Vanaf wanneer een hoofdkussen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Be Happy, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vraag me eigenlijk af wanneer jullie zijn begonnen met een hoofdkussentje in bed? Ik heb namelijk geen flauw idee wanneer ik daarmee kan en mag beginnen?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Volgens mij mag het vanaf 2 jaar. Mijn dochter legde echter steevast een knuffel onder haar hoofd en zat telkens met van die oog-afdrukken in haar wang. Dus zij heeft nu een kussentje, heel dun en plat ding van Ikea (LEN), en dat werkt prima :)

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier nog steeds niet, zo lang ze er niet om vraagt......

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier wilde ze elke keer een kussen in haar bed, dus heb een plat kussentje bij de Hema gekocht, dat gaat heel goed. Pas sinds kort, ze is een buikslaper.

5. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ook hier ging ze al heel vroeg op knuffels liggen. Ze kreeg een peuterbedje met ongeveer 22 maanden en hebben haar toen ook een plat kinderkussen gegeven. Ze slaapt er heerlijk op :)

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon is 4,5 en slaapt nog niet op een kussen

Soms wil hij het proberen maar als we dan zelf naar bed gaan zien we dat het kussen of op de grond ligt of helemaal bovenin en zoonlief helemaal onderin maar nooit ligt hij op het kussen

Dochter wil het niet zodra zij het wil proberen mag dat

7. adi

adi Niet meer actief

Hier vanaf ong 2 jaar.

8. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Toen ons zoontje 4.5 was kreeg hij een hoofdkussen. Maar meestal slaapt hij ernaast haha.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 4 kreeg er eentje bij zijn peuterbed (met bijna 3), maar hij wil er tot nu toe niet op slapen. Hij zegt al heel lang dat ie hem pas wil als ie 4 is. Nog een paar dagen dus :)

Jongste van 2,75 slaapt soms in peuterbed van oudste, met kussen. Maar ik weet niet of ie er ook echt op ligt.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Iets ouder dan 2 jaar. En ook zo'n plat kussentje van bij Ikea.

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Toen ze er zelf een aantal keer om had gevraagd. Ik denk dat ze ruim 3 was toen. En inderdaad zo'n heel plat kussen.

Deel Deze Pagina