Doorrijden na aanrijding

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dit kan ik toch echt niet snappen.
    Vanavond mn zoontje opgehaald bij het KDV en merkte direct bij het wegrijden al dat er iets geks aan de hand was. Auto stil gezet en gekeken en ja hoor, linkerachterkant helemaal in elkaar. Iets beter gekeken en overal lagen stukken van een lamp en nog wat meer van dat spul. Daar heeft natuurlijk iemand flink tegen aan gezeten zonder dat te melden.

Dat maken we nu al voor de 2e keer mee. Lekker asociaal :x

Ik kon nog wel rijden, dus in overleg zelf naar het bergingsbedrijf gereden waar mijn zoontje de avond van zijn leven had :). Al die bergingsauto's vond hij prachtig en hij kreeg ook nog een mooie knuffelbeer van het bergingsbedrijf. Helaas had ik geen camera bij me, want tijdens het overzetten van de autostoel had ik mijn zoontje even gauw op de achterbank gezet en mijnheer klom zo naar de voorstoel en stond vrolijk aan het stuur te draaien. En de volumeknop van de radio was ook erg interessant. Zag er wel grappig uit :D

Gelukkig kost het ons niets, want het is een leaseauto (via het werk), maar het is wel weer een hoop gedoe. Uiteindelijk waren we 19.30 thuis met een vervangende auto. Het is gelukkig maar blikschade, maar ben voornamelijk geirriteerd omdat deze persoon dus blijkbaar niet het fatsoen had dit te melden :x.

Zo, dat ben ik kwijt...

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Onbegrijpelijk he! Ongeluk zit in een klein hoekje, maar laat op zn minst een briefje achter onder de ruitenwisser! Aso's tegenwoordig

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    asociaal gewoon, vooral als je zulke dikke schade hebt. Wat voelde je dan tijdens het rijden zodat je wist dat er iets geks was?

4. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Je moest 's weten hoe vaak het voorkomt dat mensen verrast worden door zo iets dergelijks. Ik parkeer mijn auto vaak in een parkeergarage ... er zitten inmiddels zoveel putjes in mijn rechterportier dat ik niet eens meer de moeite neem om ze te tellen. Is het nou echt zo moeilijk om je portier voorzichtig te openen?:(
    Laatst was de voorbumper van mijn collega's auto aan gort gereden en inderdaad helemaal niets: geen briefje, helemaal niets.

5. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Dat kan ik ook echt niet snappen!
    Als mij zoiets zou overkomen zou ik allereerst op zoek gaan naar de eigenaar/rondvragen in de buurt of iemand weet van wie die auto is. En als ik de eigenaar niet zou kunnen vinden zou ik een briefje achterlaten met m'n gegevens zodat we dit alsnog op een normale manier zouden kunnen regelen, maar zomaar wegrijden vind ik wel zo asociaal!!!

Ik hoorde het een tijdje terug ook van iemand; zijn auto was ook aangereden, maar de 'dader' had niks geen briefje achter gelaten en was er zomaar vandoor gegaan. Met als gevolg dat de kosten van de schade voor hem zelf waren; echt belachelijk!!

6. Romy1979

Tijdens het wegrijden ging ik over een klein hobbeltje en toen voelde ik een hoop gekraak linksachter. En het leek alsof de band tegen iets aanschuurde. En toen ik keek toen zag ik dat die achterkant bijna tegen de band aangedrukt zat.

7. Romy1979

Tijdje terug waren wij zelf getuige van zo'n aanrijding. Bij de huisarts voor de deur. Was een oudere dame en die reed zo tegen een andere auto aan. Ze keek en liep zo weg. Dus mijn vriend ging een briefje schrijven en toen kwamen de eigenaren er al aan. En ze waren echt blij dat we het even gemeld hadden. Was toch ook een forse deuk.

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Echt zo asociaal hé.

Maar begrijp ik het goed uit je verhaald dat het dan bij het KDV is gebeurd? Zoja zou niemand het dan toevallig gezien hebben? Vaak zijn er met halen/brengen best veel mensen.

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Mij is het overkomen begin november. Flinke deuk boven mijn rechter wiel en bumper gedeeltelijk los:x Natuuuuuuuuurrrrrrrrrlijk geen briefje:x
    Maar.............
    Ik heb een claim ingediend bij het wbf (waarborgfonds) via Waarborgfonds Motorverkeer - Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars
    en...................
    Gisteren het geld ontvangen:D
    Dat het zo snel geregeld kon worden (dat het überhaupt kon) wist ik ook niet, maar schijnbaar toch wel.
    Ben wel heel dankbaar en blij en hoop met deze reactie anderen te kunnen helpen door ze ook daar naartoe te wijzen als ze ook zoiets hebben.

