op zoek naar mensen die borstvoeding KOTSBEU zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Twijfelaar123, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Een dikke vette plus 1!!!
     
  2. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Helemaal mee eens!
    :)
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Hoewel ik het regelmatig niet eens ben met Dirksmama, ook hier veel bewondering voor de tips en aanmoedigingen. Ik heb er al veel van geleerd!
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet je mAartje, ik vind het nog veel belangrijker om moeders als moeder een geslaagd gevoel te geven (dat kan soms ook zonder bv zijn), wij hebben als vrouwen zoveel kracht in ons... die kracht aanboren, en trots zijn op die kracht, dat vind ik zo belangrijk!
     
  5. claudia1976

    claudia1976 Bekend lid

    8 nov 2010
    744
    0
    0
    Hallo, mag ik me even voorstellen. Mijn naam is Claudia moeder van een zoontje van bijna 3 en een dochter van bijna 5 maanden.
    Mijn zoon heb ik 6 maanden bv gegeven en mijn dochter krijgt ook nog bv. Af en toe inderdaad kotsbeu!!!! Bij mijn zoon heb ik spruw, tepelkloven en een lichte vorm van borstontsteking gehad. Was in het geel niet plezierig pas na 2 maanden ging het lekker. Bij mijn dochter nog geen last gehad, nou ja de laatste tijd denkt mevrouw te happen en dat doet me toch een partij zeer. af en toe proberen we nutrilon hypo-allergeen te geven als ik aan het werk ben, maar daar is ze geen fan van. Voor papa ook niet leuk als ze huilt terwijl hij haar de fles geeft.
     
  6. claudia1976

    claudia1976 Bekend lid

    8 nov 2010
    744
    0
    0
    O ja het gaat niet om het merkvoeding dat in de fles zit ook afgekolfde bv wil ze niet uit de fles drinken. Meerdere flessen en spenen gebruikt, maar ze wil het gewoon niet......
     
  7. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Dit vind ik echt super mooi! Ik voelde me eerst af en toe door je aangevallen, maar heb nu echt het idee dat je inderdaad vooral kracht wilt geven. Juist ook door ook tips te geven bij het flesvoeding deel. Ik krijg hier steeds meer moed om bij een tweede bv opnieuw te proberen en nog harder mijn best te doen het te laten slagen, mede dankzij jou!
     
  8. MommyA

    MommyA Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Eens! Vind het ook fijn hier iemand te hebben met zoveel ervaring/tips/trucs.
     
  9. MamaJ

    MamaJ Actief lid

    22 mrt 2008
    115
    0
    0
    Lieve DM,

    ik ben enorm geholpen door jou. Eerst vond ik je reacties altijd vervelend, vanwaar dat fanatieke. Toen langzaam aan draaide ik bij, en heb jij me echt enthousiast gemaakt (gewoon simpelweg alleen omdat ik jou fanatisme niet snapte). Ik weet nog dat ik een keer advies aan je had gevraagd of je me alle tips and tricks wou vertellen, wat snelle hulpjes zijn als je bijv spruw, geen tsr of borstontsteking hebt. En wat je er preventief aan kunt doen. Dat alles wilde ik noteren voor als ik ooit zwanger van een 2de zou zijn.
    Ik weet nog dat ik naar je schreef dat ik niet kon wachten om te gaan beginnen met borstvoeding (was op BB).

    Inmiddels is mijn meisje al 17 maanden en er gaat haar niets boven de bv. Ik heb dit keer eigenlijk alleen maar kloven hoeven te overwinnen, maar vind het nog supergezellig samen!

    Je had mijn interesse gewekt, en kijk hoe super het nu gaat! Nu weet ik wat ik gemist heb bij mijn oudste, ik wou dat ik het over mocht doen en hem ook zo lang had kunnen borstvoeden.

    Dank je wel DM voor je enthousiasme en alle hulp die je iedereen altijd bied, ook namens mijn dochtertje! :)

    De lijst op bv.com vind ik trouwens erg indrukwekkend (het topic op BB werd gesloten omdat het hatelijk zou zijn?????)

    http://www.borstvoeding.com/files/whatsinbreastmilk3.png
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Probeer er samen met papa eens anders naar te kijken...
    Als je zegt 'ze wil niet' kun je onbewust het gevoel krijgen dat ze iets doet om je dwars te zitten. Maar het is bij zo'n klein babietjs meestal niet een kwestie van niet willen, maar van niet kunnen! Een fles smaakt en voelt heel anders als een borst, je moet er ook op een andere manier uit drinken (zuigen i.p.v. 'masseren' met je tong), en niet voor ieder kind is het gemakkelijk om op een andere manier te drinken (daarom heb ik ook een hekel aan de term 'borstweigeraar', klinkt zo nagatief). Ze is al 4,5 maand, misschien kan papa eens proberen haar uit een beker die hij tegen haar lippen houdt te laten drinken? En over een paar weekjes kan papa haar lekker hapjes gaan geven.
     
