missy: mijn dochter is 4,5 jaar, bij haar raakte ik door de pil heen zwanger en de ha dacht dat ik een maagzweer had. kenia: ze plaatsen de cryo als hij goed ontdooid pas over 2 weken terug. ze hebben mijn cyclus plat gelegd en heb 23 november een echo om te kijken hoe dik mijn baarmoederslijmvlies is. al: ik ben in juni 2008 gestopt met de pil. tijdens mijn cyclussen door verloor ik iedere keer bloed, dus ik ben toen doorgestuurd naar een gyn in tiel. daar moest ik bloedprikken en het zaad van mijn man werd nagekeken en het bloedverlies kwam van mijn eisprong af. ik had een goede eisprong en mijn hormoonwaardes waren ook goed, moest het maar weer een half jaar proberen want dan zal ik toch al zwanger zijn dus niet, weer terug en toen kreeg ik in juli 2009 een laproscopie en alles was goed, moest het weer een half jaar proberen, was dit zo zat dat ik na een andere zh ben gegaan. in het umc mocht ik gelijk beginnen aan iui maar toen vroegen ze of ik mee wou doen aan een studie die in het umc bezig was en daarin kon je gelood worden in iui, ivf of iui met hormonen, alles werd door hun vergoed dus ik heb hierna mijn eigen ivf dus ik heb er totaal 6. Hoelang zijn jullie al bezig en in welke zh lopen jullie?
@ Sandra: dat is wel bijzonder, de eerste keer 'zomaar' zwanger en nu lukt het niet! Ik hoor het vaker. Wel 'mazzel' dat je 6 pogingen hebt! Maar hoop dat jullie ze niet allemaal hoeven te gebruiken, maar dat het nu raak is! Misschien hebben wij zelfs de pech dat we maar 1 poging hebben, als het aan de politiek ligt! Ik ben 1 januari 2009 begonnen en wij zijn dus nu bijna 2 jaar bezig. In januari onderzoeken gehad, maar alles was goed, dus maar een jaartje door proberen. In augustus was ik het zat en ben ik weer heen gegaan, maar ze helpen ons nog niet. Ik ben het ook best zat. Maar aan de andere kant denk ik, nog een kleine 2 maandjes en dan mogen we weer heen en worden we wel geholpen. Als ik naar een ander ziekenhuis ga moeten de onderzoeken vast opnieuw. Dat duurt net zolang en zijn we straks ook in januari. @ Lautjep: Ik denk er precies zo over, met Kerst! Ik vind het opzich een heerlijk feest, maar ik had vorig jaar ook gedacht dat het onze laatste Kerst met z'n tweetjes zou zijn. Nu zitten we straks weer met alle kinderen van mijn schoonzus en zwager. En met diezelfde schoonzus, die zwanger is van hun vijfde, wat niet helemaal gepland was...
kenia,die 2 maanden duren lang he? ik was het ook zat en ging eerdere keer eerder haha. in welke zh loop je? ja het is zeker raar dat de 1ste zo komt en de 2 laat lang op zich wachten. ik ga aankomende vrijdag aan accupentuur beginnen haha misschien helpt het wel. hebben jullie ook al een samenlevingstest gedaan? hopelijk wordt 2010 nog ons jaar en anders gaan we zeker zwanger 2011 uit! ik sta erop haha
Nou tijdens de feestdagen kom je natuurlijk veel mensen tegen en dan krijg je de vragen weer en daar zie ik wel tegen op. Maar verder vind ik het een leuke gezellige tijd. En wat vndt jij?? Ik ben gewoon benieuwd of 2011 ons allen meer geluk zal geven. X
@ Missy: en, nog steeds niet ongi? Lees er nog niks over!!! @ Sandra: ik vind het inderdaad lang duren en heb wel overwogen om naar een ander ziekenhuis te gaan. (Ik loop nu trouwens in Drachten in het ziekenhuis) Maar het is een drukke periode nu, met al die feestdagen, veel verjaardagen, studie afronden (moet 15 december m'n portfolio inleveren). Dus eerst maar weer even in een rustiger vaarwater komen! Ben benieuwd of de accupuntuur helpt. Het lijkt mij helemaal niks, al die naaldjes! Maar wie niet waagt... --> Hoe heet jullie dochtertje eigenlijk? Ik hoop ook dat wij nu eens geluk hebben, dat 2011 ons jaar wordt! Ik hoop nog meer dat er zwangerschapsgeluk is voordat het nieuwe jaar begint...Wat zul je dan een mooie Kerst hebben!
