Huren trouwjurk?

Discussie in 'De lounge' gestart door hamtaro, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Wij willen ergens volgend jaar gaan trouwen. Natuurlijk was ik al meteen aan het kijken naar een mooie jurk. Mijn vriend vind zo'n jurk eigenlijk zonde van het geld, omdat het zeker een 1000 tot 1500 euro kost en je hem maar een dag aanhebt. Voor de rest hangt hij in de kast en doe je er nooit meer wat mee. Hij wil dus graag dat ik er eentje huur. Wat vinden jullie hiervan? Zijn er dames die dit gedaan hebben? Wat was jullie ervaring?

groetjes
    van
    Hamtaro

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het zou echt niet mijn keuze zijn.

tuurlijk het is duur maar je trouwd maar 1x en dan vind ik dat je niet moet bezuinigen op een jurk.
    anders moet je eens online kijken daar heb je voor 300 tot 700 euro al een nieuwe jurk

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik vind inderdaad ook dat je niet moet bezuinigen op je jurk.
    Maar misschien heb je iemand in de familie die goed met een naaimachine overweg kan?
    Dan bespaar je toch geld, maar heb je hem laten maken door familie, wat toch ook weer speciaal is.
    Mijn jurk toen die tijd is gemaakt door mijn moeder en een buurvrouw, waar ik al contact mee had toen ik nog op de kleuterschool zat.
    Hartstikke speciaal dus, en het koste me een stuk minder dan zo uit de winkel.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Mijn keuze zou het ook niet zijn.
    Je hebt tegenwoordig al prachtige jurken vanaf 199 euro. Gebruik google en je komt een heel eind. Huren is in veel gevallen zelfs duurder, er komt een hoge borg bij kijken.
    Van de week is mijn tante getrouwd, als zij haar jurk had gehuurd had ze de borg waarschijnlijk niet terug gekregen. Als je zag hoe zwart die jurk was aan de onderkant. Die vlekken hadden er met de stomerij niet meer uitgegaan.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nee ik kan niet trouwen in een jurk van een ander. het voelt en is in mijn ogen dan niet meer speciaal. Ik heb er voor gekozen om een avondjurk te kopen. deze zijn stukken goedkoper en nog steeds mooi. ja die prachtige grote witte sprookjesjurk heb je dan niet. Ik was overigens 9maanden zwanger op onze bruiloft :p dus de keuze voor een mooie avondjurk was voor mij makkelijker gemaakt. 2weken later werd onze zoon geboren :D

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou eens kijken op heine bruidsmode. Niet om te huren hoor, maar daar heb je hele mooie betaalbare bruidsjurken.

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik zou het geen probleem vinden om te huren hoor! Op zo'n dag geniet je gewoon intens. En wat maakt het uit of je hem huurt of koopt. Ik heb mijn jurk nog wel hangen maar doe er verder niets mee. Ik heb hem zelf laten maken door een zus van mijn vriendin voor een klein prijsje. Zelf zou ik er ook NOOIT zoveel aan willen besteden!

8. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Wat denk je voor het huren kwijt te zijn??
    en idd de borg moet je ook nog rekening mee houden en dus loop je de hele avond te stressen dat er maar niks met de jurk gebeurt..

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ik heb er wel 1 gehuurd en was er best tevreden over
    we hebben hem in rotterdam gehuurd. weet even niet meer hoe die zaak heet.
    was goede service en word gewoon op maat gemaakt voor je.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113

nou, mijn jurk was gescheurd en waren wat steentjes af, maar nooit wat van gehoord hoor, en gewoon mn borg terug gekregen

11. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het zelf ook een beetje een apart idee. Aan de ene kant vind ik de bedragen voor zo'n jurk behoorlijk aan de prijs en je draagt hem inderdaad maar 1 keer. Maar ja, zoals hier ook al werd genoemd, het is toch je speciale dag. En als het goed is komt deze maar 1 keer en wil je gewoon een soort van prinsessenjurk die dag...
    Ik had deze discussie eigenlijk ook niet verwacht met mijn vriend. En was met mijn hoofd in een roze wolkje al allerlei bruidsmode gaan uitzoeken. Maar ja hij heeft natuurlijk wel gelijk qua kosten en wat je ermee doet.

