Hoi, ik heb een enkel fleecedekentje van de Hema gekocht voor het wiegje. Nu zit ik me alleen af te vragen of dat samen met een lakentje warm genoeg is voor een februarikindje. Wie weet het?
Ik denk het niet, maar je kan altijd nog het dekentje van het ledikantje erbij leggen en desnoods een badlaken ofzo. Of het dekentje van de wandelwagen. Wel even kijken of het fleecedekentje van katoen is en niet van polyester, want polyester ademt niet goed.
Hoi, Inderdaad even kijken of het fleece-dekentje van 100% katoen is, anders mag je het niet gebruiken om te slapen. Ik heb een dubbelgevouwen wieg-dekentje voor overdag en 's nachts leg ik er dan een enkele wieg-dekentje bovenop. Overdag is het 17 a 18 graden in de babykamer en heeft hij gewone kleding (broek + shirt) aan. 's Nachts is het 16 a 17 graden en heeft hij een pyjama aan. Als je trouwens ook een slaapzak/trappelzak aangeeft, ik weet niet of je die hebt, dan is een enkel wieg-dekentje wel voldoende volgens mij. Groetjes Saskia
Ik heb ook een enkele deken, maar in combinatie met een slaapzakje en dat is warm genoeg. Alleen een enkel dekentje en lakentje lijkt me wat fris. Maar als ze zo klein zijn, kun je de deken ook nog dubbelvouwen.
Hoi, het is wel een dekentje van 100% katoen, dus dat is geen probleem. Maar het is wel een maatje voor de wieg, dus dubbelslaan is geen optie. Voor het ledikantje heb ik wel een wollen dekentje. Maar deden julllie jullie netgeboren baby al een slaapzakje aan? Die kleine maatjes zijn er toch niet eens?
Hoi, Het bedje moet je altijd kort opmaken. Je kindje leg je met zijn voetjes bij het voeteneind en het beddengoed pas je dan op zijn lengte aan, tot ongeveer kinhoogte. Je kindje is tot kinhoogte ongeveer 40 cm en je wiegmatras is volgens mij 40 cm breed? Een wiegdeken is 60 x 80 dus kun je de eerste weken gewoon dubbelvouwen. De kraamhulp zal dit waarschijnlijk ook doen als ze het wiegje gaat opmaken na de bevalling. Tijdens je kraamperiode zal er ook elke keer een kruikje in het wiegje gelegd worden, dus dan is een slaapzakje niet nodig. Als je kindje zichzelf op temperatuur kan houden, dan is het vaak niet nodig om na je kraamweek nog een kruikje in het wiegje te leggen. Je kan dan al een slaapzakje aandoen, bij de Hema heb je een slaapzakje zonder mouwen in maatje 50/62 en past dan prima. Groetjes Saskia
Het lelikant dekentje dat wij van de HEMA hebben was vooral in het begin veel te groot voor het gedeelte waaronder Sam sliep, dus dubbelvouwen En toen hadden we een dubbele deken... Dus twee dekens lijkt mij helemaal niet zo nodig, of het moet echt vrieskoud zijn op het kamertje, maar ja.. wij kunnen altijd nog even de verwarming aanzetten als het echt zou moeten. En nu heeft ze een combisleeper, dus geen dekentjes meer nodig.
het is vooraf moeilijk te zeggen of 1 dekentje genoeg is maar tijdens kraamweek kom je daar snel genoeg achter. baby wordt dan elke dag getemperatuurd en kraamverzorgster zal dan ook aangeven als je beter nog een dekentje erop kunt leggen. dus geen zorgen komt vast goed!
Dank voor jullie antwoorden. Ik wacht het dan maar even af en koop nog geen tweede. Dubbelvouwen bij een kort opgemaakt bedje is zo te horen een optie. En als dat toch niet zo is verzinnen we wel even een noodoplossing. Zo te horen is de kans klein dat een tweede dekentje nodig is. En die kleine slaapzak is een goede tip!
Eeej, ik heb er wel 2, maar meer met het oog op dat er 1 vies is. Als de een in de was is, kan de ander er op.