op zoek naar mensen die borstvoeding KOTSBEU zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Twijfelaar123, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hysterische reactie, behoorlijk triest, verspilde energie.

Maar laat het een leer zijn voor de volgende keer meiden; ik heb onderhand wel door of er nog hoop is of niet.

"KOTSBEU" dat is geen twijfelen, dat is hunkeren naar kunstvoeding.

2. Twijfelaar123

Twijfelaar123 Niet meer actief

dus niet mijn laatste berichtje, ik heb mss inderdaad overdreven gereageerd maar het is gewoon een beetje stress en moeilijk om zulke beslissingen te maken en ik begrijp dat jullie me willen helpen maar als jullie dan allemaal zeggen ik geef al 10 maanden, een jaar.... Ik wordt daar gefrustreerd van mijn excuses het gaat me niet lukken. BV is heel goed ik weet het maar het is niet het belangrijkste denk ik, beter is dat mijn lief kindje en ik lekker relaxed van elkaar kunnen genieten met een flesje...

Als ik ooit een tweede kindje krijg ga ik zeker weer BV proberen geven en hopelijk lukt het dan beter en voel ik me er zekerder bij, want ik denk dat vooral dat mijn probleem is, het vertrouwen in de BV en in mijn lichaam is er niet en om eerlijk te zijn heb ik het nog geen een keer leuk gevonden. De eerste week dat ik het gaf dacht ik al BAH dit is niks voor mij, maar ik wou het toch proberen...

Sorry nogmaals voor mijn overdreven reactie. Hij drinkt zijn flesjes super flink en lacht de hele dag, veel meer als met de BV...

Toch bedankt voor de reacties en nogmaals sorry voor de overdreven reactie

3. Twijfelaar123

ik vraag me trouwens ook af hoe jullie dat doen zolang BV geven....ik moet na 3.5 maand al weer terug gaan werken

vroege shiften, late shiften en nachten...

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Meiden hier proberen je ook alleen maar te helpen. Iedereen die borstvoeding geeft komt tegen problemen aan, onzekerheden, twijfels. Het is alleen hoe je hier mee om gaat, sommigen zetten toch door, andere kiezen voor het geven van kunstvoeding. Dat is geen foute keuze alleen veel meiden hebben hier juist ervaring met er voor kiezen om door te gaan en spreken vaak vanuit hun eigen ervaringen. Daarom is het advies hier misschien anders dan op het subforum voor flesvoeding. Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt, maar de adviezen zijn echt niet slecht bedoeld.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook weer gaan werken na 4 maanden (is nu 9 maanden), ben gewoon op het werk gaan kolven tot de 6 maanden toen was ik dat beu. Had nog wat vriezervoorraad dus dat heeft ze gehad tot de 8 maanden en nu krijgt ze dan op mijn werkdagen een flesje kv en verder bv. En de nachten, hier nog geen doorslaper maar ze slaapt wel van voeding tot voeding en dan vind ik het wel meevallen en kv is geen garantie op doorslapen. Meestal is het 1 keer per nacht. Nachten werken hoef ik niet maar als je bv geeft kunnen ze je tot de 9 maanden niet verplichten om nachten te maken.

Oudste heeft tot 15 maanden bv gehad en nu ga ik ook nog even door. Maar ik had beide keren wel zoiets als het niet loopt dan kap ik ermee, maar het ging en gaat hier heel lekker. Maar als ik getwijfeld had dan was ik waarschijnlijk ook gekapt ermee en over gegaan op kv.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou nogal simpel, gewoon kolven. Ik werkte 36 uur en deed een avondstudie. Maar ik moest wel na 2,5 maand al aan de slag. Is toch niet moeilijk?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou begin maar niet aan dat soort medicijnen, die Hebben na acht weken echt geen nut meer. Ze werken so wie so ook in de kraamweek maar in 60 % van de gevallen en hebben heel nare bijwerkingen. Niet voor niets worden ze vrijwel alleen nog maar in noodgevallen (kindje dood enzo) gegeven.

Ik vraag me wel af wat je van plan bent te doen als je de kunstvoeding KOTSBEU bent. Lees even een paginaatje van het subforum 'flesvoeding' en je ziet hoe moeilijk flessen geven is, je weet nooit of er teveel of te weinig in de fles zit, of je wel het goede poeder hebt, of je het wel goed klaarmaakt...meer werk meer zorgen...maar goed als je denkt dat je er happyer van wordt, geniet ervan, zou ik zeggen, maar eerlijk gezegd, de kans op KOTSBEU worden lijkt mij bij een overstap groter.

8. Twijfelaar123

en dan zeggen jullie dat ik niet persoonlijk wordt aangevallen??

ok mijn boze reactie was niet correct maar was gewoon in een vlaag van frustratie geschreven. Meer dan men excuses aanbieden kan ik niet doen he.

