Wanneer baby bij jullie goed gedraaid? (Stuit)

Discussion in 'De bevalling' started by Anniepan, Dec 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anniepan

Anniepan Lid

Feb 6, 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Even een vraagje aan alle vrouwen die een baby in een stuit hebben gehad. Gisteren een echo gehad, en mevrouwtje ligt nog steeds heerlijk met haar hoofdje naar boven en voeten beneden. Nu heb ik tijdens de zwangerschap nog nooit haar voeten bovenaan gevoeld, en ligt ze voor mijn gevoel altijd al zo.

De VK zei dat ze nog ruim 2 weken heeft om te draaien, maar ik vraag me af of ze dat wel echt gaat doen als ze nog nooit met haar hoofd beneden heeft gelegen.

Wanneer is bij jullie het kindje gedraaid? :) of hebben jullie hulp gehad dmv een versie?

Groetjes!!!

2. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby lag steeds in stuit. Met 32 weken gedraaid en daarna zo gebleven.

3. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    De eerste uiteindelijk gedraaid op 38 weken pas :)

4. Punky16

Punky16 Actief lid

Jun 5, 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tweede lag ook in stuit en is met 34 wk gedraaid.
    Deze baby ligt ook in stuit dus nog even afwachten wanneer hij gaat draaien.

5. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dame ligt nog steeds in stuit. Bij 37 weken een versie geprobeerd die niet is gelukt, omdat ze toen al enigszins was ingedaald. Een hypnotherapiesessie heeft ook nog niets opgeleverd. Mevrouw zit blijkbaar prima zo! Nu op naar een natuurlijke stuitbevalling met tijdig ingrijpen dmv een keizersnede als het proces niet vordert. Spannend! Het rommelt hier goed, dus zou zomaar kunnen gebeuren...

6. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Eerste: vanaf 34 wkn met hoofdje naar beneden.
    Tweede: vanaf 36 wkn met hoofdje naar beneden, daarvoor constant in stuit. Zou net verwezen worden voor versie, maar dus toch niet nodig.
    Derde: draaide alle kanten op, vooral stuit en dwars, en lag met 36 wk dwars. Bij de gyn voor versie, maar bleek toch net zelf gedraaid te zijn bij 37 wkn.

Dus in mijn ervaring heeft je kindje nog alle tijd/kans om goed te gaan liggen ;).

7. Koon

Koon Niet meer actief

Net voor de ligginsecho met 35 weken.

8. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,940
    1,616
    113
    Ons zoontje is met week 31 gedraaid

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Mijn vierde lag in stuit, ik ben 4 weken te vroeg bevallen en in de ochtend lag hij nog in stuit, de verpleegkundige zou het overleggen met de gyn wat er moest gebeuren of ze draaipoging wou doen.. Een uur later hoefde het niet meer want de baby was gedraaid

10. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Dochter lag steeds keurig met het hoofd naar beneden, maar lag rond de 32 weken opeens in stuit. Ze wilde ook niet meer terugdraaien, en een versiepoging heeft helaas ook niets opgeleverd. Uiteindelijk is ze met een keizersnede geboren.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn tweede met 36 weken.. Na een truukje die ik van mijn zus hoorde. 15 minuten op handen en knieën gaan staan. Dan heeft de baby meer ruimte. Geen idee of dat het nou was, maar de dag erna was hij gedraaid..

Bij mijn zusje hielp het niks, maar daar draaide nr 3 nog vanzelf bij 39 weken..

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Net voor de liggingsecho, die had ik met 36 weken.. Zelf gedraaid gelukkig..

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden lag met 37 weken nog in stuit. Draaipoging mislukt en is uiteindelijk met een geplande keizersnede gehaald.

14. patries2310

patries2310 Actief lid

Aug 31, 2014
    269
    11
    18
    Hier precies met 30 weken gedraaid. Ook goed gevoeld. 2 weken daarna ingedaald en vastgelegen

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,655
    5,697
    113
    Kan nog alle kanten op dus. Gisteren op de echo werd mijn gevoel ook bevestigd en ze ligt lekker met haar hoofdje boven. Ben benieuwd.

16. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Hier ook al vanaf een week of 17 met dr kont naar beneden. As maandag echo en bespreken of ik voor een versie of keizersnede kies.
    Versie wil ik niet laten doen dus zal een geplande keizersnede gaan worden waarschijnlijk.

17. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Hier dochter de hele zwangerschap in stuit gelegen. Versie was geen optie omdat mijn placenta over de hele voorkant van mijn buik lag. Met precies 39 weken een geplande ks gehad.

18. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Mijn zoon heeft tot 38,5 week goed gelegen en is daarna in stuit gedraaid. Hier heb ik niks van gevoeld. Hij is geboren dmv een geplande ks. Mijn dochter lag tot vorige week in stuit, zij is afgelopen weekend gedraaid. Dit heb ik wel heel duidelijk gevoeld (achteraf gezien :p ). Nu maar hopen dat ze zo blijft liggen!

19. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ja hier heel lang in een stuit gelegen. Met 35+6 controle gehad en afspraak gemaakt voor een liggingsecho. Ik kreeg als tip mee van de vk om lekker op bed te gaan liggen met je voeten omhoog. Handen onder op de buik en dan rustig liggen, door je buik ademen. Schijnt dat ze dan nog wel eens met hun hoofdje naar je hand toe willen. Dat heb ik met 36+1 gedaan en ik heb een uurtje heerlijk gelegen terwijl de baby van binnen de boel verbouwde. Na 2 dagen de echo en toen bleek de baby gedraaid. Paar dagen later ook al mooi ingedaald.
    Met 31/32 weken zou ik me nog niet te druk maken, je hebt nog ff te gaan.

20. Roodkapje88

Roodkapje88 Actief lid

Mar 18, 2014
    146
    0
    16
    Met 37 weken is hij uit zichzelf weer goed gedraaid. Met 38 weken ingedaald en meteen vast gaan liggen

Share This Page