Onzeker bewegingen baby 36 weekjes, help!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door scooby26, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Hoi,

Ik ben nu iets meer dan 36 weken in verwachting, en sinds gister voel ik de baby duidelijk minder bewegen. Voel wel nog vaak schuiven maar ook wat minder. Normaal is ze altijd heel druk aanwezig vooral savonds voelde ik de benen en voetjes bijna uit mn buik puilen zeg maar. Nu maak k me wel zorgen eigenlijk. Ik heb gelezen dat het met dit termijn wat minder wordt ivm ruimte enzo. Maar vorige week zei vk dat ik best veel vruchtwater heb dus zou eigenlijk nog goed moeten voelen. En ook was ze nog niet ingedaald vorige week.
    vanmorgen heb ik haar wel nog gevoeld maar met name onderin net boven mn schaambot wat gerommel en hikjes. Heb toen smiddags nog geslapen en ook wel beetje gevoeld beneden, maar de schopjes voel ik niet meer :(
    Is het nu overdreven als ik nu de vk zou bellen of zou ik wachten tot morgen vroeg?!
    Heb al geprobeert om mn zij te liggen voel alleen beetje geschuif en soms wat plopjes bij mn schaambot.
    Weet dat ik misschien overdrijf met mn zorgen maar wil gewoon dat alles goed gaat met de beeb.
    Wie heeft met dit termijn ook minder beweging gevoeld?
    En als de beeb is ingedaald ligt ze dan met ruggetje naar mn buik toe of juist andersom?!
    Hoop dat jullie me wat advies kunnen geven anders bel ik dalijk nog de vk om hun advies. Wil ook niet zo laat bellen om hun lastig te vallen.
    Bedankt alvast
    Gr bezorgde mama

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik zou wel bellen liever een keer teveel dan een keer te weinig.
    het kan zijn dat de kleine zich gewoon lekker heeft genesteld en dat er niks aan de hand is.

3. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik opper ook maar iets...maar kan het niet zijn dat de babe al is ingedaald? Misschien voel je het daarom minder??

Ik ben nog niet zover dus ik weet het eigenlijk niet.

4. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Ja ik hoop dat ze ingedaald is dat ze daarom wat rustiger is. Ik ga nu weer proberen op mn zij te liggen in de hoop dat k wel wat voel anders ga ik zo bellen. Beter te vaak dan te weinig. Ga me toch zorgen maken en stressen anders... thanks

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bij minder leven voelen altijd bellen, is echt niet erg als het een keer overbodig is.
    Liever overbodig dan te laat he

6. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    ik lig nu op mn zij, en voel in ergens in de verte wat bewegingen. Ook beneden in mn onderbuik beetje, dus ik hoop maar dat ze is ingedaald en daarom wat rustiger is of met de beentjes naar mn rug toe ligt gedraaid. k blijf het nog even zo aankijken anders ga k morgenvroeg meteen bellen voor de zekerheid. Dit is mn eerste kindje, komen toch de zorgen omdat ik niet eerder heb meeemaakt hoe het is om in verwachting te zijn.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben afgelopen maandag aan de ctg geweest omdat ik de kleine minder voelde volgens de verpleegkundige horen ze dat vaak rond die termijn..
    De gyn zei me dat als ik hem nog minimaal 5 x goed voel op een dag dat het goed is.. Ze krijgen gewoon wat minder ruimte en bewegingen worden anders...

Maar bij twijfel: altijd bellen! Dat is mij ook op mn hart gedrukt...

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij twijfel altijd bellen! Ik ben met 37 weken ook in het zkh geweest voor ctg omdat ik de baby minder/anders voelde dan ik gewend was. De vk zei wel dat het waarschijnlijk komt doordat de beeb gewoon minder ruimte krijgt maar daar kunnen ze niet zomaar vanuit gaan dus doen ze liever een extra controle.

9. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    ja idd dat heb ik ook veel gelezen dat ze nu minder ruimte hebben enzo. Ik voel nu wel schokjes beneden in mn buik, dat is toch de hik? dus denk dat het gelukkig wel goed zit. Anders bel ik morgen wel even voor het zekere.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben vanmorgen ook weer voor een CTG geweest, 2 weken terug ook. 2 weken terug voelde ik de kleine 's avonds 's nachts en 's ochtends niet, toen gebeld en CTG was ook te rustig. Na een half uur CTG, een echo en een 2e CTG was het weer in orde. Vanmorgen voelde ik 'm veel minder, maakte me ook weer zorgen. Alles was in orde maar ze zeiden inderdaad altijd bellen als je je zorgen maakt! Beter te vaak komen als te laat bellen. Ik moet bellen als ik de kleine 5x of minder op een dag voel. Dus 6x is goed, 5x = bellen. Mn schoonzus is vorig jaar ook ingeleid nadat haar baby op 't CTG te rustig was.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou hier nog een hoor die vaak ongerust is.