Ik was ook al in winkels naar goedkopere alternatieven gaan kijken zoals avondjurken enzo. Maar daar zie je gewoon vaak wel vanaf dat ze goedkoop zijn. En het zijn ook geen bruidsjurken.
    Bovendien heb ik ook niet echt een makkelijke kledingmaat (ben wat dikker / maat 46). Dus in gewone winkels zal ik niet zo makkelijk slagen, want die jurkjes gaan vaak tot XL (toch vaak wat strak) of maat 44.
    Daarom wilde ik (behoorlijk van mijn roze wolkje afgeploft) het huuridee toch ook maar niet meteen aan de kant schuiven en was benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

Tulip: Die Heine mode heb ik net bekeken. Dat ziet er wel interessant uit.

Mochten jullie nog meer van dit soort ideeën of links naar goedkopere sites met bruidsmode hebben, dan graag :)

groetjes
    Hamtaro

12. Locusta

Locusta Niet meer actief

Via een topic op ZP kwam ik deze twee winkels tegen die ook erg betaalbare (en mooie! vind ik dan ;)) bruidsjurken hebben:
    La Nova, uw online bruidsmode winkel
    Uw droomjapon... Tot

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel eens over na heb gedacht om een jurk te gaan huren, mocht ik gaan trouwen, maar ik ben er toch op teruggekomen. Mede om wat Rnate zegt. Bovendien is het "uitzoeken van de bruidsjurk" ook een ritueel dat ik niet wil missen :)

13. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    @mamachantal: Ze maken dus de jurk helemaal voor je op maat?
    Dat wist ik dus niet, dat is wel interessant. Maar hoe doen ze het dan als die jurk weer naar een ander gaat? Weer op maat maken? Zou je dat dan niet kunnen zien aan zo'n jurk als hij al 5 keer vermaakt is? En stel dat de jurk 3 dagen voordat jij hem wilt ophalen al door een ander gehuurd wordt? Of wordt de jurk voor jou gereserveerd vanaf moment van passen tot de bruiloft?

hahaha sorry voor al mijn vragen, maar ik vraag me dan echt af hoe zoiets in zijn werk gaat. Maar wel fijn dat je een goede ervaring met huren hebt.

14. tulip

tulip Niet meer actief

daar heb ik mijn jurk ook vandaan.

15. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Uw droomjapon... Tot

Hier heb ik mijn bruidsjurk vandaan.
    Vond het redelijk betaalbare prijzen.

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
  17. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
  18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou dan denk ik nog eerder kijken op MP.
    wij gaan het einde van het jaar ook trouwen maar houden het heel klein en gaan een week daarna op huwelijksreis.
    zelf ga ik in de uitverkoop naar Steps en koop dan een mooie jurk met colbert jasje erbij (hebben ze nu hele leuke) en dat doe je tenminste nog eens weer aan.
    ik heb het even opgezocht en in de winkel hebben ze dit colbert jasje in het kleur grijs/bruin van het jurkje, dan lijkt het wat feestelijker dan zwart vind ik.

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    en dit jurkje vind ik echt super

20. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hoi, ik geef je groot gelijk! Ik was een vermogen kwijt voor mijn droomjurk. Echt, ik was helemaal gek op dat ding en ik heb 'm met de grootste grijns ever op mijn trouwdag gedragen. Ik dacht nog: ik trek 'm elk jaar nog een keertje aan. Maar ik heb geen ruimte ervoor. En ik vind het niet leuk om m nog aan te doen omdat het trouwen zo gaaf was, dat kan niet getopt worden. Nu heb ik 'm verkocht op marktplaats. Met dik verlies uiteraard. Lekker huren, gelukkig heb je de foto's nog ;)

Deel Deze Pagina