Goedemorgen! Even een vraagje aan alle vrouwen die een baby in een stuit hebben gehad. Gisteren een echo gehad, en mevrouwtje ligt nog steeds heerlijk met haar hoofdje naar boven en voeten beneden. Nu heb ik tijdens de zwangerschap nog nooit haar voeten bovenaan gevoeld, en ligt ze voor mijn gevoel altijd al zo. De VK zei dat ze nog ruim 2 weken heeft om te draaien, maar ik vraag me af of ze dat wel echt gaat doen als ze nog nooit met haar hoofd beneden heeft gelegen. Wanneer is bij jullie het kindje gedraaid? of hebben jullie hulp gehad dmv een versie? Groetjes!!!
Mijn tweede lag ook in stuit en is met 34 wk gedraaid. Deze baby ligt ook in stuit dus nog even afwachten wanneer hij gaat draaien.
Onze dame ligt nog steeds in stuit. Bij 37 weken een versie geprobeerd die niet is gelukt, omdat ze toen al enigszins was ingedaald. Een hypnotherapiesessie heeft ook nog niets opgeleverd. Mevrouw zit blijkbaar prima zo! Nu op naar een natuurlijke stuitbevalling met tijdig ingrijpen dmv een keizersnede als het proces niet vordert. Spannend! Het rommelt hier goed, dus zou zomaar kunnen gebeuren...
Eerste: vanaf 34 wkn met hoofdje naar beneden. Tweede: vanaf 36 wkn met hoofdje naar beneden, daarvoor constant in stuit. Zou net verwezen worden voor versie, maar dus toch niet nodig. Derde: draaide alle kanten op, vooral stuit en dwars, en lag met 36 wk dwars. Bij de gyn voor versie, maar bleek toch net zelf gedraaid te zijn bij 37 wkn. Dus in mijn ervaring heeft je kindje nog alle tijd/kans om goed te gaan liggen .
Mijn vierde lag in stuit, ik ben 4 weken te vroeg bevallen en in de ochtend lag hij nog in stuit, de verpleegkundige zou het overleggen met de gyn wat er moest gebeuren of ze draaipoging wou doen.. Een uur later hoefde het niet meer want de baby was gedraaid
Dochter lag steeds keurig met het hoofd naar beneden, maar lag rond de 32 weken opeens in stuit. Ze wilde ook niet meer terugdraaien, en een versiepoging heeft helaas ook niets opgeleverd. Uiteindelijk is ze met een keizersnede geboren.
Mijn tweede met 36 weken.. Na een truukje die ik van mijn zus hoorde. 15 minuten op handen en knieën gaan staan. Dan heeft de baby meer ruimte. Geen idee of dat het nou was, maar de dag erna was hij gedraaid.. Bij mijn zusje hielp het niks, maar daar draaide nr 3 nog vanzelf bij 39 weken..
Aiden lag met 37 weken nog in stuit. Draaipoging mislukt en is uiteindelijk met een geplande keizersnede gehaald.
Kan nog alle kanten op dus. Gisteren op de echo werd mijn gevoel ook bevestigd en ze ligt lekker met haar hoofdje boven. Ben benieuwd.
Hier ook al vanaf een week of 17 met dr kont naar beneden. As maandag echo en bespreken of ik voor een versie of keizersnede kies. Versie wil ik niet laten doen dus zal een geplande keizersnede gaan worden waarschijnlijk.
Hier dochter de hele zwangerschap in stuit gelegen. Versie was geen optie omdat mijn placenta over de hele voorkant van mijn buik lag. Met precies 39 weken een geplande ks gehad.
Mijn zoon heeft tot 38,5 week goed gelegen en is daarna in stuit gedraaid. Hier heb ik niks van gevoeld. Hij is geboren dmv een geplande ks. Mijn dochter lag tot vorige week in stuit, zij is afgelopen weekend gedraaid. Dit heb ik wel heel duidelijk gevoeld (achteraf gezien ). Nu maar hopen dat ze zo blijft liggen!
Ja hier heel lang in een stuit gelegen. Met 35+6 controle gehad en afspraak gemaakt voor een liggingsecho. Ik kreeg als tip mee van de vk om lekker op bed te gaan liggen met je voeten omhoog. Handen onder op de buik en dan rustig liggen, door je buik ademen. Schijnt dat ze dan nog wel eens met hun hoofdje naar je hand toe willen. Dat heb ik met 36+1 gedaan en ik heb een uurtje heerlijk gelegen terwijl de baby van binnen de boel verbouwde. Na 2 dagen de echo en toen bleek de baby gedraaid. Paar dagen later ook al mooi ingedaald. Met 31/32 weken zou ik me nog niet te druk maken, je hebt nog ff te gaan.
Met 37 weken is hij uit zichzelf weer goed gedraaid. Met 38 weken ingedaald en meteen vast gaan liggen