Het valt mij de laatste tijd erg op dat ik steeds alleen maar de negatieve kanten van iemand opmerk. Waarom is dat zo????? bijv. Als ik nieuwe mensen ontmoet dan merk ik altijd iets op wat volgens mij niet klopt bijv. iets aan het uiterlijk of manier van praten of dingen die diegene zegt . Maar nu denk ik dat kan toch niet er moet toch wel 1 iemand zijn die wel gewoon oke is ???? Waarom ben ik zo wantrouwend naar mensen toe??. Want als iemand naar mij toekomt of wilt afspreken denkik meteen wat wilt ze??Dit helpt ook niet om vrienden te maken ik wil graag sociaal zijn en vrienden maken maar zo kom ik nergens. Wie herkent dit ??
Komt het misschien omdat je zelf (erg) onzeker bent?? Zodat je bij andere negatieve dingen zoekt, om jezelf beter en zekerder te voelen?
In het verleden "verkeken/vergist" in mensen/vriendinnen waardoor je extra op je hoedde bent? Ik heb dat namelijk ook een beetje..maar ik zit er haast nooit naast als ik het idee heb dat er iets niets pluis is. En er zijn gelukkig een hele hoop mensen die niets verkeerds bedoelen of erop uit zijn jou te kwetsen/kwellen. Succes!