Hoi! Over 7 weken wordt ons derde kindje geboren, dit keer een jongetje. Vorige keren liepen we over van meisjesnamen en ook nu zou ik er zo tien leuke op kunnen noemen.... Alleen niet voor een jongen Het enige waar we het na 33 weken over eens zijn is Gijs. Vinden we allebei een hele leuke naam, maar.... Mijn zwager (vriend zusje ml) heet zo. We hebben het terloops gecheckt en zij vinden het helemaal niet vreemd of erg, maar het voelt toch raar. Ook omdat andere namen van tafel gingen omdat een schoolvriend of diens kind zo heet, etc. Naam op nummer 1 is dus Gijs (wat vinden jullie, kan dat?) 2. Joris Ook nog in de running: Wout Chris Pieter Ruben Oh en mijn dames heten Maartje en Annabel, moet daar ook bij passen Bedankt voor het meedenken!
Ik zou het er niet om laten. Wj zitten met hetzelfde , dochter schoonzus heet a.nne-r.oos en als wij eenmeisje krijgen gaat ze a.nnelynn heten. Het rare is dat we de naam nathan hebben laten vallen omdat haar zoon j.onathan heet. Als het de naam is laat je het gewoon zo.
Persoonlijk zou ik een kind niet dezelfde naam geven als mijn zwager... Daardoor vallen veel namen hier bij voorbaat af, ik wil geen verwarringen op verjaardagen enzo (lijkt mij irritant)...
Maartje Annabel & Joris vind ik persoonlijk leuker. Je moet doen wat goed voelt voor jou! Als je Gijs echt het tofst vind zou ik die naam doen. Guus is misschien ook nog een leuke optie. Maartje Annabel & Guus
Ik vind Maartje Annabel en Ruben goed bij elkaar passen. Ik vind Geert/Geertjan/Gerrit/Gert mooie namen, maar ja, ook hier wemelt het al van die namen, dus helaas vallen deze af. Namen kiezen blijft moeilijk. Ik weet wel dat mijn oduers bij mijn broer de naam Erik hadden bedacht. En toen mijn broer er was werd het ineens Jeroen, whahahaha.
Gijs is erg leuk maar zou t ook niet doen. ..vind wout ook leuk. Ik vond Noud leuk maar mn man zn oom heet zo dus niet gedaan maar v. Is ook echt geen Noud dus ben blij met mn keuze.
Is het een serieuze relatie van je zus? Dan zou ik het opnieuw overwegen. Als ze elkaar net kennen en het nog alle kanten op kan zou ik gewoon de naam gebruiken. Je kunt altijd zeggen dat je deze naam bij de meiden al had.
Persoonlijk vind ik Pieter, Joris en Ruben beter passen én leuker, maar als Gijs voor jullie op 1 staat zou ik dat denk ik toch zo laten. Thijs geen optie? Hier verschilt de naam van onze derde maar 2 letters met die van mijn schoonzusje. Wij waren net zeker van de naam toen mijn zwager een nieuwe vriendin bleek te hebben. Hebben de naam niet gewijzigd en ze lijken echt heel erg veel op elkaar. Soms lastig, maar wij zijn nog heel blij met de naam. Bij exact dezelfde naam zou ik meer twijfelen, maar als er echt geen nieuwe nummer 1 naam komt.. Tja. Ik zou het moeilijk vinden voor een in onze ogen minder mooie naam te gaan dan.
In onze families barst het van de dubbele namen. Maakt echt niks uit en het is niet dat het allebei kinderen of zo zijn. Ik zou het gewoon doen. Leeftijd verschil is groot genoeg dat er geen verwarring over bestaat over welke Gijs het gaat...
Onze zoon heeft bijna dezelfde naam als zijn oom(de broer van mijn vriend). Dit komt omdat hij dezelfde naam heeft als mijn vriends tweede naam. Onze zoon is dus vermoend naar zijn vader. Zo heet mijn zwager bijv. geert en onze zoon geertjan. We hebben mijn zwager voor de geboort op de man af gevraagd of hij het erg vond of de naam op die van hem ging lijken. Eigenlijk meer een medeling. Hij vond het prima. In de praktijk levert het hier geen problemen op. Als het voor jullie duidelijk nummer 1 is gewoon doen.
Ik ook niet! Vind Joris ook leuker maar is mijn smaak. Ligt er aan hoe 'vast' de oude Gijs is. Zijn ze getrouwd? Of al heel lang samen?
Ik zou t echt niet doen. Die ander wordt wel zijn oom. Ik zou t raar vinden om als bewuste keuze hetzelfde te heten als m'n tante, en dan ook nog eens niet vernoemd te zijn.
Als het voor jullie geen probleem is dan gewoon doen.Zit geen copyright op voornamen toch Ga voor de naam die je leuk vindt. Gijs vind ik mooi bij de namen van jullie dochters passen!