In het heetst van de strijd...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Iedereen heeft vast wel eens een woordenwisseling met zijn of haar partner. Zo ook ik.
    Dat deze woordewisselingen uitgesproken moeten worden, is logisch natuurlijk, maar.....

Ik heb er ZOOOO'N hekel aan om dat in 'het heetst van de strijd' te doen.
    Mijn vriend wil altijd alles persé op dat moment uitgesproken hebben waardoor het meningsverschil vaak alleen maar erger word. Onnodig! Ik koel liever eerst even af, en heb het er daarna over.
    Op die manier kan er ook nagedacht worden, en worden er geen dingen gezegt waar je later misschien spijt van krijgt.

Mijn vriend noemt mij egoistisch als ik aangeef het er niet gelijk over te willen hebben, en dat het ons beide aangaat.

Ik daarintegen vind het niet egoistisch, want het wordt toch hoe dan ook uitgesproken? Je moet alleen het juiste moment uitkiezen ben ik van mening...

Is dit nu echt zo raar? Ik begin echt te twijfelen aan mijzelf... :(

Hoe gaat dat bij jullie?

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier precies andersom..... :).

3. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Hier ook precies andersom. Ik wil altijd alles meteen uitpraten :oops: .

Je kunt soms (misschien niet altijd) beter even afkoelen en tot 10 tellen. Ik vind het dus niet egoistisch van je. Misschien kun je hem dat uitleggen als je geen ruzie maakt? Dat het voor jou fijner is om even na te denken en af te koelen? Vaak denk je na een uurtje of een avondje anders over de situatie en kun je rustiger en redelijker met elkaar praten.

Helaas vind ik dat ook vaak moeilijk, maar het werkt averechts bij míjn man. De woordenwisseling wordt er alleen maar heftiger door. Dus ik denk dat even "koelen" wel een goede optie is.

4. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Bij ons is het net zo hoor. Als ik boos ben dan moet je niet zeggen van ik wil het nu uitpraten want dan krijgt mn vriend van alles om zn oren geslingerd van mij. Moet altijd eerst ff rustig worden en dan kan ik het rustig uitpraten, alleen mn vriend vind dat vreselijk omdat het gelijk goed uit gepraat moet worden van hem.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons is het ook precies andersom

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik wil ook alles meteen uitgepraat hebben. Het ergste vind ik het, als hij weg moet als we net ruzie hebben gehad, en het nog niet helemaal 'goed' is tussen ons. Dan ben ik altijd als de dood dat hem onderweg iets overkomt, en dat ik over een paar jaar bij Char op de bank zit te huilen dat ik de ruzie met mijn vriend nooit heb kunnen goedmaken... :(

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik herken mezelf heel erg in jou! Ik móet ook echt eerst afkoelen voordat er iets uitgepraat word. Anders wordt het alleen maar erger.

Mijn ex kon hier ook absoluut niet tegen. Mijn huidige vriend? Dat zou ik niet weten, we hebben nog nooit ruzie gehad...! (Ook raar eigenlijk, maar het is waar).

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben sinds gisteravond 'knallende' ruzie...nu ja, echt knallen doet het niet want we hebben geen woord meer tegen elkaar gezegd! Pff...al sinds gisteren 20u niet meer! Voel me zoooo rot maar vertik het om de eerste stap te zetten (en hij wss ook!) Heb vandaag gigantisch grote kuis gedaan, heb een grote pot spaghettisaus gemaakt en heb de ganse afwas alleen gedaan omdat ik weigerde hem te vragen om te komen helpen! (grrrr....) Nu heb ik hem net, terwijl hij in de douche stond, een cappucino gemaakt maar hij laat hem koud worden! Tsss...ik vind dat ik genoeg initiatieven heb genomen....

Sorry voor dit enorme ego-bericht maar moest het kwijt en dit leek me nu wel effe een geschikt topic...sorry hè! :oops:

Het is de eerste keer dat we zooo lang niet tegen elkaar gesproken hebben...en het is zooo stom, het is het eigenlijk niet eens waard!

9. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    het is net of ik je verhaal zelf heb neer gezet!
    altijd als wij een woorden wisseling hebben moet hij het meteen uit gepraat hebben maar ik wil gewoon eerst ff met rust gelaten worden om af te koelen!
    mja meneer kan dat niet begrijpen en blijf maar door gaan dan en ik word alleen maar nog meer chagerijniger ;)

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dit heb ik tig keer aangegeven, maar hij blijft het raar vinden?
    Ik weet ook niet meer hoe ik het anders moet brengen hoor... Schijnbaar kunnen we op dat vlak geen rekening met elkaar houden :(

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

@minyaweth... Hier precies zo hoor! Als ik ruzie heb, ga ik dingen zeggen die ik niet meen. Daarom als we ruzie hebben, zwijgen we tegen elkaar. Gelukkig is hij ook zo. Misschien zeggen dat je anders ook dingen zegt die je niet meent?

@elke 1984... haha... lijkt wel alsof ik het neer gezet heb! Dat is hier precies zo...

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dat heb ik dus ook.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ook al gedaan... Hmmzzz... :(
    I'm out of ideas...

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmm... dan weet ik het ook niet...

Aan de andere kant... Als jullie ruzie hebben, zijn jullie toch al boos :p

Gewoon lekker in zn sop laten gaarkoken hihi.

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Niet dat ik het jullie allemaal gun hoor, maar ben soms best blij te lezen dat wij niet de enigen zijn die wel eens ruzie hebben... Word af en toe niet goed van ons gevit. Wat dat betreft zijn we echt aan elkaar gewaagd. Maar goed, achteraf zeggen we altijd tegen elkaar: er is niemand met wie ik zo graag ruzie maak als met jou...
    Tja dat moet je dan maar als compliment opvatten!

Even on topic: ik vind het juist verstandig van je dat je wilt afkoelen. Ik zelf kan in een ruzie heel boos worden en daarna nog heel lang blijven mokken. Meestal is het dan ook eerlijk gezegd mijn man die de eerste stap weer zet....
    Knap van je dat je eerst wilt afkoelen om het daarna uit te praten. Lijkt mij het beste hoor...!

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook precies andersom...

maar mijn man wacht dan een dag... en gaat gewoon lekker slapen terwijl ik heel de nacht wakker lig..... en als ik er dan de volgende dag over begin, zegt hij nu ff niet hoor, ben net wakker..... en zooo stelt hij het gewoon net zo lang uit tot ik het weer "vergeten" ben.....
    de stinkerd ;)

niet altijd hoor! whahaha! dan zouden we nooit iets uitpraten... neej de belangrijke dingen praten we wel uit maar de meer onbelangrijke dingen die gewoon door een kleine irritatie zijn gekomen, laten we dan vaak links liggen..

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij vinden het fijn om allebei af te koelen.
    Kun je ook geen dingen zeggen waar je spijt van krijgt.

Mijn vriend heeft soms weer een ander iets waar ik niet tegen kan.
    Gewoon niks erover zeggen en na verloop van tijd gewoon weer verder gaan, dus in de doofpot stoppen zal ik maar zeggen.
    Dat werkt echt niet bij mij, als t niet uitgepraat wordt blijf ik er kwaad over, kan niet doen alsof er niks gebeurd is.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hier ook meteen een dicussie die helaas niet 5 minuten duurd.
    Het is net of het de tijd van het jaar is :rolleyes:

19. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    ik moet ook alles meteen uitpraten. alleen zijn we allbei van die stijfkoppen.. en geven elkaar moeilijk gelijk

20. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Helaas, wij zijn ook allebij koppig en stront eigenwijs.
    Noujah eigenwijs is ook wijs :p
    Duurt alleen wel wat langer om dingen uit te spreken..

Deel Deze Pagina