Op zoek naar n hobby...;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door yeps, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    #1 yeps, 7 okt 2012
    Laatst bewerkt: 7 okt 2012
    Beetje flauwe titel maar wel n beetje waar. Ben benieuwd of jullie t herkennen.
    Zat me pas te bedenken dat ik te weinig dingen voor mezelf doe. Ben erg druk met werk, dochtertjes, m'n man en probeer daarnaast ook nog n beetje een sociaal leven te hebben. Ik merk dat ik zelf er een beetje bij inschiet. Ben s avonds erg moe en zit dan alleen maar n beetje achter de laptop of tv. Zo draaien de dagen een beetje door.
    Dus...ik moet maar gewoon wat meer dingen echt voor mezelf doen, ik hoop hiervan ook meer energie te krijgen en hiermee mijn leven ook wat leuker te maken. Hou me ten goede hoor; ben heel gelukkig met mijn gezin maar er is natuurlijk meer dan dat.

Is t bovenstaande herkenbaar en wat doen jullie allemaal zo naast je gezin en werk?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik herken het wel, maar ik ben geen hobby type.. Ik ben meer van het lekker hapje gaan eten met een vriendin, eens een keer de vroege film pakken met een vriendin, even de stad in met koopavond. Soms een avond sauna pakken. En daarnaast nog mijn vaste Zumba les op di avond.
    De ene week zit ik net als jij veel te hangen met m'n iPad en tv de andere week ben ik wat meer avonden op pad.

Maar echt een hobby zoals iets fröbelen, nee daar ben ik slecht ik..

Wat ik wel leuk vond tijdens m'n verlof was van die marsepein en fondant taarten maken. Als je dit echt goed wit doen ben je er wel wat uurtjes mee zoet.. Maar zoveel tijd heb ik nou ook weer niet over dus dat schiet er tegenwoordig wel bij in..

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    airbrushen, nailart, breien, aan fietsen sleutelen om ze op te fleuren, mandjes maken voor op de fiets, sporten, huisdieren *bijv aquarium kan leuk zijn

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde, teveel hobbies en dingen die ik leuk vind.. Ben gek op tekenen en schilderen en ben daar ook aardig goed in. Verder maak ik zelf sieraden, heb ik een webshop gehad met handgemaakte bedeltjes in de vorm van dingen als gebakjes, appeltjes, snoepjes etc. Ben met de shop gestopt omdat er teveel tijd in ging zitten en de hobby er daardoor een beetje afging. Ik maak gedecoreerde taarten en cupcakes, ben fanatiek gamer en schrijf daar ook over op een gamesite. Heb mijn eigen blog waar ik enthousiast op schrijf, ben bezig met het schrijven van een eigen boek. Vind wat betreft knutselen en fröbelen alles wel leuk en heb ook zowat alles al wel eens gedaan. Ben momenteel bezig met het mozaïeken van een tafelblad voor onze salontafel buiten.

Heb soms gewoon te weinig uren in een dag lijkt wel ;) misschien is het voor jou iets om eens een workshop of korte cursus te gaan doen in iets wat je leuk lijkt?

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Naaien, haken, taarten maken...
    Meubels opknappen?

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik ben op het moment erg druk met een smashbook. Erg leuk om allerlei crea uitspattingen in kwijt te kunnen.
    Verder een soortgelijk boekje met een round robins clubje.
    Ook haak ik graag lekker voor de tv of met een dekentje en een goed boek op de bank.
    Verder af en toe een naai of bakmanie.
    Wat vind je leuk om te doen dan?

7. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wat een reacties al, leuk zeg!
    Ik ben niet zo van t creatieve, vind t wel heel leuk hoor en kan ook met enige jaloezie kijken naar mensen die echt creatief zijn. Kan t natuurlijk ook gewoon gaan ontwikkelen...haha.

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik ben echt geen hobby type, ik ben ook a creatief en heb ook echt geen geduld voor gefreubel! :p

Ik ben ook meer van lekker naar de stad hapje drankje met vrienden, uit eten, shoppen, leuke uitstapjes etc etc.

Ik vind het leuk om blond amsterdam servies te sparen maar dat valt niet echt onder een hobby of wel ..;)

Toevallig voor mijn zoontje in het boekje: mijn eerste jaar bezig daar stond over Mama wat zijn je hobby's? Ik heb het open gelaten hahahaha! :D

Ik hobby-loos
    Jij hobby-loos
    Wij hobby-lozen? :D:D:D

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.972
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik hang ook veel rond op de bank, met de iPad op schoot en de televisie aan. Eigenlijk gek, want er zijn genoeg andere dingen die ik ook graag doe. Maar ik ben inderdaad vaak moe en dan is het gewoon makkelijker om de couch potato uit te hangen.

Meestal sport ik nog wel 1x er week. Ik zit op een club, dus ik word 'gemist' als ik er niet ben. Het is ook de bedoeling dat je even afmeldt als je niet komt. Dus dat is wel een stok achter de deur. Goede voornemens in de trant van wekelijks hardlopen, fitness, banen zwemmen e.d. redden het bij mij nooit lang. Het is te anoniem, het kan niemand iets schelen als je het een keer overslaat (of twee keer, of drie keer of...)

Ik vind het nog wel eens leuk om te bakken, cupcakes, gewone cake, appeltaart ofzo. Maar dat moet ik niet te vaak doen, want het opeten is natuurlijk ook een leuke maar gevaarlijke hobby. ;)

Lezen doe ik erg graag, maar dat kan ik alleen in vakanties. Ik kan namelijk een boek niet wegleggen als ik er eenmaal in zit. Dus dat gaat nogal ten koste van werk en slaap.

