Advies gevraagd, baby naam = naam zwager

Discussie in 'Babynamen' gestart door anneke81, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Hoi!

Over 7 weken wordt ons derde kindje geboren, dit keer een jongetje. Vorige keren liepen we over van meisjesnamen en ook nu zou ik er zo tien leuke op kunnen noemen.... Alleen niet voor een jongen :(
    Het enige waar we het na 33 weken over eens zijn is Gijs. Vinden we allebei een hele leuke naam, maar.... Mijn zwager (vriend zusje ml) heet zo. We hebben het terloops gecheckt en zij vinden het helemaal niet vreemd of erg, maar het voelt toch raar.
    Ook omdat andere namen van tafel gingen omdat een schoolvriend of diens kind zo heet, etc.

Naam op nummer 1 is dus Gijs (wat vinden jullie, kan dat?)
    2. Joris
    Ook nog in de running:
    Wout
    Chris
    Pieter
    Ruben

Oh en mijn dames heten Maartje en Annabel, moet daar ook bij passen
    Bedankt voor het meedenken!

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hmm ik zou het niet doen.
    En ik vind Wout leuker eigenlijk.

3. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik zou het er niet om laten. Wj zitten met hetzelfde , dochter schoonzus heet a.nne-r.oos en als wij eenmeisje krijgen gaat ze a.nnelynn heten. Het rare is dat we de naam nathan hebben laten vallen omdat haar zoon j.onathan heet. Als het de naam is laat je het gewoon zo.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik een kind niet dezelfde naam geven als mijn zwager... Daardoor vallen veel namen hier bij voorbaat af, ik wil geen verwarringen op verjaardagen enzo (lijkt mij irritant)...

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Maartje Annabel & Joris vind ik persoonlijk leuker.

Je moet doen wat goed voelt voor jou! Als je Gijs echt het tofst vind zou ik die naam doen.

Guus is misschien ook nog een leuke optie.

Maartje Annabel & Guus

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Als het echt jullie nr 1 naam is zou ik het gewoon doen. Ik persoonlijk vind Wout leuker.

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik vind Maartje Annabel en Ruben goed bij elkaar passen.

Ik vind Geert/Geertjan/Gerrit/Gert mooie namen, maar ja, ook hier wemelt het al van die namen, dus helaas vallen deze af.

Namen kiezen blijft moeilijk.
    Ik weet wel dat mijn oduers bij mijn broer de naam Erik hadden bedacht. En toen mijn broer er was werd het ineens Jeroen, whahahaha.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gijs is erg leuk maar zou t ook niet doen. ..vind wout ook leuk.
    Ik vond Noud leuk maar mn man zn oom heet zo dus niet gedaan maar v. Is ook echt geen Noud dus ben blij met mn keuze.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Is het een serieuze relatie van je zus? Dan zou ik het opnieuw overwegen. Als ze elkaar net kennen en het nog alle kanten op kan zou ik gewoon de naam gebruiken. Je kunt altijd zeggen dat je deze naam bij de meiden al had.

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Gewoon doen! Gijs past leuk bij de namen van je dochters!

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk vind ik Pieter, Joris en Ruben beter passen én leuker, maar als Gijs voor jullie op 1 staat zou ik dat denk ik toch zo laten. Thijs geen optie?

Hier verschilt de naam van onze derde maar 2 letters met die van mijn schoonzusje. Wij waren net zeker van de naam toen mijn zwager een nieuwe vriendin bleek te hebben. Hebben de naam niet gewijzigd en ze lijken echt heel erg veel op elkaar. Soms lastig, maar wij zijn nog heel blij met de naam. Bij exact dezelfde naam zou ik meer twijfelen, maar als er echt geen nieuwe nummer 1 naam komt.. Tja. Ik zou het moeilijk vinden voor een in onze ogen minder mooie naam te gaan dan.

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik zou het niet doen, je hebt dan altijd Gijs van Anneke of Gijs van.....

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    In onze families barst het van de dubbele namen. Maakt echt niks uit en het is niet dat het allebei kinderen of zo zijn. Ik zou het gewoon doen. Leeftijd verschil is groot genoeg dat er geen verwarring over bestaat over welke Gijs het gaat...

14. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Onze zoon heeft bijna dezelfde naam als zijn oom(de broer van mijn vriend). Dit komt omdat hij dezelfde naam heeft als mijn vriends tweede naam. Onze zoon is dus vermoend naar zijn vader. Zo heet mijn zwager bijv. geert en onze zoon geertjan.
    We hebben mijn zwager voor de geboort op de man af gevraagd of hij het erg vond of de naam op die van hem ging lijken. Eigenlijk meer een medeling. Hij vond het prima. In de praktijk levert het hier geen problemen op.

Als het voor jullie duidelijk nummer 1 is gewoon doen.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou het ook niet doen!;)
    Komt me wat té dicht bij!

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik ook niet! Vind Joris ook leuker maar is mijn smaak.
    Ligt er aan hoe 'vast' de oude Gijs is. Zijn ze getrouwd? Of al heel lang samen?

17. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik zou t echt niet doen. Die ander wordt wel zijn oom. Ik zou t raar vinden om als bewuste keuze hetzelfde te heten als m'n tante, en dan ook nog eens niet vernoemd te zijn.

18. lyn76

lyn76 Lid

16 aug 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het voor jullie geen probleem is dan gewoon doen.Zit geen copyright op voornamen toch ;) Ga voor de naam die je leuk vindt. Gijs vind ik mooi bij de namen van jullie dochters passen!

19. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Gijs past mooi. Wout ook leuk!

20. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    Ik zou voor Joris gaan

Deel Deze Pagina