Hoi allemaal, ik heb even een vraagje: ik heb een jaarcontract(de3de) en loopt eind december af..nu is het zo dat ik dan 27 ben en eigenlijk een vast contract zou moeten krijgen, maar omdat er momenteel best wat mensen ontslagen zijn/ontslag hebben genomen weet ik gewoon niet of ik wel een vast contract krijg...en anders moet ik er zeker 3 maand uit en krijg ik weer jaar contracten... nu krijg ik dit pas zeker te weten rond september/oktober maar spookt nu in mijn hoofd ook ivm het zwanger worden ...misschien een domme vraag maar zouden jullie dan eerst afwachten hoe of wat of wel doorgaan met gericht klussen?
He Deb, Het is vast voor iedereen anders maar ik zou niet afwachten of je contract wel of niet verlengd wordt. Misschien wordt de boodschap dit jaar wel later gebracht ivm de ontslagen, misschien laten ze er inderdaad 3 maanden tussen zitten en krijg je weer een jaarcontract....Zo is er altijd wel wat, waardoor je het zou kunnen/moeten afwachten. Als je zwanger wilt worden, zou ik er nu gewoon voor gaan. Het leven is niet te plannen. Bovendien duurt het misschien nog wel even en hoef je natuurlijk niet meteen je werkgever te informeren over je zwangerschap..... Succes met je keuze!
Lastige situatie, ik herken het wel. Toch zou ik gewoon doorgaan en zien hoe het loopt. Ik heb mijn poging voor nr 2 ook on hold gezet omdat er ineens gezeik met mijn contract was. Nu is het allemaal goedgekomen. Maar kom er nu ook achter dat ik nog altijd (nu een jaar later) niet zwanger ben. Dus dingen laten zich niet echt plannen. Zoals hierboven al gezegd: er is altijd wel wat. Maar ja, de keus is aan jou! Maar bedenk ook: worst case scenario: stel je bent zwanger en wordt ontslagen. Dan heb je in elk geval geen sollicitatieplicht voor je ww-uitkering en zit je ineens lekker thuis van je zwangerschap/kindje te genieten. Toch?
Ik zit in de situatie dat ik een goede opstap aangeboden heb gekregen die pas later dit jaar van start gaat. Dit hangt af van mijn bachelor die ik december hoop te halen. What to do? Ik heb er zelf voor gekozen om mijn kinderwens nog 2 maandjes uit te stellen en er vanaf juni weer voor te gaan. Op die manier weet ik zeker dat ik mijn opleiding ruim voor mijn verlof kan afronden. Het opleidingstraject voor die nieuwe baan zou ik dan even moeten afwachten. Wat de meiden hierboven ook al zeggen, je kan het niet plannen en weet niet hoe snel het raak is... En uiteindelijk dient zich altijd wel weer een oplossing aan.
Daarnaast even stiekem reken als je nu meteen zwanger zou worden beval je midden januari dan zou je midden dec. met verlof gaan. Ja dat is k*t maar je bent nog niet zwanger. Daarnaast (ja dan ben ik misschien naief) maar je mag om die reden toch niet onslagen worden?? Groetjes Marinka!
nee in principe mag dat niet nee, maar als ze het contract niet verlengen is dat wel hun goed recht denk ik... mijn vriend twijfelt ook heel erg...al wil ik wel gewoon gericht blijven klussen, maar op 1 salaris gaan we het niet redden....
Je hebt dan gewoon soort van zwangerschapsverlof dus voor die tijd moet je wel solliciteren en na je 'verlof' ook weer maar je krijgt dan wel gewoon een uitkering en je verlof is berekend op basis van je baan en dan 70% dus je zit niet zonder geld!
Ik zit nu in die situatie die jij beschrijft. Ik ben sinds oktober 2010 gestopt met de pil en na 3 maanden begonnen met klussen. Ik heb in het begin van dit jaar te horen gekregen dat mijn vaste contract ontbonden wordt ivm reorganisatie. Wij hebben ook wel even op het punt gestaan om de kinderwens uit te stellen. Maar ik ben nu 30+ en we trekken er in ieder geval een jaar uit om zwanger te worden. Mocht ik de tussentijd een baan vinden dan zal ik mijn uiterste best doen om een goede indruk te maken. Op die manier kunnen ze je in ieder geval niet ontslaan omdat je je werk niet goed doet. Ze mogen je (als ik het goed heb) alleen ontslaan tijdens je zwangerschapsverlof als ze kunnen aantonen dat je je werk niet goed doet. Maar ondanks dat vinden ze altijd wel een weg. Ik zit nu thuis en wij gaan in ieder geval gewoon door met klussen. Wat is het ergste wat kan gebeuren....ontslag? Ach, dat komt ook wel weer goed
Persoonlijk? Ik zie altijd wel redenen waarbij een zwangerschap niet uit zou komen. Als de wens voor een kindje groot is: gewoon er voor gaan. En misschien niet gericht klussen, maar wel stoppen met anticonceptie en kijken hoe het loopt. Maar goed, ik geloof in het lot
Ja dat is ook zeker zo. Ik ben al gestopt met de pil afgelopen augustus en nu met ronde 7 bezig.... het was meer een vraag aan jullie omdat ik het niet in mijn omgeving kan vragen omdat niemand weet dat we bezig zijn... maar fijn dat iedereen reageert en kan me vinden in al jullie reacties..en het is inderdaad zo dat we het toch niet voor het zeggen hebben...
Nee, we hebben het jammer genoeg niet voor het zeggen wat zwanger worden betreft. En daarnaast hebben we het ook niet voor het zeggen wat betreft een vast contract. Dat vast is tegenwoordig niet meer zo vast als de meeste mensen denken...
Nee dat is ook waar van dat vast contact. Heb vandaag gehoord da m'n contract misschien ook niet meer verlengd gaat worden door bezuinigingen.. Maar nu we dit zo graag willen laten we ons niet meer tegenhouden. Wanneer is het wel een goed moment? Alles komt vanzelf weer op z'n pootjes terecht!