Hoihoi, misschien hebben jullie hier nog wat tips voor me want mijn zoontje is al een week lang ziek. Vorige week begon hij al met slechter eten, wilde bijna geen ontbijt en geen flessen meer. Op donderdag kreeg hij koorts en wilde helemaal niks meer, enige wat er nog redelijk in ging was thee en daarnaast was het vooral slapen en als hij wakker was was hij steeds maar ontevreden. Gister bij de hap geweest omdat hij nog steeds koorts had, deze kon verder weinig vinden, klein beetje rode keel en wat rode oortjes maar nietbschrikbarend en ze vond hem er verder nog goed uit zien. Plasluiers had hij ook nog voldoende want hij dronk wel hele dag door thee en beetje fruit. Gisteravond was hij koortsvrij en een stukje vrolijker, hij had een klein beetje warm gegeten en een toetje op. Vannacht was het echt drama met hem, constant werd hij huilend wakker en hij had een ondertemperatuur, ondanks warm aankleden bleef hij onrustig. Vanmorgen is hij ook weer onrustig, zit aan de ondergronds kwa temp 36-36,5 en wil niks eten of drinken. Hij heeft een droge huid die nu ook heel rood ziet en schraal is. Vannacht voor het laatst een goeie plasluier gehad. Wat denken jullie, aankijken en morgen contact opnemen met eigen ha of toch weer hap bellen? Hebben jullie tips voor me?
Moeilijk, ik weet niet of ze wat kunnen doen voor je bij de hap. Maar je kunt ze altijd bellen toch? Zou ik denk ik wel doen.
Inmiddels hebben we contact gehad met de hap weer. Helaas wil hij echt niet drinken. Als hij straks nog steeds niet gedronken heeft gaan we weer heen en gaan ze kijken of hij niet uitgedroogd raakt, ik ben er zelf wel een beetje bang voor, het gaat echt niet lekker.....
Wil hij wel sabbelen op een nat washandje? Dat is dan tenminste weer iets aan vocht.. Verder zeg je dat z'n laatste goeie plasluier vannacht was, maar hij plast wel nog steeds? Wel goed om vinger aan de pols te houden hoor! Als hij echt uitgedroogd raakt en desondanks niet wil drinken, kan de HAP als het echt nodig wordt je doorsturen naar het ziekenhuis en krijgt hij een infuus. Dat is laatste redmiddel, maar dat is dus wel wat de HAP voor je kan doen, als dat dus nodig wordt.
Washandje nog niet geprobeerd, gaan we ook maar eens doen! Drinken gaat zoooo moeizaam, vandaag uiteindelijk wel wat vocht binnen gekregen door fruit, toetje en appelmoes en klein beetje sap. Net bij het naar bed brengen voor het eerst weer geplast, de rest van de dag heeft hij niet geplast of gepoept. Nu de nacht maar weer zien, ik hoop zo dat hij snel opknapt want ti's echt geen doen zo, me vriend en ik zijn echt kapot!