Standaard nu een a twee keer ctg omdat ik weinig tot geen beweging voel.

Op dit moment twijfel ik ook weer of ik moet bellen. Gek word k ervan.....

Zit al aan de warme thee, in de hoop beweging te krijgen. Net hagelsslag gegeten in de hoop dat ie op de suiker reageert.

Ben er zo klaar mee met die angst.

Gewoon bellen als je ongerust bent. Jij bent de enigste die kan bepalen of je controle wil of niet. Zelf vind ik dat zo zwaar he, die verandwoordelijkheid. Je kan wel overleggen met je man, maar die weet niet wat normaal is en wat je voelt..

Ik ga nog even verder proberen contact te maken, anders weeeeeeer een ritje ctg.....en ik heb vorig weeken al 4 dagen achtereen ctg gehad, en afgelopen woensdag....agrrhhrrr....

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ulkodaatje, ik snap niet waarom ze je niet sneller inleiden!! Succes met baby wakker porren, ik heb vandaag een turf lijstje en al 2x - nu 3x- beweging gevoeld. Zo haal ik die 6x wel!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Vreselijk he, dat getel..maar wat nou als jij smorgens aan die 5 komt..dus zeg om 10.00 heb je de beeb 5 x gevoeld, maar derest van de dag niks meer...wat dan?

Ik heb mijn buik wat zien schuiven. Dus er is beweging, maar ik word er echt gestoord van..

(beetje soort paniek aanvallen, ik raak dan helemaal over de zeik en klap dan dicht en allemaal huilen...)

Nu heb ik wat zien schuiven gaat t weer ietsjes. En hoop ik dat hij nu wakker gaat worden en meer gaat bewegen, anders bel ik gewoon weer op...ik zet die knop maar gewoon uit...als ik ongerust ben helpen ze me maar weer eventjes.

Als die ctg me gerust stelt, dan kan ik weer een dag of 2 tegenaaan.

Ja hoop zo dat het dinsdag gaat gebeuren Suusjeh..maandag weer ctg en toucheren, dan plannen inleiding, maar ik ga ervanuit dat ze dat pas einde vd week willen..

Ben er zo klaar mee..

14. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Gewoon bellen meiden als je je ongerust maakt. Zeker rond dit termijn. De beeb krijgt inderdaad minder ruimte en zal ook minder bewegen, maar je zou toch door de dag heen het kindje een aantal keren goed moeten voelen en ze zeggen als het sowieso veel anders is dan anders dan moet je sowieso bellen. Succes.

Xxx joyce

15. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Ik heb vanmorgen gebeld, want is weer erg rustig hier binnen alleen vanmorgen vroeg wat geschuif in mn onderbuik gevoeld. De verloskundige komt zometeen na het hartje luisteren. Maak me toch zorgen, hopelijk om niks. Maar idd beter t evaak bellen dan te weinig. Want normaal is ze altijd zo druk enzo dus is erg verwarrend.
    Ik hoop dat alles goed is.
    Is mn eerste zwangerschap dus dan weet je ook toch niet hoe iets rond welke termijn voelt, maar is ook gewoon moeder instinct he die zorgen over je kleintje. Maar goe dook!
    Ik hoop dat ze snel komt en het hartje goed klopt.
    Ook heb ik wat krampen gehad vanacht en onder rugpijn.
    Ik laat jullie zsm wat weten...
    Thanks voor jullie berichtjes.
    Gr

16. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop dat alles goed is met de kleine en hoop voor je dat je vk er snel is
    Succes

17. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Succes. Hopelijk alles goed! Ik ben hiervoor gisteren ook in het ziekenhuis geweest, want bewegingen waren al een paar dagen heel anders. Nou heb ik een baby in stuit, dus begon zelfs te twijfelen of ze nieg gedraaid was. Wel dus maar om haar as :) en dat scheelt ook. Daarbij waarschijnlijk ook door minder ruimte en nog verder ingedaald. Maar valt dus wel op dat dit vaak gebeurt rond deze termijn.

18. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Gelukkig was alles goed ze is met rug naar m'n
    Buik gedraaid en de bewegingen dus na m'n rug toe gaan. Ben op m'n tel dus is niet zo handig. Maar ben gelukkig gerust gesteld.

19. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat alles goed is toppie

Deel Deze Pagina