'Ouderwetse' nachtclub

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Wij zijn niet meer zo van die stappers. Zeker sinds we kinderen hebben, maar eigenlijk ook daarvoor had ik het al een paar jaar wel een beetje gezien met clubs en kroegen. Druk, warm, muziek te hard (ja ja, oma is in da house ;)), enzv, gewoon niet meer echt mijn kopje thee. Nu verzuchten mijn man en ik wel eens tegen elkaar dat het zo jammer is dat er niet meer van die ouderwetse roaring twenties-style nachtclubs zijn (denk aan Boardwalk Empire e.d.). Grote stijlvol ingerichte clubs met glanzende houten vloeren, kleine tafeltjes, zo'n groot balkon, en een podium met (niet overheersende) live-muziek of ander amusement. En dan gewoon lekker wat drinken, beetje borrelen, en een beetje kletsen en dansen. Dat lijkt me dus wel leuk om zo af en toe eens avondje te doen. Maar ja, volgens mij is dat er gewoon niet? Heeft iemand een idee of er ergens in Nederland nog zo iets te vinden is?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zo, dat klinkt goed... Zo wil ik ook wel uitgaan!

3. minon

minon Niet meer actief

Ze bestaan wel hoor maar waar je ze vind geen idee haha.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha dat zeggen mijn man en ik zo vaak tegen elkaar! Lijkt ons zo leuk om naar zo iets te gaan! Cocktailtjes drinken, beetje naar de muziek luisteren/kijken. Lijkt me super! :)

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Volgens mij een gat in de markt! Dat lijkt me ook super. Ik had wel ooit gehoord dat er op zondagmiddag een disco open is, met kinderopvang ernaast. Speciaal voor ouders, die wel eens willen stappen. Maar of die nog bestaat? Geen flauw idee..

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het doelencafe in Rotterdam organiseert jazz avonden met live muziek. Maar ik weet niet of je dan ook dansen, en het is geen ouderwetste nachtclub sfeer.

Crazy piano's in Schevingen wel live muziek, dansgelegenheid. Maar ook geen 20 jaren sfeer. Meer een disco

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Zoek eens op lindy hop en/of swingdans feestjes. Dat is misschien wel een beetje de sfeer die je zoekt. Maar ik lees even mee of anderen goede tips hebben, want zo zou ik idd ook graag uitgaan :)

8. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Je hebt jazzcafe Dizzy in Rotterdam... dat komt een beetje in de buurt. Ook regelmatig Lindy hop avonden.

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Mijn eerste gedachte was ook: een jazzcafé

10. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Je hebt de Razzin feesten, maar daar moet je het paswoord voor weten en een uitnodiging hebben. Er is nog zo'n feest maar ik kan de naam even niet bedenken, dat zoek ik even voor je op!

11. adi

adi Niet meer actief

Crazy piano's ;)

En jazz café's, clubs met live muziek waar je cocktails en hapjes kunt bestellen. Ze zijn er wel hoor :)

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik ga alle genoemde dingen eens opzoeken! Crazy Piano's kwam ik vroeger overigens wel eens, maar dat vind ik toch wel meer echt een discotheek, is niet echt wat ik bedoel. Jazz café's heb ik eigenlijk nooit echt gedaan, dus dat is misschien wel eens leuk om te proberen. Al heb ik het idee dat dat vaak een beetje kleine, rokerige zaaltjes zijn? Ik heb het meer over iets met een beetje 'grandeur' :D. Maar ik ben er nog nooit geweest, dus misschien zit ik er compleet naast.

Dit kwam ik online tegen trouwens, maar is meer voor groepen, denk ik:
    Agenda | WhoSHEdo

13. KimK

KimK Niet meer actief

Dat klinkt wel heel spannend :p

14. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Lili Marleen, dat is de naam van de feesten, erg leuk!

15. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Plein 4 in Eindhoven

Deel Deze Pagina