op zoek naar mensen die borstvoeding KOTSBEU zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Twijfelaar123, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ten eerste ik heb nergens gezegd dat iedereen die BV geeft zo denkt over de KV. De BV maffia denkt zo en deze mensen weten precies dat het over hun gaat.

Naar aanleiding van wat reacties van mensen in dit topic reageren wij KV moeders ..

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik ben vanmening dat dat wel zo is en het in aardig wat gevallen juist een beter alternatief is als bv

3. kippiekip

En waarom is volgens jou BV beter dan ?

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Maar het is mijn inziens geen discussie of bv beter is dan fv, dat is zo.
    Ook wetenschappelijk bewezen. Maar ieder moet doen wat zij zich goed bijvoelt en dan is het goed, daar gaat het uiteindelijk toch om?

5. kippiekip

Tegenwoordig is ook bewezen dat KV een zeer goed alternatief is. ;)

6. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Haha ja kippiekip dat is ook zeker zo! En ik ontken dat ook echt niet! Maar feit blijft wel dat bv altijd beter blijft dan kv. Maar dat betekend niet dat wanneer je dus kv geeft dat dat niet goed is. Ik bedoel meer dat je dan een slechte ouder bent oid.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

Maar dat is lang niet in alle gevallen zo

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

Dan ben je een van de weinige want er zijn er hier genoeg die dat wel vinden

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als iemand is gestopt met bv omdat het op de een of andere manier niet lukt, dan kan iemand daar (flink) van balen.
    Als diegene dit dan op het forum (of elders) wil delen, dan wordt het er door sommige bv-moeders nog evens even flink ingewreven wat je wel niet allemaal verkeerd doet of hebt gedaan, dat je niet genoeg je best hebt gedaan etc, etc.

Ik denk dat moeders die flesvoeding geven (al dan niet naar eigen keuze) dit zo ervaren, en misschien dat het idd een stukje onzekerheid is, maar het helpt dan niet om het er nog eens extra in te wrijven.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    11 jar totaal...meer kids...mag je zelf rekenen:)

11. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Jullie moesten eens weten wat voor reacties ik uit mijn omgeving krijg omdat ik al bijna een jaar borstvoeding geef....
    Iedereen vind het maar raar en belachelijk. Daar kan ik soms ook stink onzeker van worden...het is dus echt niet per definitie zo dat moeders die fv geven andersom wel zo invoelend zijn. Terwijl je mij nooit zal horen zeggen dat bv altijd het beste is voor een kind. Het is MIJN keuze, maar daar is vaak ook weinig respect voor hoor!
    Grappig dat daar nooit wat over gezegd wordt.

12. adi

adi Niet meer actief

En andersom is dat het niet? Waarom lees ik zovaak in deze forum negatieve berichten over kv? Waarom worden op een site als bv.com zoveel lappen suggestieve tekst besteed aan kv?
    Als je er in de praktijk niks mee te maken hebt, waarom wordt er zoveel over gepraat? Waarom irriteren moeders die bv geven zich aan een nutrilon-reclame? (Waar nergens letterlijk wordt gezegd dat iets 'net zo goed is als..', daar maken mensen er zelf van)
    En nog erger, waarom maken mensen zich zo druk over keuzes van andere mensen?

Ik vraag het me echt af? Waar komt dat gedrag vandaan? Lees eens in de fv-forum, in topics waar moeders advies vragen over kv. In elke topic zul je lappen tekst van bijv dirksmama tegenkomen. Ze heeft toch geen ervaring met kv? Maar blijft zich ermee bemoeien. En dan lees je adviezen aan jonge onzekere moeders die nergens opslaan en gewoon fouten bevatten.

Sommige mensen voelen zich gewoon pas goed als ze bevestiging krijgen dat ze 'beter' zijn dan iemand anders. Of als andersmans keuze slechter is dan de eigen.
    Jezelf gewoon goed voelen om jezelf is blijkbaar vaak onvoldoende.

13. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hmm.. Ik vind bv het beste en gun het andere moeders ook omdat ik weet hoe fijn het kan zijn. Maar wie ben ik? Wanneer vrouwen een andere keuze maken dan is dat hun goed recht ik vind ze dan geen slechte ouder.

Wat ik veel merk is dat vrouwen waarbij bv wel loopt vaak nog een heleboel tips en trucs hebben die nog geprobeerd kunnen worden voordat je definitief stopt met bv of wat dirksmama zegt, het samen geven. Ik kna me voorstellen dat dat voor sommige vrouwen pusherig over kan komen of misschien ingewreven. Maar weetje en dat heb ik in het begin ook geschreven, het is veelal goed bedoeld en de bvgeefsters willen alleen maar helpen. Dus als je een topic start dan kun je ook tips en advies krijgen wat je niet wil horen, dat is het risico van een topic openen.

Maar goed ik vind dat ieder moet doen wat zij wilt maar zich bovenal gelukkig voelen:) en ja ik ben probv maar dan vooral voor mijn eigen kind. ;) als anderen hulp willen dan kunnen ze die krijgen, zo niet dan niet.

(ik probeer mn woorden zorgvuldig te kiezen want ik wil namelijk niemand voor het hoofd stoten in deze discussie:cool:)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Iemand anders zei het ook al, maar zowel op kv als op bv krijg je opmerkingen. Ik heb al vaak gehoord dat ik beter kv kan geven, want bv is zo'n gedoe en mijn dochter drinkt zo vaak. Dat is ook erg denigrerend om te horen! Maar ik snap dat het wel anders is om kritiek op kv te krijgen wanneer je voor bv hebt geknokt.
    Punt is wel dat ik me hier ook aangesproken voel wanneer mensen zeggen dat bv-moeders geen goed woord over hebben voor kv. Ik vind dat echt gemeen om te zeggen, want ik ben absoluut niet 'anti-kv'. En ik vind de term 'bv-maffia' ook misplaatst in dit topic. Dat er mensen zijn met een sterke bv-overtuiging die die niet onder stoelen of banken steken; soit! Maar ga niet iedere bv-moeder scharen onder 'bv-maffia', want dat is gewoon onzin.

15. kippiekip

Dat had ik inmiddels begrepen ;)

16. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen

Oh ja dat heb ik ook in mijn omgeving. Sommige vinden het ook vies dat ik al 8 maanden bv geef. Voordat ik beviel hebben zoveel mensen gezegd dat ik niet aan bv moest beginnen veel te moeilijk en ingewikkeld.. Daar werd ik ook soms onzeker van. Dezelfde mensen zijn nu (soms blij en soms dus niet) verrast dat ik bv geef en dat het goed gaat.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik noem ook niet iedere bv moeder bv mafia maar er zijn er hier genoeg

18. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    + 1

19. kippiekip

Maar dan lees je niet goed want er staat dat niet iedereen zo is maar dat er een aantal zijn die dat wel zijn, oftewel de bv maffia. Die opmerking is net zo gemeen als dat die Bv maffia zegt dat je een slechte moeder bent omdat je geen BV geeft.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou inderdaad er er zijn er hier genoeg op het forum lid van de borstvoedings mafia

Deel Deze Pagina