op zoek naar mensen die borstvoeding KOTSBEU zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Twijfelaar123, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    True.

Mja, in de toekomst zal ik gewoon mijn tips/adviezen geven en dan moeten mensen er maar mee doen wat ze willen ;)

2. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Het punt is denk ik niet zo zeer dat mensen tips en adviezen geven, het gaat er meer om dat mensen het er in willen boren dat borstvoeding beter is en je een slechte moeder bent als je flesvoeding geeft, dat is het punt.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

maar waarom moet een pure bv mama, adviezen geven in een puur fv mama topic? de manier van bv geven is toch totaal anders als een fles erin stoppen?
    Dat vindt ik er dan keihard inwrijven dat je geen bv geeft.

iedereen moet in zijn waarde gelaten worden, iemand die stopt gaat vaak niet over 1 nacht ijs. iemand die voor fv GAAT, heeft die keuze gemaakt, en mensen die geen keuze hadden geven dat toch wel aan.
    Maar dan altijd maar van ja maar bv dit en bv dat. komt niet altijd even leuk over.

4. NoLu

NoLu Niet meer actief

Ik ben in shock!:$

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Me to

6. NoLu

NoLu Niet meer actief

sorry dat ik t zeg maar kan me niet voorstellen waar die borsten nu hangen :)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ja, maar mijn punt is dus dat er hier ook héél veel moeder zitten die niet zo denken, die wel tips/adviezen willen geven op bv te kunnen blijven geven, maar niet ten koste van alles. Die ook inzien dat de koek soms gewoon op is, dat fv de betere optie kan zijn. Maar als mensen hier advies komen vragen, dan denk ik wel dat ze nog enigszins hopen dat ze bv kunnen blijven geven en dat ze dus ook nog openstaan voor adviezen, daarom zal mijn eerste advies nooit zijn om te stoppen. (Wel contextafhankelijk, natuurlijk.)

Ik zal iemand nooit een slechte moeder vinden omdat ze fv geeft.

Ik vind het zo jammer dat daar vaak overheen wordt gekeken, het komt er altijd op neer dat mensen ervaren dat ze worden aangevallen door de 'bv-maffia', terwijl er ook écht constructieve reacties zijn van mensen die écht oprecht willen helpen en die absoluut niet anti-kv zijn.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    En dit vind ik dan weer zo'n rare opmerking. Over ad hominem gesproken...

Toon toch gewoon eens wat respect naar elkaar, bv of kv, langvoedster of wat dan ook... We zijn toch allemaal moeders die het beste voor hun kind willen?

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

tuurlijk dat mag ook maar je moet dan niet denigerend (?) gaan doen zoals andere hier doen.

ik blijf van mening dat flesvoeding net zo goed is als borstvoeding.
    an dan kun je lang en breed uit meten dan in fv die zogenaamde anti lichamen zitten en weet ik allemaal nog meer.

maar daar staat weer tegen over dat er ook weer ZAT onderzoeken zijn die verklaren dat borstvoeding slecht is voor een kind ivm die psyge om maar iets te noemen. en dat bv kinderen ongelukkiger zijn.

zo kun je bezig blijven.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zal idd mijn best doen om niet denigrerend over te komen, ik bedoel mijn reacties hoe dan ook nooit denigrerend.

En mja, ik ben wel van mening dat puur qua voeding bv in de meeste gevallen beter is dan kv, maar er is meer dan voeding alleen. Ontspannen kv geven lijkt me gezonder dan gestresst bv geven.

11. kippiekip

Dat jij dat vind prima maar druk je mening iemand anders niet op. Draaf niet door in je mening en houd het gewoon bij je tips en of adviezen, daar is niets mis mee maar zodra je andere mensen je mening opdringt word je vervelend. En nee ik heb het niet over jou persoonlijk maar over het algemeen

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik dring níemand mijn mening op.

13. kippiekip

Dat zeg ik ook niet, ik bedoelde het algemeen ;)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ok :)

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Eens!
    Als je hier een vraag stelt, lijkt het me logisch dat je een antwoord krijgt dat bv-gericht is. Als je iets wilt weten over kv, is er een ander hoekje op dit forum.
    Ik ga naar dit gedeelte van het forum omdat ik denk te kunnen leren van de dames hier die al een tijdje bv geven. En ik haal eruit wat mij nuttig lijkt en al het andere.. leg ik naast me neer.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

en dat is dus al een rede stress en bv gaan niet samen. krijg je terug loop dus baby komt minder aan onzekerheid nog meer stress hoppa fles er in kind groeit makkelijke keuze

als een moeder geen polonaise aan haar lijf wil dan is dat haar goed recht.als je al met een negatief gevoel de bv in gaat dat komt het nooit goed en kun je veel beter kv geven .

borstvoeding moet je achter staan doe je dat niet ga dan gewoon kv geven.

en dan moet je niet de opmerking krijgen ja je ontneemt je kind het beste omdat jij er geen zin in hebt! dat is gewoon een kut opmerking die hier heel vaak voorbij komt door altijd de zelfde personen

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan moeten de bv mama's daar ook weg blijven

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Pardon?
    BV mama's moeten daar geen mensen willen overtuigen dat bv beter is (wat volgens mij ook zinloos is, dus waarom zou je eraan beginnen), maar ik maak toch zeker zelf wel uit wat ik waar lees!?

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat een onbeschofte opmerking.

20. kippiekip

Lezen mag altijd alleen het gaat er om dat er sommige moeders zijn die dus niet alleen lezen maar ook mee schrijven, denk dat Amfy dat soort mensen bedoeld ;)

Deel Deze Pagina