Wij hebben al een zoontje genaamd Luuk. Nu krijgen we er een tweede kereltje bij. Ik hou wel van de wat aparte, minder vaak voorkomende namen. Mijn man helemaal niet. Nu kwam hij zelf met de naam Remy Ik vind het een hele leuke naam, maar ben bang dat hij daar later misschien mee gepest kan worden... zie hem dan in zijn remy zitten enz... Wat denken jullie van deze naam? Anja
Ik vind het een geweldige naam! Was bij ons de enige kanshebber naast Silvester en heeft het alleen maar verloren omdat wij het leuker vonden een naam te kiezen die lang is, maar automatisch door ons kon worden afgekort naar een andere roepnaam. Ik zou zelf hebben gekozen voor Remi (vind ik mooier), maar het pesten vonden wij geen argument, omdat kindjes elkaar toch wel pesten, ongeacht welke naam je ze geeft. Ze verzinnen overal wel wat op als ze willen. En ach, je kunt altijd nog zeggen dat je 'm hebt vernoemd naar een mega-stoere kickbokser (Remy Bonjasky | kickboks-nieuws op kickboxing.nl | World, Bonjasky, Tevens)
Ik vind het geen leuke naam. Zou sowieso niet voor deze naam kiezen vanwege de argumenten die je zelf geeft.
Ik vind het ook geen leuke naam (maar bij mij komt het omdat ik het associeer met iemand die ik ken met die naam, en een onwijze aso is )
Erg mooi, vind het een hele lieve, maar ook vlotte naam! Denk dat hij er niet mee gepest zal worden, denk niet dat kinderen zover doordenken.
Leuke naam, wel als Remi geschreven. Staat ook leuk bij jullie andere zoontje. En kinderen kunnen met elke naam pesten. Als jullie van de naam overtuigd zijn, zou ik het gewoon doen.
Ik zou er ook niet zo snel voor kiezen, mede door de kans op pesten. Maar als jullie het een mooie naam vinden, moet je het gewoon doen! Daar gaat het uiteindelijk om, toch?!
Ik vind het geen leuke naam, denk ook meteen aan alleen op de wereld. Qua pesten: tja ze kunnen overal wel iets op verzinnen of hij heeft een bril nodig of sproetjes.
jeetje, de meesten vinden het dus helemaal niks. Misschien hebben jullie ook nog andere suggesties die goed bij Luuk passen maar niet te populair zijn?
Ik vind het geen leuke naam. Zou me overigens niet laten tegenhouden door de evt. betekenis van de naam.