@ dirksmama: eten zal hij toch moeten dus als ik kies om flessen te geven kan ik kotsbeu zijn wat ik wil, ik zal toch moeten he...
    Hij drinkt zijn flessen trouwens super goed zonder spugen, zonder zeuren dus geen problemen daar en ik voel me er veel beter bij...

Maar zoals ik eerder al zei ga ik mijn tijd vanaf nu wat nuttiger besteden dan hier constant op de pc te zitten en dingen op forums te plaatsen

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik heb ook dat gevoel.
    Meiden als bij jullie de BV goed loopt wees dan gelukkig.
    Maar verketter geen vrouwen die het niet doen (bij wie het niet gaat, die er niet voor kiezen om een of andere reden).
    Ik zal hier mijn ervaring neerschrijven, dus gelieve niet direct te beginnen roepen.
    Zoontje werd geboren na turbulente zwangerschap en zag enorm geel. Ik begon met BV, maar lukte niet goed want gele kindjes hebben geen zuigkracht. Dus kreeg ik pilletjes om het op gang te brengen en een kolf. Ik MOEST (niet mocht dus) van de verpleegsters in het ziekenhuis hem eerst een halfuur aanleggen, nu dat ging dus niet hij viel in slaap, daarna moest ik een oud afgekolfd flesje geven (weer meer dan een halfuur bezig) en dan moest ik afkolven voor de volgende voeding. Ik was dus ruim anderhalf uur bezig en een 1,5 uur later stond de verpleegster daar weer om aan de volgende sessie te beginnen. DAG EN NACHT. Na een week was ik een wrak (papa kan geen BV overnemen en verpleegsters deden het niet voor de "bonding"). Zoontje 10 dagen in ziekenhuis en ik ook natuurlijk (die BV moest constant gegeven worden). Ik ben gebroken, kreeg last van depressies en lichte wanen door het slaapgebrek ed. Ik heb meerdere keren gevraagd voor een poederflesje, maar dat mocht niet. Ze weigerden het klaar te maken, ik moest maar door buffelen voor de baby. Toen ben ik gecrasht, is de kinderarts gekomen en gezegd tegen de verpleegsters dat er voor de volgende voeding een fles mmoest klaar staan. Man zo opgelucht dat ik was en zo vlot dat zoontje van het flesje dronk, hij knapte eindelijk op.
    Nadien werd ik een beetje als PARIA beschouwd. Constant was het op het cb o, geen BV. En dan een meerwarige zucht en de hele mikmak dat het zo goed is ed, maar dat ik er een pnd aan overgehouden heb, daar reageerden ze niet op.
    Bij het tweede ook gestart, na een dag of 4 merkte ik weer die signalen (lichte wanen ed) en ben ik van de ene op de andere dag gestopt. Baby was wel voorbeeld baby en dronk prachtig.
    Op het cb weer een hele zooi over hoe slecht ik bezig was. Je zou bijna denken dat ik dat kind ammoniak of zoiets opgoot ipv poedermelk.
    Stuwingsmedicijnen werden niet terugbetaald ook moest ik er expliciet naar vragen (HA mag het niet actief voorstellen van de wetgeving).
    Dus dames ik voelde mij als een slechte moeder enkel en alleen omdat ik geen BV gaf.
    En DAT gevoel geven sommige vrouwen/instanties ons.
    Dus als het bij jullie goed gaat en je voelt je er goed bij en de baby ook , doe zo verder, maar begin niet direct met vrouwen te veroordelen die het niet doen. Geloof mij ze hebben er goed over nagedacht.

10. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    TS; sorry maar ik vind dat je echt wat overdreven reageert. Ik heb de reacties van anderen gelezen en die proberen je echt alleen maar te helpen. De adviezen zijn goed bedoeld en ik zie eerlijk gezegd echt niet datje persoonlijk wordt aangevallen.

Er zijn inderdaad vrouwen die lang voeden maar ik heb het idee dat dat het enige is wat jij leest. Want wat er ook volop geschreven wordt is:

Jij moet doen waar JIJ je goed bijvoelt

Je bent geen slechte moeder als je kiest voor kunsvoeding

En nog meer van dit soort uitspraken. Wat lees is dat ze je proberen 'waar te schuwen' voor het feit dat flesvoeding ook niet altijd zaligmakend hoeft te zijn en dat bv geven over het algemeen wat makkelijker wordt in de loop der tijd.

Desalniettemin lees ik nergens dat er van je verwacht wordt dat je door blijft gaan met bv. Realiseer je wel door in capslock te praten over iets dat je kotsbeu bent, negatiever over kan komen dan je wellicht bedoeld.

Ik hoop dat je je keuze hebt gemaakt en gewoon lekker van je kind kan genieten want dat is het allerbelangrijkste!

