Wij hebben op ons twee-persoonsbed twee enkele matrassen. Op aanraden van de winkel drie jaar geleden aangeschaft omdat het omdraaien van een 2-persoonsmatras zo'n vervelend karwei is. Maar als je nu in het midden van het bed ligt, lig je precies in die spleet. En ik merk dat beide matrassen aflopen naar het midden. Zelfs als ik in het midden van mijn matras lig, lig ik al scheef! Zijn er meer mensen die dit herkennen? En misschien zijn er oplossingen voor?
Je kunt een topper kopen op je matrassen. Dat hebben wij ook. Je hebt dan een stuk minder last van die spleet. Verder bestaat er ook nog een tussenstuk dat je in de spleet kan leggen. Ik weet zo snel even niet hoe het heet.
je hebt hiervoor van die speciale dingen die je tussen de matrassen kunt leggen waardoor je het niet of minder voelt.. geen idee of het werkt. ik geloof dat ze ze zelfs bij de ikea hebben. ik draai het matras regelmatig alleen hoor. wij mogen alleen het hoofd/voeten eind draaien zeg maar, niet omdraaien.
Wij hebben ook 2 matrassen alleen zitten die aanelkaar vast door een rits boven en onder. Blijft goed zitten.
Hier ook 2 matrassen, maar geen last van de naad. Komt misschien omdat wij super dikke en stevige matrassen hebben, die dus ook niet aflopen. Geen problemen dus! Maar heb ook weleens gehoord van zo'n ding wat je er tussen kan doen.
je kan er inderdaad een wig tussen doen, al hebben wij hier de ervaring dat zo'n wig ook niet alles is (en we hebben echt een goede wig ertussen, geen goedkoop flutdingetje). Nu hebben we een wig en een goede topmatras erop en dat bevalt een stuk beter. Je blijft heel iets een kuil in het midden houden, maar geen gleuf meer waar je echt inzakt. Om die kleine kuil op te lossen, willen wij nog een rubberen anti-sliplaag in het midden onder de matrassen leggen. Dan moet het echt helemaal niet meer kunnen schuiven en zijn we er helemaal van af. Uiteraard is die mat dan wel zo dat de matrassen nog goed kunnen luchten .
Wij hebben ook twee matrassen maar hele dikke stevige. Ik krijg mn hand er bijna niet tussen zo strak liggen ze in het bed. Is je bed niet een beetje bol gaan staan? Dat had de broer van mn man ook. Die heeft ter versteviging twee planken onder het bed door gemaakt aan de zijkanten van het bed vast dat die weer recht en stevig zaten. Bij hun liggen de matrassen nu ook strak.
Nu je het zeg ja. Ik kan me ook nog herinneren dat we balkjes zijn kwijtgeraakt tijdens de verhuizing een jaar geleden. Zal nog eens vragen waar die ook alweer voor nodig waren. Maar onze matrassen konden eerst niet zo ver uit elkaar liggen ja. Misschien is dat ook onderdeel van het probleem. Dank je! Ik zal eens gaan zoeken naar een toplaag. Vind het wel zonde want we hebben best goeie en dure matrassen gekocht. Wat misschien ook meespeeld is dat we een 'medium' matras voor mij hebben en een 'heavy' voor m'n man. Maar ik denk dat ik ook wel een 'heavy' kan gebruiken
Ik jan juist niet zonder die spleet tussen de matrassen! Anders hebben mn vriend en ik elke nacht oorlog. Ik zou in jullie geval een goed top matras kopen icm de "liefdesbrug" (omg) die iemand anders al aanraadde!
Ik had bij mijn vorige bed 2 matrassen, nou ergerde me er zo verschrikkelijk dood aan. Toen ik een nieuw bed ging kopen adviseerden ze me weer 2 losse matrassen, was zelfs goedkoper. Nou ben ik mooi eigenwijs geweest en 1 groot matras gekocht, de eerste was een pocketvering nou dat was helemaal niets want na een paar maanden zat er al een kuil in het midden(je gaat dan toch makkelijker tegen elkaar aan liggen). En na nog een keer omruilen voor een "normaal" ouderwets matras gekozen ook gewoon 1 grote en daar echt geen moment spijt van gehad. Heerlijk! En ik kan hem gewoon in mijn eentje omkeren hoor geen probleem. Tussenstuk noemen ze ook vaak point d'amour maar heb ze in mijn handen gehad en die zijn zo zacht volgens mij haalt dat geen bal uit.
Wij hebben ook 1 topper! Echt supper, nooit geen spleet. Bij ons oude bed had ik dat niet, en IK lag dus altijd in de kuil haha.
Net om die reden hebben wij dus 1 grote (latex-)matras. Voor mij is 2 aparte matrassen echt wel de hel en ik erger me er altijd dood aan op vakantie. Niks zo ongezellig (ik lig 's nachts altijd op manlief zijn arm of schouder).