Verder vind ik het altijd leuk om met een vriendin af te spreken. Het maakt dan eigenlijk niet eens uit wat we gaan doen. Maar ik merk wel dat het er, zeker sinds de geboorte van onze zoon, weinig van komt. Ik neem hem ook wel geregeld mee hoor, mijn vriendinnen zijn ook dol op hem. Maa ik vind het zelf niet altijd leuk. :) Niks ten nadel van het mannetje hoor. Maar het trekt dan toch veel aandacht naar zich toe. Waardoor ik minder 'echte' gesprekken met de betreffende vriendinnen kan voeren. Dus wil ik ook wel geregeld zonder hem afspreken. Maar dan moet ik toch weer rekening ermee houden wanneer mijn man thuis is of oppas regelen. Dus vaak wordt het dan toch weer uitgesteld.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb juist ook teveel hobby's maar eigenlijk te weinig tijd om alles bij te houden. speel gitaar, keyboard/piano, deed aan airbrushen, heb mijn huisdiertjes, vind tekenne erg leuk enz enz maarja xD

11. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    ik zit 's avonds vaak achter het naaimachine, knustel en schilder wat. Ben dol op experimeteren met materialen. DIY tutorials op youtube zoeken en nadoen. Kan vanalles zijn: van waskrijtjes smelten en in vormpjes doen to de meest ingewikkelde origami vouwkunsten.
    Doe momenteel ook mee met een RoundRobin projectje en
    1x keer in de week ga ik naar Kundalini yoga doen en daarna meditatie. Eigenlijk kom ik veel en veel teveel tijd te kort..

12. bereke

bereke Niet meer actief

Haha TS ik zou je bericht kunnen geschreven hebben!

13. Ior

Ior Niet meer actief

wat een leuke hobby's hebben sommige van jullie. :D
    mijn hobby's zijn:
    lezen
    scrapbooken (ook kaartjes)
    films (zowel thuis als dvd)
    lekker in bad
    en af en toe lekker niksen op de bank is toch ook heerlijk? ;)

14. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig....heb jij er last van of vind je t prima zo?

15. bereke

bereke Niet meer actief

Last is een groot woord maar ik vind het wel erg jammer. Ik zou zo graag een uitlaatklep hebben, iets waar ik gewoon af en toe lekker mee kan bezig zijn. Gedachten leegmaken en energie op doen. Maar ik vind dus niks.

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier ook hoor. Ik wil wel, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen en eigenlijk ben ik ook wel blij als ik gewoon eindelijk ff languit op de bank kan liggen. Zodra ik zit ben ik ook doodmoe :(

Edit: nu ik het zo terug lees..... OMG wat ben ik een suf mens geworden :) gaat dit topic volgen om inspiratie op te doen

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, alleen dat kind niet ;).
    Mijn hobby's zijn mijn huisdieren(6 konijnen), ik wandel graag met onze hond en ik maak ook zelf kaartjes, maar dat heb ik een hele poos niet gedaan, maar hoop er tijdens de wintermaanden weer wat meer tijd voor te hebben. Overigens, ik ben ook niet zo crea-bea, maar kaartjes maken gaat me goed af, vind het geweldig om kleurtjes met elkaar te combineren enzo. En het hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik knip veel foto's uit tijdschriften zoals Landleven. Je hoeft dus echt niet meteen te gaan 3d-en of scrappen. Als je naar de Hema of een hobby-winkel gaat kun je daar wat basismateriaal aanschaffen zoals dik papier in verschillende kleuren(als je het dubbel vouwt heb je al een kaartje), een prittstift, stickers met gefeliciteerd, nieuw huis, beterschap, etc. en andere leuke dingetjes om op een kaartje te plakken(zoals zelfklevend lint, nepdiamantjes in vorm van sterren, bloemen enz). Kruidvat verkoopt ook regelmatig van dat spul(ook voor de kerst).

Het voordeel is dat je het maar kan doen wanneer je wil. Als je er zat van bent leg je het weg. Ook is het in deze crisistijd veel goedkoper om je eigen kaartjes in huis te hebben, en mensen waarderen een zelfgemaakt kaartje ook wel vaak. De aanschaf kost even wat(maar dat maak je zo duur als je zelf wil), maar dan kun je wel een hele schoenendoos kaarten maken.

Ik vind kaartjes maken ontspannend, je bent niet alleen met je handen bezig maar ook met je hoofd; kleuren en vormen op elkaar afstemmen en even het kind in jezelf naar boven laten komen, lekker plakken en knippen :-D. Ik vergeet altijd de hele wereld om me heen!

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb mn cavia opvang en ik fok een bepaald ras. Ik vind het erg leuk om te doen :)

Verder beetje hardlopen. Ik vind het ook prettig om een uur per dag alleen met iets bezig te zijn, zonder anderen. Een teamsport bijv zou mij helemaal niet trekken.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik mom wel tijd te kort... Maar niet door te veel hobby's vrees ik.

Werk nu een kleine maand niet... En het hebben van meer tijd uit zich vooral in een veel schoner huis en creatieve uitspattingen met dochterlief.
    Vooral dat laatste verbaast vriend en vijand want ik ben normaal helemaal niet zo crea. Maar nu ik de tijd heb gaat het als vanzelf.

Vandaag samen met dochterlief het elfentuintje afgemaakt.
    Heeft toch zeker 2 weken gekost qua verzamelen, plakken, schilderen en dus uiteindelijk vandaag alles samen voegen.
    Normaal kan ik al niet de tijd vinden voor het verzamelwerk... Laat staan dan nog alles drogen, plakken en verven :)

Het resultaat is geweldig trouwens!
    Dat dan weer wel :)

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nu heb je me wel erg nieuwschierig gemaakt! Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen..... Een elfentuintje? Loop ik giga achter en is dit een nieuwe rage of zo? :D Foto?

Deel Deze Pagina