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh heleentje, als dit topic van zichzelf al niet voldoende bevatte voor een bv-discussie, dan doet jouw reactie het wel. Dat is een discussie waarin er geen winnaars zijn, maar alleen verliezers. Om de 1 of andere reden is bv nog een gevoeliger onderwerp dan politiek of godsdienst?

Wees gewaarschuwd voor heftige reacties....

Overigens vind ik het schandalig hoe de verpleging in het ziekenhuis jou geen keuze gaf. Het is jouw lichaam en jouw baby! En heel jammer van je CB. Je treft het niet. De meeste CB's zijn schijnbaar erg flesvoedingsgericht.

Ik begrijp je gevoel verder volkomen, dat anderen kennelijk zo fanatiek (?) zijn dat zij (onbewust?) het gevoel kunnen geven dat moeders die geen bv (meer) geven de duivel zijn die hun kindjes vergiftigen... Of deze "anderen" hier zijn, laat ik graag in het midden. Ik wil alleen beamen dat ze bestaan en ik heb verder geen zin in de discussie.

12. Twijfelaar123

jaja ik weet het ondertussen dat het overdreven was hoor...het is duidelijk.

ik vind dat er tussen de regels door toch af en toe wordt geschreven dat het flauw is dat ik niet doorzet. BV is perfect, FV is prima??? BV is een stuk van jezelf geven?? kom op ik denk dat je als moeder altijd een stukje van jezelf moet afgeven zeker zowel met fles als met borstvoeding. Ondanks dat ik nu flessen geef, sta ik ook snachts op om hem eten te geven en sta ik ook dag en nacht voor mijn kleine ventje klaar.

Er wordt me op een bepaald moment ook verweten dat ik enkel aan mezelf denk....gewoon omdat ik de BV niet meer zie zitten?

en ik weet best dat kunstvoeding ook niet fantastisch is maar voor mij wel bete als borstvoeding...

13. Twijfelaar123

Heleentje: groot gelijk dat je voor kunstvoeding kiest, inderdaad liever een blije, relaxte mama met een fles dan met stress aan de borst :).

Ik was op den duur bang te gaan winkelen of te gaan wandelen omdat ik bang was dat ik door al die actie niet genoeg melk zou aanmaken en dat mijn babytje dan heel de tijd zou zitten huilen daarom ben ik dus gestopt door de voortdurende onzekerheid

14. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Als je alleen maar dingen wilt lezen die enkel in je straatje passen ipv te lezen dat mensen het ook echt wel ok met je voor hebben dan moet inderdaad je tijd ergens anders spenderen ipv hier. Dan neem je ook de tijd van anders niet in beslag die het goed met je voor hebben.

15. Twijfelaar123

nouja ik ga het gewoon opgeven om me te verontschuldigen want veel haalt het niet uit...erg vergevingsgezind zijn jullie niet

16. babyproject

babyproject Niet meer actief

TS heeft niet gevraagd bekeerd te worden. Ze vroeg geen tips of adviezen, ze vroeg om ervaringen.

Daarnaast heeft dit onderwerp zeer zeker wel een nare "je bent een slechte mama als je stopt met bv" ondertoon (al dan niet in de vorm van goedbedoelde adviezen).

Laat het gewoon met rust en accepteer dat een advies wel degelijk een gevoel kan teweegbrengen die je wellicht niet hebt bedoeld, en beticht mensen niet van kortzichtigheid.

17. z0nne

z0nne Niet meer actief

Twijfelaar, fijn dat je kleintje zo makkelijk is overgegaan naar flesvoeding :)

18. Twijfelaar123

ja ik ben nog niet volledig gestopt met de BV wil hem stil aan laten kennismaken met de flessen...maar ik denk dat het vrij snel kan gaan en dat ik volgende week zaterdag of zondag volledig op fv sta :) hip hoi

19. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je onzekerheid wel. Wat dit betreft. Ik had het ook. Het zekerder in je schoenen komen te staan komt idd ook met de tijd. Je hebt nou eenmaal geen maatstreepjes op je borsten staan.
    Borstvoeding is in het begin zeker niet makkelijk en het is maar net hoe je met die onzekerheid wilt en kunt omgaan.
    Ik persoonlijk heb het los gelaten, vertrouwen in mijn lijf kunnen hebben en mijn baby. Maar ook dat is voor iedereen anders.

Ik hoop dat je vrede hebt en houd met je keuze, dan komt alles vast goed.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kunt bij het bv gedeelte op dit forum andere reacties verwachten dan op het fv forum. Uiteindelijk gaat het erom dat je een keuze maakt die het beste past bij jou.
    Jammer dat het niet gelukt is maar fijn voor jullie dat de overgang zo soepel gaat. Hopelijk voel je je snel beter!

Deel Deze Pagina