Hoi iedereen, Heb deze week al eerder een topic geplaatst. Heb er vervolgens druk over gepraat met vriend en we zijn tot twee namen gekomen, Gijs of Siem. Onze andere zoontjes hebben ook Hollandse korte 1-lettergreep namen... (deel ik liever niet vanwege privacy/herkenning). Gijs blijf ik een beetje boers vinden, maar de baby voelt wel als een Gijsje . Siem vind ik leuk! Maar weet ik niet of ik echt "het" gevoel erbij heb. We twijfelen al zo lang! Dus gewoon benieuwd, wat vinden jullie een leukere naam?
Gijs idd. iets boerser dan Siem. Bovendien hoor je Gijs ook vaker en ik vind het (mits normaal geschreven) leuker als je een naam níet zo vaak hoort juist Team Siem dus (lekker rijmend ook 'team Siem' ) Fijs misschien nog wat voor jullie? Lijkt qua klank veel op Gijs maar wel een stuk minder voorkomend
Gijs! Siem vind ik een beetje een modenaam de laatste tijd. Gijs vind ik grappig en ondeugend klinken.
Siem. Bij Gijs moet ik aan de efteling denken.. holle bolle gijs. Bij Gijs, stel ik me dan ook een lange stevige beer van een vent voor. Maar goed dat is mijn persoonlijke associatie. Jullie hebben beide meer met de naam Gijs, als ik het zo lees.
Even een ander geluid, ik ga voor Gijs! Ik vind het een mooie, lieve naam. Siem vind ik dan weer wat suf.
Beide leuk, maar voorkeur voor Gijs, Siem is eigenlijk natuurlijk een koosnaampje of afkorting van Simon, wat ik dan ook weer minder vind. Siem hoor je ook vrij veel de laatste tijd. Ik zou gaan voor Gijs!
Ik heb voor Siem gestemd. Ik volg iemand op insta en YouTube waarvan het zoontje Gijs heet. Bij haar vind ik het wel leuk klinken en ook passen. Zij is helemaal niet boers ofzo maar ja je moet natuurlijk doen wat goed voelt voor jullie! Veel succes met kiezen en met de laatste weken !
Ik vind beide namen leuk, met een voorkeur voor Siem. Iemand zei dat dat een koosnaampje is voor Simon, maar dan is Gijs dat voor Gijsbert. Zou me dat in elk geval niet aantrekken.