van mijn stiefmoeder heb ik een luieremmer gekregen. onder het mom van: kijk maar wat je ermee doet wie heeft ervaring met deze tommee tippee luieremmer? wie kan uitleggen hoe het werkt?
Er moet een casette met vuilniszakken in, volgens mij leg je de pamper in de opening en draai je hem een kwartslag, waardoor hij dichtdraait in de folie en naar beneden valt. Kijk anders even op hun site, daar is vast wel een instructiefilmpje te vinden.
je moet de luier stukje naar beneden duwen en dan kan je de emmer dichtdraaien, is heel makkelijk en logisch als je het ziet. als de bak vol zit dan heb je aan de ene zijkant een ding waar je de zak mee af kan snijden. aan de andere kant zit de bevestiging om de zak vast te maken. al hoeft dat niet persé.
Wij hebben ook die luieremmer en mijn ervaringen waren goed, maar de laatste tijd ben ik er minder tevreden over. Toen wij de luieremmer net hadden werden alles geurtjes goed opgenomen door de cassetezakjes, maar ze hebben ongeveer een jaartje geleden de vuiliszakjes aangepast en sindsdien vind ik het ding echt stinken. Zodra ik de luieremmer optrek om een luier erin te doen, is de stank echt niet te harden...
Open maken doe je door de paarse deksel te openen. Aan de voorkant indrukken en omhoog doen. Er moet een cassette in (groen wikkel, eerst verwijderen voordat ie in de emmer gaat ), te koop bij o.a. prenatal. Zak uit de rand peuteren, knoop er in en je luier kan er in. Als je een luier er in hebt gedaan, kun je (voordat je de deksel weer dicht doet) aan de paarse ring draaien. Dan draai je de zak als het ware dicht. Als de emmer vol is en je de zak wilt verwijderen, moet je na de luier de ring draaien, dan deksel dicht en het schaartje indrukken terwijl je aan de knop in de deksel draait. Hierdoor snij je de zak los. Dan de hele deksel er af halen (bovenste deel van de nappy wrapper) om de zak er uit te halen. deksel er weer op en openen, een knoop in de zak er er kan weer een luier in.
Ik heb hem ook, via MP gekocht. Bij mij heet hij sangenic nappy wrapper, maar is hetzelfde. Bevalt prima maar moet zeggen dat ik hem na een poosje niet meer gebruikte en luiers gewoon in de kliko gooide. De navullingen zijn nl. best prijzig. Nu heb ik een aantal cassette's gekocht en gebruik hem weer op de babykamer. Vooral handig met de nachtverschoningen. Als meneer straks ouder is gaan ze gewoon weer meteen de kliko in (gewoon mee naar beneden nemen dus, maar nu gaan we niet altijd naar beneden). Ik verschoon ook veel beneden en dan gaan de luiers ook meteen de kliko in.
Hou rekening met hoe oud de emmer is. Er is nu een nieuwe emmer op de markt en de oude vullingen passen daar niet in. De oude vullingen worden nog maar tijdelijk gemaakt en lopen dan uit de collectie.