op zoek naar hoekbank maar wat is nou handig?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama suus, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    violetriot, zoiets ziet mijn vent idd wel zitten. lekker rechtop en stevig.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij deze de foto

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)

die van jou is qua vorm dezelfde als ons. Dus een beetje U-vorm en daar hebben wij ook zo'n salontafel voor dus past prima ook als je U-vormige bank hebt

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    gaafe bank idd zeg. zoiets vind ik idd ook mooi maar ben bang dat hetn iet gaat passen. aangezien me vent hem niet voor de cv wil (is ook logisch natuurlijk) en heb net ff gemeten en zoiets gaat hem echt neit worden haha. maar idd de tafel past zo perfect.
    we hebben jammer genoeg de woonkamer die neit echt mega groot is gekozen om als woonkamer te bombarderen. aangezien hier de houtkachel in staat en in de andere niet. ga deze wk maar eens kijken me vent is vrij als het goed is dus kan ik mooi ff op pad haha.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ik heb ook zo jute zak bank :p en nee, je ziet er juist niets op, en ik heb 4 langharige katten.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een foto voor je gemaakt van dichtbij van hoe mijne er nu na bijna 3 jaar uitziet met 4 langharige katten en een kind

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    en nog 1

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    en compleet:

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wauw echt niet joh het leek me zo dat alles ertussen blijft zitten maar valt dus mee, want bedoel idd die stof ze zijn haast allemaal daarvan tegnwoordig. en hoe bevalt dat verder dan met schonmaken en evnetuele krabbelende katten?

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn katten hebben in het begin wat gekrabt en hadden dan wat halen, maar die kan je terugtrekken, ik heb ze r gewoon afgeknipt en ik heb een verzekering die "pilling" denkt, dus dan komen ze je hele bank maken als je belt en alle kattenuithalen weer erin terug trekken etc.

Nu krabben ze niet meer, ze liggen er wel op. Ik heb hem laten behandelen met Protex, kostte 100 euro en elke 5 jaar moet je het doen, water wat je eorpgooit rolt er gewoon af bijvoorbeeld.

Schoonmaken doe ik met de haren vd stofzuiger er strak overheen trekken en 1 keer per week een doekje met een beetje allesreiniger eroverheen wrijven. Ik heb btw een 2,5 zits en 2 grote fauteils ervan plus de eetkamerstoelen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze hoekbank is ook van die geweven rotzooi.
    Alles wat erop komt ( kruimels of i.d. ) haal je er zo vanaf. Het blijft er echt op liggen, gaat er niet tussen zitten.

Onze bank is niet bewerkt, kon ook niet, daar was de structuur te grof voor. Maar heb het op een voorbeeld stukje stof uitgeprobeerd met ranja, en dat gleed er zo vanaf.

Daarnaast heb ik James schoonmaakspul, is erg goed en moet bijna alles schoon krijgen.

Katten mogen er bij ons niet op, wij hebben 3 Ragdolls dus ook van die lange haren.

Jammer dat zo'n grote bank niet past ( ik kan niet meer zonder! ) maar deze hebben wij op maat laten maken, hij kan dus ook kleiner.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Vind die banken van de ikea ook wel leuk....alleen die poten die er altijd onder zitten vind ik zooooo cheapie lijken!

Dit is die van ons!

13. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik weet niet of ik in herhaling val. Wij hebben een hoekbank gekocht bij een meubelzaak (Löwik, Vriezenveen). Het ding was erg prijzig, maar we dachten: dan kunnen we er mooi een tijdje mee vooruit. Helaas begint-ie nu al te pluizen (2,5 jaar in gebruik) en beginnen er kuiltjes te komen op de plekken waar we het meeste zitten. Waardoor we dus scheef zitten als je net 10 cm verschoven bent.

We hebben er een all-in-housegarantie bij gedaan. Dat kost 50 euro per zitvlak en daarmee heb je 5 jaar lang garantie voor alles wat kapot/vies is, ook als je er zelf een kan koffie overheen hebt gegooid of de stof open hebt geknipt. Wij hebben ze al een paar keer gebeld, ik denk dat ze nu vijf keer langs zijn geweest. Een paar keer voor het recht zetten van de zittingen en een paar keer omdat er gemorst is op de bank.

Zo'n garantie vind ik ideaal, maar die bank zelf niet. De volgende keer kopen we een goedkopere.

Let trouwens op het long chair gedeelte. Wij hebben die erg breed, zodat je daar niet normaal op kunt zitten (met je voeten op de grond - een kwartslag gedraaid ten opzichte van de rest van de bank). Als we bezoek hebben moeten we altijd naast elkaar zitten, dat zit niet fijn als je met elkaar kletst.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    deze lijkt erg op de bank die ik in de reclame heb gezien en waar we dus deze wk naar gaan kijken hihihi. maar bij jou pluisde hij dus wel?
    hij is ook niet zo mega toch. wil dat wle met visite dan? al hebben we dat toch neit zo vaak maar is toch wel handig dat je met toch minstnes wel 4 volwassenen erop kunt zitten.

15. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ,

wij hebben ook een hoekbank en hij zit heerlijk maar als ik een tip mag geven koop nooit een bank met losse kussens waardeloos.
    succes met de zoektocht.

groetjes san84

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    met 5 man kun je er normaal op zitten,met 6 man zitten ze iets krapper, maar het kan wel.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben een diepe en grote hoekbank en zitten liggen er met heel het gezin op :). wil nooit meer anders. het is een stof die je makkelijk met een doekje kan schoonmaken. meen suede en het is heel zacht. we hebben hem nu 1,5 jaar en is nog steeds erg mooi.

en een bank met losse zitkussen echt nooit doen zoals iemand dat hier al zegt. vooral de zitkussen zijn wel fijn als die vast zitten en zeker met kids. ze gaan schuiven, lelijk zitten en is gewoon onhandig. de rugkussens zitten bij ons wel los en ook hebben we sierkussens erbij. de rugkussens zijn eigenlijk extra omdat je de bank ook zonder kussens kunt gebruiken.

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een gebroken wit hoekbank
    zit heerlijk echt zo'n plof bank
    waar ik wel van baal is dat die van ons niet echt een hoek heeft maar beetje half rond loopt waardoor je dus een ruimte krijgt achter de bank in het midden die van ons is ook erg groot denk 3 bij 3
    dus je kunt er weinig kanten mee op

ik heb vaste kussens alleen de rug kussens kun je er wel af halen
    ik heb echt leer
    vlekken veeg je er zo af
    ik maag hem om de dag schoon met allesreiniger en smeer hem daarna in met leer spul om het soepel t ehouden

19. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dit is onze bank

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Je kan verschillende kleuren poten er bij kopen! Wij hebben donker houten poten gekocht, was iets duurder maar wel mooier!

@ TS, als ik ff met de stofzuiger over de bank ga gewoon met de gewone borstel er op, dan is ie zo helemaal schoon. Blijft echt niks in/op liggen. Ik vind het een ideale bank.

Deel Deze Pagina