Nou dat komt omdat ik nog steeds niet ongi ben ik denk dat ik het helaas wel gaat komen ik voel al van die begin krampjes. Ik zit zelf bij het leyenburg in den haag. Ik vind dat ik heel erg goed geholpen ben. De eerste afspraak heb ik gelijk een intake gesprek gehad met assistent gyn. Op dezelfde dag een gyn onderzoek en bloedonderzoek en dat allemaal binnen een uur. Na een paar weken moest ik weer terug voor de uitslagen en toen een verwijzing gekregen voor de hsg. Omdat ik heel bang was Voor het onderzoek duurde het maanden voordat ik de stap surfte te zetten. En de assistente heeft een half uur met mij aan de telefoon gezeten om mij van alles uit te leggen en binnen een week had ik de hsg. Ik heb er eigenlijk geen slecht woord over te spreken. Behalve dat mijn gyn alleen positieve uitslagen heeft van mij en ivm met mijn leeftijd het niet nodig vindt om nog verdere stappen te ondernemen. Hij zegt dat ik de mogelijkheid ivm vergoedingen moet spreiden. Maar toen zag ik van het weekend op het nieuws dat de overheid de IVF terug wil brengen naar 1 vergoeding!!!!! Erg He!! Vertellen jullie eens wat ik ben zoveel aan het woord!!
Opzich ben ik ook goed te spreken over mijn arts. Wij kregen ook direct onderzoeken. Ik weet niet meer precies hoe alles gegaan is, maar binnen een maand wisten wij ook dat alles goed was. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Missy. Bij mij zei ze ook de kansen te spreiden en dat de grootste kans om zwanger te raken op de natuurlijke manier is. Ik begrijp dat ook wel, maar dat wil niet zeggen dat ik niet frustrerend vind en dat ik er nu wel klaar mee ben! Ik hoop echt dat ze nog even wachten met het terugbrengen van het aantal ivf- behandelingen!!! Weet iemand wanneer ze dat in willen gaan stellen?
ben even 2 dagen niet geweest was zo druk op mijn werk. Wat een verhalen hebben jullie zeg ik mag niet klagen denk ik zo. Wij hebben het geluk of de pech zullen wij maar zeggen dat het heel duidelijk is waar het van mij door komt. Hormonen !! Daarnaast is bij mij alles zo onregelmatig dat niemand er wat van kan bakken. Ik heb wel veel onderzoeken gehad door maar dat was verder ook goed. Hsg is geen feestje vind ik zelf. Ik zit in het bovenij ziekenhuis. helemaal super want je kunt zo makkelijk een afspraak maken en ze nemen de tijd voor je. Kenia twee maanden voelt heel lang vind ik zelf ook maar wist je maar dat je over 8 maanden zwanger bent dan zijn die 8 maanden zo voorbij. Ik hoop dat ze jullie over 2 maanden dan ook meteen gaan helpen. Sandra wat super dat jullie 6 keer mogen dat is wel heel erg lekker veel maar ik lees bij je ook wel erg veel pech. Ben jij uit het jaar 1987??
lautjep, ja ik ben uit het jaar 1987. en jullie? Ik ben wel blij dat ik 6 behandelingen heb, maar ik ben dadelijk in januari een jaar bezig met de 1ste en 2de ivf. heb me eigen voor genomen om bij de 3de ivf er 2 laten terug te plaatsen. ik weet niet of dat mag maar ik eis het gewoon want zoals jullie zien ontdooien steeds mijn cryo's steeds niet goed en ik vind het steeds sonde! de studie is wel bedoelt zodat er niet 2-lingen komen maar het wordt wel gezien als een normale ivf behandeling en ik mocht kiezen bij de 3de ivf dus ik ga voor 2 volgend jaar want dit jaar gaat het denk ik niet lukken. moet over 13 dagen na het umc toe. Ik hoop dat ze die ivf behandelingen niet na 1 zetten,want als het te lang bij mij duurt dan heb ik er ook nog 1.
sandra ik ben zelf uit 82. bij mij zeggen ze elke keer in het ziekenhuis maar ook in mijn omgeving je bent nog zo jong neem de tijd. Zelf vind ik dat niet. Ik zou er ook twee terug laten zetten ik geef je groot gelijk liever 2 dan geen toch. Bij ons vandaag dag 3 van de hormonen. Nog 2 dagen te gaan
lautjep, ik vind dat iedereen zelf mag kiezen wanneer iemand kinderen neemt of je nou jong of oud bent en het maak niet uit of je jong bent, het doet altijd pijn wanneer het niet lukt om zwanger te raken. En dat mensen zeggen je moet de tijd nemen, nou die mensen moeten het zelf maar eens mee maken! krijg je over 2 dagen een echo? want jij doe iui?
sandra ik ben het met je eens je moet zelf kunnen kiezen. Nee wij zitten niet in de iui. Ik ben alleen aan de clomid. Ik heb geen echo onderzoeken. Ik moet alleen op dag 21 bloed laten prikken om te kijken of er een eitje is geweest. Ik heb tot eind december om het zelf te proberen en dan terug naar de gyn en dan gaan wij verder kijken.
