Hai meiden, Ik wil graag even mijn verhaal hier kwijt. Gisteren vol goede moed naar DD gegaan. Na een Micro-TESE bij mijn man, met een goed resultaat van 8 rietjes, zouden we nu een gesprek+echo hebben, en dan starten met onze eerste ICSI. Alles verliep goed en we kregen te horen dat ik dinsdag mag starten met spuiten, spannend! Op de terugweg gingen we nog even langs de kliniek van de Micro-TESE, omdat mijn man na 3 weken nog steeds zwellingen heeft. Omdat het voor ons toch op de route ligt, hadden we gevraagd of de arts er even naar wilde kijken. Het werd onderzocht en bleek een bloeduitstorting te zijn, wat vanzelf weer over gaat. Toevallig vroeg ik aan de arts: 'Wat een fijn resultaat hè, 8 rietjes.' Waarop hij zei dat hij geen 8 rietjes had gevonden, maar 8 zaadjes. Het zag er zo slecht uit bij mijn man, dat hij dolgelukkig was met dit resultaat. Nu blijkt dus dat we maar 8 eicellen kunnen bevruchten, en dan is het einde oefening. En aangezien we van dichtbij meemaken (bij twee koppels) hoeveel embryo's er onderweg nog weer afvallen tijdens de celdeling, uit de diepvries en in de stoof.... Voor ons dus best een tegenvaller, omdat wij er vanuit gingen dat we genoeg zaad hadden voor alle ICSI pogingen. We houden nu dus maar een klein aantal terugplaatsingen. Nu wordt het elke maand toch wel heel spannend... En ook de hoop op een gezin met meerdere kinderen van onszelf moeten we misschien nu toch gaan bijstellen. Pff... dit zorgt er wel voor dat het traject nu nog iets meer druk geeft bij mij.
Owww, wat een tegenvaller. Dat is echt heel rot. Het is al spannend genoeg en zo inderdaad helemaal! Maar dat is dan ook wel een flinke miscommunicatie geweest zeg. En als je er nu zelf niet naar gevraagd had, dan waren jullie nog steeds in de verkeerde veronderstelling geweest. Misschien dat hierdoor ook de strategie in DD aangepast dient te worden? Ik weet ook niet hoe of wat natuurlijk, probeer alleen maar mee te denken. Heel veel succes.
Bedankt Zuuske. Ik wil de volgende keer in DD inderdaad vragen hoe het zit en hoe ze hiermee omgaan. Ik ben wel benieuwd wat zij erover te zeggen hebben. Spannend allemaal.