hulp nodig van een andere vrouw, maar ik kon haar tenminste wel dragen, baren en als het goed zou gaan bv geven.
    Nou, daar ben ik op terug gekomen.
    Natuurlijk was het jammer, maar heb me verder geen moment schuldig gevoeld.
    Ik heb zoveel stress gehad, mijn dochter was gebaat bij een blije mama. :)

10. Ik zie mezelf niet (meer) als BV-moeder eigenlijk. Heb ik sowieso nooit gedaan, ik vind het allebei prima. Borstvoeding leek me het meest logische, aangezien mijn lichaam daarvoor uitgerust is. Maar ik heb nooit negatief tegenover fv gestaan, want ik ben zelf ook groot geworden met de fles.

Maar jullie hebben gelijk, ik moet het ook gaan loslaten... Nog een paar maandjes dan krijgt ie helemaal geen fles meer. Misschien dat het dan gemakkelijker wordt. Of misschien toch inderdaad met iemand erover gaan praten, al zou ik niet weten wie... zie mezelf al aankomen bij een psycholoog.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Sorry, maar dat ligt niet aan de opmerking, maar aan jezelf. Mij mij is het ook niet gelukt en het doet me echt geen pijn.

12. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

+1 :) je moest eens weten wat voor opmerkingen ik naar m'n hoofd geslingerd krijg als bv moeder ;)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Voor op het shirt: beresterk op poedermelk

14. raspberry

Psycholoog is denk ik ook wel erg heftig hiervoor, tenzij je veel breder merkt dat je moeite hebt met loslaten/staan voor eigen keuzes/je schuldig voelen over hele normale dingen.

En zoals jij naar BV kijkt, zo kijk ik er ook naar: het meest logische om te doen/geven aan je kind. Maar goed, dat moet dan wel gaan. Gaat het niet, dan gaat het niet. Dat is al eeuwenlang zo. En voordat er poedermelk bestond, hadden ze daar (o.a.) voedsters voor. Kreeg je kind voeding van een vrouw bij wie de BV wel lukte.
    Nouja, dan is KV toch eigenlijk wel heel fijn, of niet? ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Serieus? Is er nou niemand die er aanstoot aanneemt om bv-moeder genoemd te worden? Of flessenmoeder? Ik vind het werkelijk te denigrerend voor woorden...

16. Ik wel, maar ik heb die strijd inmiddels opgegeven hier op het forum

17. maliro

maliro Niet meer actief

Ach ik ben wel eens poederloeder genoemd. So be it. Ik mag nu eenmaal geen bv geven. Tuurlijk was het even slikken maar kv heeft ook een hele hoop praktische kanten/voordelen

We moesten eens wat minder in hokjes en vakjes denken.

Maar to, heb je inmiddels al gevonden wat je zocht?

18. haha, ik geloof het wel.... :D

Ik denk dat ik maar gewoon een shirt voor mezelf koop met poederloeder erop :D :D

19. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    #59 annabel10, 16 jun 2014
    Offtopic sorry. .

20. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011