Nou meid als jij 2 wil laten terug plaatsen moet je dat gewoon doen! Het is jouw lichaam en jouw embry's. Ik was benieuwd hoe jij de IVF behandelingen heb ervaren? Is het te vergelijken met de hsg?? Joh iedereen heeft het maar over leeftijden maar klaar zijn voor kinderen heeft geen leeftijdsgrens, vind ik. Ik hoor het ook zo vaak ik kom uit 86. Maar ik heb altijd vanaf jongs af aan de wens jong moeder te worden omdat mijn moeder mij ook jong kreeg(20). En ik heb nu nog steeds gezellig met mijn ma, dys dat wilde ik ook altijd. Nu ben ik 24 en het lukt maar niet, dus het valt wel tegen als je hoort dat je nog jong ben. X
Hoi Allemaal, Ik ben het helemaal met jullie eens. Hier wordt ook gezegd: 'je bent nog zo jong'. Maar als je al langer een kinderwens hebt, doet het gewoon pijn wanneer dit niet lukt. Ik ben zelf van '82. Mijn moeder was wel laat, ze is op haar 30ste begonnen met proberen zwanger te raken. Dis is pas op haar 32ste gelukt. Mijn schoonmoeder heeft ook 2 jaar moeten wachten op hun eerste, alleen was zij nog een beetje jonger toen ze begin. In dat opzicht is dit dus een herhaling van de geschiedenis, misschien zelfs nog erger als ik over 2 weken weer naar het ziekenhuis ga. @ Sandra: ik zou er ook 2 terug laten zetten, dan heb je tenminste een dubbele kans! Maar goh, dat je zomaar een jaar verder bent met 2 ivf behandelingen! Ik ben ook benieuwd hoe jij alles ervaart. Nog 2 dagen tot mijn NOD...
fijn dat jullie me steunen om 2 cryo's te laten terugplaatsen. ik ben bijna een jaar verder omdat er eerst plek moet zijn, je moet als je ongi bent eerst bellen en dan kijken ze of er plek is. zo ja dan mag je beginnen met je ivf behandeling (je krijgt natuurlijk eerst prik instructies) ik had de eerste ivf 25 eitjes (de vraag is dan achter af zit er ook nog echt wel een eitje in). Die 25 eitjes waren allemaal tussen de 13 en 25mm. een goed eitje om te bevruchten moeten allemaal boven de 16 mm zijn. bij mij waren er 25 eitjes gevonden met ook echt een echte ei erin. daarvan waren er 11 die boven de 16mm waren en er waren de eerste keer 4 van ingevoren die goed waren om in te vriezen. de punctie was echt pijnlijk(sorry meiden) de kleine eitjes zijn het pijnlijkste van allemaal. de 2 ivf heb ik ook een pijnstiller gehad via een infuusje en meiden ik had geen pijn dus de 3de gaat ook via een infuusje hoor. het spuiten valt echt mee, mijn man die spuit me, vind het best eng ook al ben ik zelf verpleegkundige haha. ik hoop niet dat ik jullie bang hebt gemaakt. lautjep: ik hoop voor je dat je een mooie ei hebt gehad! missy; mijn moeder was ook 20 toen ze me zus kreeg. ik heb 3 zussen en we zijn ook alle 3 moeder. de oudste is 27 en de jongste is 22. kenia: ik hoop dat je ongi lekker 9 maanden weg blijft!
sandra ik hoop niet dat ik al een ei heb gehad. Zit pas op dag 7 en sta nog op rood. Ik hoop over een week mijn ei te hebben. Ik ben zelf uit 82 dus helemaal niet meer zo jong maar toen ik stopte was ik nog redelijk jong.
Ah, je moet dus wachten tot er plek is voor de ivf behandeling?! Heb jij lang moeten wachten, Sandra? Nou ja en ik begrijp ook wel dat je lichaam rust moet hebben voor je met een tweede behandeling start, dus dat dit ook weer tijd in neemt. Maar ik had geen idee hoe lang zo'n behandeling nou duurt. Brrr, ik had niet verwacht dat je jezelf moest prikken! Ik hou niet van prikken!!! Maar voor het goede doel zou ik dat zeker wel over hebben! Wij weten nu iig wel dat we een infuusje met pijnstillers moeten hebben als we de punctie krijgen! @ Missy: imiddels al ongi geworden?
Nou ik zit echt te kijken van al die behandelingen. Wat een vrouw wel niet aan kan He. Ik ben nog niet helemaal ongi ik heb wel donkere afscheiding dys ik verwacht dat het morgen wel doorzet helaas!! Ik snap het soms gewoon echt niet waarom het ons niet lukt hoor. Nu met mijn ongi ik zicht ben ik war emotioneler hoor dus neem me niet kwalijk. Ik baal als een stekker!!!!!! Sorry! X
Dank je Sandra!! Nog steeds niet ongesteld!! Ik bang zo bang voor die teleurstelling. Ook er is nog hoop.