Er zitten wel voorwaarden aan natuurlijk:
    - de schade moet door een ander motorvoertuig veroorzaakt zijn
    - je moet aangifte doen bij de politie
    - je hebt een eigen risico van 250 euro (wordt van de uit te keren bedrag afgehaald)
    - je auto wordt gekeurd door een expert die door de wbf gestuurd wordt.

Maar toch, nooit geschoten is altijd mis he

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rest van de week even posten wie er met een kapotte auto
    Aan komt rijden bij het kdv.

11. Yelice

Yelice Niet meer actief

Heb het ook een x gehad een flinke deuk van voren maar uiteraard ook geen briefje van degene die het gedaan had.
    Kan daar zo pissig om worden! zou nooit in me hoofd opkomen om zo weg te rijden.

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik heb t vorig jaar winter gehad.. was op de kinderboederij, auto stond geparkeerd langs de weg (doodlopend straatje, waar je maar hooguit 30 mag maar iedereen hard jaagt) en er lag sneeuw. Dikke porsche vaneentje daar uit de buurt vol in de voor/zijkant en doorgereden. Gelukkig zag een ander meisje van 11 het gebeuren en die wist dat het mijn auto was. Ze wist ook precies wie het gedaan had. En nog eem geluk bij ongelijk, zn kentekenplaat voor was eraf gevallen en lag bij mijn auto. De kerel had zelfs t lef zn dochtertje erop af te sturen de plaat op te halen. Maar die kreeg ze mooi niet. MAar was t dus niet gezien, had ik t niet geweten en met de schade gezeten. Nu heb ik de politie erbij kunnen laten komen..

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat associaal zeg. Ik snap dat ook niet. Die mensen hebben blijkbaar geen geweten.

Gelukkig was het voor je zoontje gezellig haha!

Succes!

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik weet wel waarom mensen het doen hoor, ben het er alleen niet mee eens. Het was laatst nog op het nieuws.. Door de crisis gaat dit voorval ( doorrijden na schade ) met 200% omhoog, omdat mensen niet willen dat ze maandelijks meer moeten betalen aan de verzekering hierdoor.

Het is alleen echt heel erg lullig voor degene wat de auto in elkaar heeft en kan me voorstellen dat je je groen ergert... Ik zou het nooit moeten zien want ik spreek die persoon er gewoon op aan.

15. Jel

Jel Niet meer actief

Wat vreselijk asociaal he?

Ik heb het ook weleens gehad. Mijn auto stond netjes geparkeerd op een parkeerplek aan de kant van de weg waar de auto's 50 rijden. Ik zat binnen en ik hoorde wel dat er een vrachtwagen voorbij bulderde en ik hoorde een hard geluid, maar ging er niet van uit dat er iets met mijn auto was. Toen ik de volgende dag keek was mijn spiegeltje er dus afgereden. Fijn dat hij dat ook even komt melden.:x

16. Sherry

Sherry Niet meer actief

Heb het ook 2x gehad. Moet parkeren bij een restaurant omdat er bar weinig parkeerplekken op het dorp zijn. Echter stappen sommige mensen met een slok op achter het stuur en als ze dan tegen mijn auto aan zitten (of die van mijn man) dan vinden we ook geen briefje... Zelf dus 2x gehad en mijn man ook een keer. Maar daar zijn ze er gewoon zo langs gereden dat de spiegel er af hing en de heeeeeeele zijkant van voor tot achter 1 kras is.

17. Romy1979

Het is idd bij het KDV gebeurd, maar mijn auto heeft daar de hele dag gestaan. KDV is namelijk pal achter mijn werk, dus eigenlijk kan het de hele dag door gebeurd zijn. Maar uiteraard ga ik het daar morgen wel even ter sprake brengen. Mensen parkeren daar namelijk niet zomaar. Het is een kleine straat waar je parkeert om je kind naar het KDV te brengen of te halen. En mijn auto staat er toevallig de hele dag omdat mijn werk er aan grenst.

18. Romy1979

Het kost ons gelukkig niets, omdat het via de lease maatschappij wordt afgehandeld.

Gelukkig heb jij er wel gebruik van kunnen maken, want het is echt zo zuur als je kosten hebt aan iets wat niet jouw schuld is.

Deel Deze Pagina