  11. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook een meisje dat niet uit de fles drinkt, ze heeft 't twee weken prina gedaan en is het nu ineens verleerd. Ze drinkt echt geen slok uit de fles. Met een bekertje geprobeerd en dan laat ze de melk gewoon uit haar mond lopen met een vies gezicht. We proberen nu af en toe de fles - mijn man geeft 'm dan in een heel rustige setting, geen stress van 'je moet drinken!' ofzo - en dat lukt dus nog niet echt... Gelukkig kan ik zelf live blijven voeden en hoeft ze het dus niet te kunnen, maar het zou wel makkelijk zijn als mijn man af en toe een nachtvoeding kan overnemen ;)
     
  12. jes4

    jes4 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Dirksmama; ik heb ook veel aan je woorden gehad; al ben ik nu over op flesvoeding. Je was mij niet aan het pushen maar toonde begrip! Ik lees ook je fanatisme, maar dat vind ik ook wel mooi.

    Andrea en Claudia; ik kreeg van de vereniging bv-natuurlijk het advies te oefenen na de borstvoeding. Dat nam ons zoontje dus mooi echt niet. Toen ben ik dat gaan doen met gekolfde melk i.p.v. een voeding. Dat ging gelijk al stukke beter. De speen maakt ook veel uit. De gewone speen van difrax schoot steeds te ver in zijn mondje. Nu heb ik de brede fles/speen van difrax en dat gaat heel goed. De hypoallergene wilde ons mannetje ook niet. De gewone lijkt qua smaak ook veel meer op de bv. (zelf geproefd) En anders zou ik gewoon gekolfde bv geven i.p.v. hypoallergeen.

    Het is wel een kwestie van volhouden.

    Succes meiden.
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Temperatuur is ook heel belangrijk! Mijn dochter dronk de fles alleen als de melk echt heel heet was (als het zo uit mijn borst zou komen had ik denk ik flinke koorts gehad).

    En daarnaast, echt het voelt heel anders in de mond, zo'n speen en veel mensen vinden dat moeilijk te begrijpen, maar probeer het eens te vergelijken met condooms gebruiken i.p.v. puur natuur...door het andere gevoel maakt dat genieten voor sommige mensen ook onmogelijk.
     
  14. jes4

    jes4 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Klopt! Heeft hier ook geholpen.
     
  15. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook, fles erg warm.
     
  16. claudia1976

    claudia1976 Bekend lid

    8 nov 2010
    744
    0
    0
    Tot nog toe krijgt mijn kleine meid nog bv, lukt nog steeds niet echt met de fles. Maar hoe we het voor elkaar krijgen dat ze pas komt zodra ik thuis kom van mijn avondwerk is nog steeds een wonder. Dus geen drama met fles maar lekker bv........ Hoe lang we dit nog gaan volhouden geen idee, maar het lukt nog steeds.
     
  17. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook!
     
  18. ptriies

    ptriies Lid

    15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere




    Elf jaar?:O Toch geen elf jaar borstvoeding hea:O:O
     
  19. mamavanwilliam

    mamavanwilliam Actief lid

    15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Ik snap je helemaal hoor, ik had een keizersnee, en daardoor komt je borstvoeding later op gang schijnbaar, maar dat wist ik niet en het ziekenhuis deed niks voor me... mijn zoontje kreeg dus niks en huilde heel de dag... wilde hierdoor de eerste vijf weken niet aan de borst, omdat hij daar de eerste dagen niets kreeg... heb toen 5 weken lang elke twee uur gekolfd om de productie op gang te krijgen en eindelijk, eindelijk wilde hij aan de borst.. en nu is het heerlijk, geen fles meer te hoeven maken en lekker makkelijk zo aan de borst... maar ik heb ook wel 100 keer gezegd dat ik ging stoppen hoor, ik begrijp je heel goed... Gaat het ondertussen wat beter?
     
  20. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik geef nu al non-stop 3 jaar BV..
    Eerst 2 jaar aan dochter.. zij stopte net toen broertje geboren werd en die krijgt nu een jaar BV..

    Heb zattttttt momenten gehad dat ik de BV zó enorm zat was... Die afhankelijkheid van mij.... Ik voed ook s'nachts nog steeds, he! Dat is meer gewenning van hem.
    Of dat ze aan de borst willen net wanneer ik daar echt geen zin in had.

    Goed, toch ben ik onwijs TROTS dat ik langvoedster ben. Dat komt zelden meer voor.
    En het gevoel van trotsheid en dat ik het allerbeste geef overheerst zeker wel.
     

Deel Deze Pagina