Stel; je laat je 13 jarige dochter 's avonds na 20:30 nog het huis uit gaan naar vrienden. En ze drinkt met hen alcohol op straat. Zou je dat willen weten? Wij kwamen gisteren een buurmeisje tegen en die kwam op de fiets aan bij vrienden. Ze stopte,stapte van de fiets en zette een fles drank aan haar mond. De drank was duidelijk een grote fles die rond ging. Kan me niet voorstellen dat buurvrouw dit weet en wenselijk vind. Aan de andere kant denk ik, waar bemoei ik me mee. Ze heeft ons niet gezien.
Je zou als je de buurvrouw ziet tussen neus en lippen door kunnen vragen hoe het ging met haar dochter de volgende dag en of ze niet een al te grote kater had van haar avondje drinken met vrienden. Niet echt rechttoe recht aan maargoed, het is eigenlijk niet jou zaak maar dan geef je het toch een soort van door. Als de buurvrouw er verder op in gaat dan start het gesprek vanzelf wel.
Ja ik zou dit van mijn kind willen weten.. Maar ik weet niet of ik dit wel van iemand anders wil horen... Ik verwacht van mijn kinderen eerlijk en openheid. willen ze iets 'proberen' prima.. Wel in ons bijzijn. Ik dit geval gaat het om jou buurmeisje... Ik zal het zelf niet zeggen, omdat ik me niet in zoiets ga mengen.
Ik zou het wel willen weten, maar zoals hierboven wordt gezegd: niet van mijn buurvrouw.. Pubers verkennen nu eenmaal grenzen, als de buurvrouw hiervoor zou aanbellen zou ik dat gek vinden. Ligt verder ook wel aan de band met haar en op welke manier het wordt gebracht.
Ja, vind het zo lastig. Ik ben niet dik bevriend met de buurvrouw zeg maar. We maken wel eens een praatje en zeggen gedag, maar niet meer dan dat. Maar kan me, gezien haar leefstijl,niet indenken dat ze dit van haar dochter goed zou keuren. Pfff waarom zie ik ook altijd alles en heb en ik zo'n verantwoordelijkheidsgevoel. Moet dat misschien toch eens wat leren loslaten
Ik had het wel gezegd. 13 jaar en in het openbaar drinken.. Kan me niet voorstellen dat ze het hebben omgespoeld en water in hebben gedaan. En dan gewoon eerlijk zijn. "Goh, ik weet niet of je het wel of niet weet, maar ik zag je dochter drank drinken met haar vriendinnen. Het spijt me als ik me ergens mee bemoei waar ik me niet mee hoef te bemoeien, maar ik voel me er prettiger bij het je wel te vertellen." In mijn ogen kan dat geen kwaad.
Ik zou dat niet willen weten geloof ik. Zijn we niet allemaal kinderen geweest, zulke dingen deden we vroeger ook. Stiekem, en ja dat was leuk. En nee niet altijd verstandig. Soms dom, soms met vervelende gevolgen. Maar je wordt door schade en schande wijs. En als ze dronken was, hadden haar ouders dat vast gemerkt. Mss had ik het wel met het meisje zelf besproken, dat ik dat had gezien. En haar gevraagd voorzichtig te zijn. Maar klikken bij haar ouders, nee. Dat ga ik niet doen.
Met 13? Ja dat zou ik zeker willen weten en ook tegen een ander zeggen. Zo veel te jong voor alcohol. Op je 17e een biertje alla maar dit is echt te jong
https://www.jellinek.nl/familie-en-omgeving/ouders-en-opvoeders/drugsinfo-voor-ouders-opvoeders/alcohol/ Als ik deze pagina zo lees, is alcohol gebruik bij een 13 jarige niet heel uitzonderlijk, maar wel heel schadelijk. Ik zou het dus echt wel willen weten.
Het zou voor mij van de relatie met de buren afhangen of ik het zou zeggen. Maar denk dat ik t wel zou zeggen. 13 is gewoon echt veel te jong. Bij 16 zou ik t dan niet zo snel zeggen
Ik heb net van vrienden gehoord dat ze weten wat er gisteren gebeurd is. Onze vrienden wonen naast hen en hij gaat vaak met de buurman hardlopen. Een andere buurvrouw heeft ze ook gezien en het gezegd. Probleem voor mij dus opgelost. Thnx voor de input iedereen!
Ja, ik zou het wel willen weten. Maar of ik het prettig vind dat de buurvrouw dat komt vertellen, weet ik eigenlijk niet. Ik hoop ook eigenlijk wel dat ik het aan mijn dochter van die leeftijd zou merken als ze had gedronken, en dat het dus niet nodig is dat de buurvrouw het ook nog komt vertellen.
Ik vind het zelfs je plicht. Vindt de opmerking we zijn toch allemaal jong geweest ook heel raar. Alcohol drinken op je 13e is heel erg schadelijk voor zowel de lichamelijke groei als de groei van de hersenen. Kinderen van deze leeftijd kunnen die risico’s zelf helemaal nog niet inschatten en moeten daarin begeleid worden door een volwassenen. Dan is het wel zo belangrijk dat die volwassenen weten dat dit speelt.
Ik zou het zeker willen weten, wat we er dan binnenshuis mee doen is iets anders . Ik zou het juist super fijn vinden als mensen dit zouden melden.
Met 13 jaar, zo oud/jong is mijn oudste, zou ik het zeker willen weten en maakt me niet uit wie het me komt vertellen.
It takes a village to raise a child... Dus ja ik zou het fijn vinden als mij dit verteld wordt. Dan kan je als ouder altijd nog zelf bedenken wat je met die informatie doet.
Ja dat dus. Zoon wordt over 2 week 13 en ik zou het zeker willen weten. Sowieso hangen op straat vind ik al nergens voor nodig, maar met deze leeftijd alcohol vind ik niet ok