Huiduitslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Sunshine1993, 23 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Ik werd vrijdag wakker met gigantische plekken vol muggenbulten dacht ik. Alleen zat het alleen rondom mijn dijen onderbroek randen zeg maar.

Gisteren alles met ander wasmiddel uitgewassen. En vanochtend opgestaan met benen vol met uitslag. 'alleen achterkant boven benen en heupen' De huisarts moest ik een foto doorsturen dit heb ik ook gedaan en zal dan voor 11 uur bellen. Maar hoop eigenlijk dat iemand het herkent. Ze jeuken niet maar voelen als steenpuisten. Het zijn ook geen ingegroeide haartjes.

Bijgevoegde bestanden:

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik heb er geen ervaring mee, maar galbulten?

3. Sunshine1993

Zou echt niet weten waar van. Het jeukt ook niet, ze doen pijn en branden meer. Oudste zoon krijgt er ook steeds meer en ik zelf ook. Het lijken nog het meest op een soort waterpokken. Maar wij hebben die beiden al gehad. En het vocht is te veel puserig er voor. Onze jongste heeft helemaal niks. De huis arts zeg dat het een eczeem reactie is met pus. Maar herken dit er zelf totaal niet in.. onze oudste heeft dat wel eens gehad maar was totaal wat anders als wat wij nu hebben.

Bed gecontroleerd geen bedwantsen te vinden. Ander wasmiddel dus alles opnieuw gewassen met waar wij wel tegen kunnen. In de loop van de dag werd het bij de oudste erger. En de hond heeft vlooien allergie ' na een beet valt een cirkel er om heen helemaal uit' daarom druppelen we hem altijd optijd en zijn we daar extra waakzaam op.

Bijgevoegde bestanden:

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.231
    16.598
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk toch dat het van een insect komt, ook omdat je zoon het ook heeft.
    Zijn jullie niet ergens met vakantie geweest en iets mee naar huis genomen?

5. Sunshine1993

Nee niet op vakantie geweest, of gelogeerd of zo iets dergelijks. En door muggen bulten zijn het er veel ste veel. Zijn meer dan 50 van dit soort bultjes.

Bijgevoegde bestanden:

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.231
    16.598
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja is inderdaad wel raar en vooral omdat jullie het allebei hebben.
    Mijn man had overigens vorige week 30 muggenbulten op 1 been
    Die was wel in het buitenland ;)

7. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.197
    1.993
    113
    Processie rups?

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Eikenprocessierups kan het ook niet zijn?
    Zat toen ook compleet onder.

9. Sunshine1993

Nee dan zouden er geen meer bijgekomen zijn. De afgelopen dagen alleen thuis geweest.
    Het lijkt nog het meest op waterpokken. Maar heb deze als kind gehad. Al had ik er volgens mijn moeder echt maar minimaal. En onze oudste zou ze gehad hebben al zette het toen niet door en had iedereen twijfels of het wel echt waterpokken waren

10. Sunshine1993

De huisarts heeft terug gebeld. Zijn conclusie allemaal de waterpokken. Warschijnlek als kind geen goede afweer opgebouwd omdat er maar zo weinig had.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.587
    8.715
    113
    Vrouw
    En wat heeft hij als advies meegegeven? Beterschap!

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.587
    8.715
    113
    Vrouw
    En je kind? Die had het toch ook al gehad? Het is erg zeldzaam om als volwassene dit te krijgen, en vind het ook vreemd dat de ha zoiets beoordeeld aan de hand van een foto?

13. Sunshine1993

Ja heb alle foto's van mijn zoon ook mee gestuurd. Die zou het gehad moeten hebben al had iedereen toen zijn twijfels. Eerste lockdown en toen mocht hij ook niet bij de ha langs komen.

Nu hebben ze voor dit soort dingen simpelweg geen tijd door vakantie periodes.

Mijn moeder nagevraagd en ik heb als klein kindje een paar waterpokken gehad maar niet overtuigend. Volgens de ha kan het dan dus zijn dat je ze nog een keer krijgt. Onze jongste heeft er nu 4 en ook echt blaasjes, dat heeft mijn zoon ook. Bij mij zijn het met en zonder blaasjes.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dit ook gehad, bij mij was het krentenbaard.

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik vind het echt niet op waterpokken lijken hoor. Ik bedoel, dat is niet zo specifiek lokaal ;)

Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Sunshine1993

Ik vind het ook echt lastig. Vandaag zijn er niet veel bijgekomen. Bij mij zitten ze nu romp boven benen en armen. En bij oudste zoon heel zijn romp armen en benen. En bij de jongste zijn ze nog steeds beperkt tot een been. Mijn man heeft nog steeds nergens last van.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.587
    8.715
    113
    Vrouw
    Heb je een foto van je oudste zoon zijn plekken? Als het er veel zijn herken je vaak wel een bepaald soort uitslag/ziekte. Maar van 1 pukkeltje kan je niet zoveel zeggen. Ook veel last van jeuk allemaal?

18. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dat vind ik wel opvallend, normaal gesproken heb je juist waterpokken overal: in je haren, in het onderbroek gebied, in de mond etc. En in verschillende stadia van de pokken. Zou krentenbaard ook niet helemaal afschrijven.

19. Sunshine1993

nee dat juist nauwelijks. Ze voelen als je ze aanraakt eerder aan als een soort pukkel die op klappen staat. Dit is bij onze zoon op zijn rug. Daar staan er trouwens nog meer.

Baal er best van dat de huisarts roept dat het was is zonder het in het echt gezien te hebben. Onze oudste en jongste hebben beiden een kwetsbare gezondheid. Dus daarom bel je dan om dingen te kunnen uitsluiten.

Ze trekken bij ons beiden weg. Er blijven mini blauwe plekjes achter.

Bijgevoegde bestanden:

20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Lastig.. Ik snap dat je toch twijfelt aan de huisarts. Naar mijn beleving jeuken waterpokken juist heel erg. Ook best gek dat jullie er alledrie tegelijk last van hebben. Ik zou het goed in de gaten houden en bij twijfel of ongerustheid gewoon weer bellen met de huisarts.

Deel Deze Pagina