Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk En volgens mij heeft ze eerder in dit topic al geschreven dat ze meerdere kinderen bv heeft gegeven.
Sowieso verleerd een kind rond de 7 jaar toch om aan de borst te drinken. Al kan je dan eventueel als je wil nog doorgaan met kolven en ze gekolfde melk geven als je dat graag wil !
Want ? Zijn mensen die dat doen hoor, moet er zelf niet aan denken want vind het iets heel raars maar goed dat is weer wat anders, en na 12 pagina's te hebben gelezen en nergens zag staan of ze meerdere kids had ben ik het gewoon gaan vragen.
2 kinderen, waarvan de oudste geloof ik 3 jaar ouder is dan de jongste. Dus met een simpel rekensommetje heeft de jongste 8 jaar bv gehad. De oudste was gestopt toen ie 'grote mensen tanden' kreeg (schreef ze vorig jaar nog ergens)
Het is onwaarschijnlijk, omdat de natuurlijk speenleeftijd van kinderen tussen de 2-7 jaar ligt. Daarna verleren de meeste kinderen het drinken uit de borst gewoon en kunnen ze het niet meer.
Dat snap ik maar er zijn wel degelijk nog kinderen ( althans je kan ze beter pubers noemen ) die nog steeds de borst krijgen. Is zelfs nog een docu over geweest .. En aangezien ik niet weet hoe dirksmama dr leven er uit ziet vroeg ik het me gewoon af.
Laat ze er dan gelijk een gebruiksaanwijzing voor borsten bij doen. mijn.borsten snappen duidelijk niet hoe het moet
Ik snap eigenlijk niet waarom jij zo geinteresseerd bent in de borstvoedingshistorie van haar. Komt op mij wat ad hominem over. Of zie ik dat verkeerd en wil je het weten omdat je zelf (in je hoofd en in je gevoel) ook veel met borstvoeding bezig bent?
Ik zat dit topic te lezen en zag toen op pagina 1 haar reactie staan dus ik vroeg het me af omdat ik het vreemd zou vinden als iemand tot haar elfde een kind zou voeden... Omdat ik niet precies snapte wat ze nou bedoelde vroeg ik het gewoon mag toch ? ... Ik ben niet meer BV bezig, word er alleen altijd zo scheitziek van hoe mensen hier behandeld worden die geen BV hebben gegeven
Ik herken dit wel een beetje, maar ik denk datdit al iets van oudsher is. Bij mijn oudste dochter stond ik in de rij achter de kassa en werd er door een dame op leeftijd gevraagd 'hedde 't zelf' (nou was me pas verteld dat dat betekende of je bv gaf), ik antwoordde 'nee', (afkeurende bli'k) 'oh', ik: 'ik gebruik medicijnen' (begrijpelijke blik) 'ohhhh' (anders was ik toch ook vast geen goede moeder geweest; zo voelde dat). En nu, nu het niet goed gaat; ik voel me zo klote; dus het zit ook in ons zelf. Het is een instinkt, en we voelen ons gekwetst als we erop worden aangesproken; ook al sta je nog zo achter je keuze. Gisteren zei mijn man dat hij heel tevreden was over da manier waarop ik alles deed, ik zei hem dat ik helemaal niet tevreden was over mezelf. Dat vreselijke gevoel van falen......Dus lieve borstvoeders hier; wees supertrots op jezelf, maar laat ook de mama's die kv in hun waarde. Het is niet altijd een keus. En als het dat wel is; ook prima.
Lees dit soort zinnen vaker maar dit zit toch echt in jullie hoofd en heeft met jullie eigen onzekerheid hierin te maken hoor.
Helemaal mee eens. Bij de oudste ben ik redelijk snel gestopt en ik heb me daar altijd schuldig/onzeker over gevoeld. Elke keer als ik een borstvoedende moeder zag of het ging over bv stak het. Ik denk dat het in mijn geval meer jaloezie of spijt was dan dat het ook maar iets met de ander te maken had. Want er is nooit iemand (ook niet op dit forum) geweest die mij heeft gezegd dat ik het niet goed gedaan had. Dat zat compleet in mijzelf. Ja, inderdaad, er wordt hier wel eens gezegd dat "iedereen het wel eens moeilijk heeft met bv" of dat "het nooit echt makkelijk is" of dat het "een instelling" is, maar dat wordt volgens mij 99% van de keren bedoeld als hart onder de riem en absoluut niet om iemand onderuit te halen. Het wordt alleen - onder invloed van hormonen en onzekerheid als jonge moeder - wel zo geinterpreteerd, helaas. Maar nogmaals, dat ligt meer aan de ontvanger van de boodschap dan aan de boodschapper, die het volgens mij echt bijna altijd goed bedoelt. En omdat dit soms zo werkt, werk je als borstvoedende moeder soms als een rode lap op een stier, zonder dat je dat zo bedoelt. Zo zeg ik er bijna nooit iets over tegen vriendinnen, maar krijg ik wel te horen "ja, want jij met je borstvoeding!". "Huh? Zei ik wat?"
Nou nee hoor, ik persoonlijk ben er niet onzeker over en lig dr ook geen minuut wakker van wat andere vinden van het feit dat ik geen BV geef / gaf. Het is gewoon een feit dat mensen direct een oordeel over andere vellen als ze geen BV geven, je kan dit ontkennen maar het is gewoon zo. En dit is niet iets van nu hoor, sinds het begin van zp ( ben een oud lid dus weet waar ik het over heb ) is dat al een issue geweest. Je word er gewoon op aan gekeken dat je geen BV geeft en er worden soms dingen gezegd waar mijn ( en bij vele andere ) haren recht omhoog van gaan staan. Ik kan me daardoor dus wel voorstellen dat er mensen zijn die daardoor onzeker zijn, tegenwoordig hoeft dat helemaal niet want de KV is tegenwoordig zo goed ontwikkeld dat je ook heel goed KV kan geven.
Nou das echt bull shitt wat je hier zegt! Ook hier op het forum word vaak gezegd door de zo gegeten borstvoedings mafia dat je geen goede moeder bent als je het niet geprobeerd hebt en dat. Fv slecht is als bv. Dat is gewoon echt bull shitt beide is even goed
Leg dat dan bij diegene neer die zo is/doet maar doe niet net of alle bvmammas zo zijn. Kv is ook goed anders mag het niet eens verkocht worden maar bv is ten aller tijden het beste en dat kan en mag niet ontkent worden en uiteraard gunt iedere bvmamma dit ook andere mamma's. Is toch logisch dat wanneer er een topic geopend word hier over dat de bvmammas reageren. Waarvoor voelen kvmammas zich verantwoordelijk zich te gaan verdedigen?
Ik denk toch dat je je hierop verkijkt. Het is namelijk nooit goed, of je nu bv of kv geeft. Bij mijn oudste gaf ik kv en heb ik idd wat nare opmerkingen gehad over dat ik geen bv gaf. Bij mijn (nu nog even jongste) gaf ik bv, maar kreeg ik net zo goed nare opmerkingen, over dat bv niet meer nodig was, kv net zo goed was etc. Er zijn altijd mensen die het beter weten of commentaar hebben, dat heeft m.i. niets te maken met bv of kv geven.
Nee, dit is dus bullshit. Ik ben echt niet tegen kv, vind ook dat iedereen het zelf moet weten. Heb zelf de oudste kv gegeven, maar ga niet zeggen dat het beiden even goed is, want dat is dus gewoon niet zo.
Heel veel bv moeders doen zo hoor tis juist een uitzondering als je het niet doen. Zelf maakt je nu ook een bv/fv discusie door de opmerking dat bv zoveel beter is als fv