Op zoek naar positieve thuisbevallingen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anniepan, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Hier ook een positieve thuisbevalling. S'middags nog voor ecg in ziekenhuis geweest. 5 uur thuis en kwart over 5 begonnen se weeën. Daarvoor niks te zien geweest op ecg en echo. Kwart over 6 verloskundige gebeld. Die zou om half acht komen na het spreekuur. Had nog zoiets van dat duurt nog wel uurtje of 10. Maar naar boven gegaan kijken of ik kon douchen. Nou kreeg me kleren niet eens uit. Wist niet waar ik het zoeken moest. Kwart voor 7 weer verloskundige gebeld. Zou zo snel mogelijk na laatste spreekuur komen. Dus uiteindelijk Was ze er om kwart over 7. Vraagt of ik wil weten hoever ik ben. Ik ja graag. Nou met veel moeite naar me bed. Toen schrok ze. Ze zei: we gaan niet meer naar het ziekenhuis want we moeten snel alles in orde maken je hebt nl al volledige ontsluiting. Was even schrikken maar ja Was niet anders. Binnen 4 uur na start weeën Was onze kleine man geboren. En achteraf zou ik de helse rit naar het ziekenhuis niet eens meer hebben willen maken. En van de rommel thuis niks mee gekregen. Toen ik o der de douche stond is alles opgeruimd en stond de wasmachine al te draaien. Het Was ook fijn even een tijdje met zn 3 Door te brengen en we snachts niet meer eruit hoefden om naar huis te gaan. Dus volgende bevalling zou ok het weer thuis willen. Ml keek er ook positief op terug!

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik had een super bevalling thuis (2e kind eerste ingeleid en was minder leuk)
    Om 1 uur ben ik opgestaan omdat ik niet meer lekker lag in bed. Tot 4 uur gerommeld (TV gekeken, was gevouwen, onder de douche. Toen man wakker gemaakt en samen nog wat gerommeld. Rond 5 uur de verloskundige gebeld. Die was er rond kwart voor 7 en toen had ik 6 cm ontsluiting. En ging ze mijn vliezen breken. Een uur later had ik volledige ontsluiting en om half negen was hij er.
    Vond het heerlijk thuis, vooral dat ik gewoon mijn eigen gang kon gaan.

3. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Ik ben 3 keer snel thuis bevallen. Ik vond het een hele fijne ervaring. Fijn in vertrouwde omgeving. En na de bevalling douchen en meteen weer lekker in mijn eigen bed met de kleine. De laatste 2 bevallingen gingen overigens zo snel dat nog naar het ziekenhuis gaan lastig zou zijn geworden.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Ik heb 2 thuisbevallingen gehad.
    Bij de eerste was het ook de bedoeling, maar hij had in het vruchtwater gepoept, maar de bevalling begon met gebroken vliezen, dus zonder weeen naar het zkh gereden. Zkh bevalling was ook prima, en achteraf was het goed dat ik daar was, want hij kwam niet uit zichzelf, dus is met de vacuumpomp geboren (wat een verademing, heerlijk dat dat ding bestaat :D )

Bij de tweede en derde thuis bevallen. De tweede bevalling vond ik naar, ik kon me niet ontspannen omdat ik constant voor iedereen om me heen dacht.
    Bij de derde dus anders gedaan. Ik heb iedereen weggestuurd, en urenlang in bad gezeten, rondjes gelopen, in bed legen, helemaal alleen in mijn slaapkamer/badkamer. De rest zat in de woonkamer en elk uur kwam er even iemand langs om te vragen of het nog ging.
    na 5 uur voelde ik dat ik bijna op 10 cm zat en toen zijn mijn man, verloskundige en kraamverzorgster weer gekomen, en 20 minuten later was onze jongste er. Persen duurde wat langer, doordat hij scheef lag en niet ingedaald. Ik heb wel even gedacht dat ik beter naar het zkh kon gaan, omdat ik dacht dat hij toch niet zou komen, net als bij de oudste, maar de vk was heel rustig en leek te zien dat ik bang was dat ik toch naar het zkh zou moeten, toen zei ze:' Ik maak me nergens druk om hoor, hij komt echt wel, gewoon thuis.'
    En dat gaf me moed om door te gaan :D

Het allermooiste vond ik dat de jongste om 5 uur geboren is. Om 7 uur zat ik gedoucht en al met hem in een schoon bed, en toen werden de oudste 2 wakker en kwamen naar beneden, waar hun broertje dus 'opeens' geboren was. Dat moment, dat is goud waard :)

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook thuis bevallen! Ook een zoon :p maar niet snel, 17 uur! 23u30 braken mijn vliezen, 23u45 eerste wee. Om iets na 4 de vk gebeld die was er om 4u25. Na 14u was ik op, wilde ik naar het ziekenhuis voor epidurale (ik ben daar eigenlijk radicaal tegen maar ik had zo felle weeën..) vk gokte dat het nog 1,5u zou duren en eer je in het ziekenhuis epi krijgt, ben je al snel een uur verder. En voor dat half uurtje kon ik dan nog wel tanden bijten en lekker thuis bevallen.

Na 16u had ik nog maar 6 cm en de vk sprak met haar collega af om nog een kwartiertje aan te kijken en anders naar het zh te gaan. Toen ben ik op 15 minuten van 6 naar 10 gegaan :D en mocht dus thuis bevallen.

Na een uur persen (persweeën zat meer tijd tussen, heerlijk! Hebben gelachen, ik kon bekomen, was nog gezellig hihi) was zoontje er om 16u36!

Lekker in bad, op zijn tempo. Geen gehuil na de bevalling, gewoon een zalig kind dat me rustig aankeek ’dus jij bent mijn mama’. Heerlijk gewoon! Daarna nageboorte na 10 minuutjes of zo, vers water, ze hebben me geholpen met wassen. Ik had hele dag niet gegeten, snachts nauwelijks geslapen en na zo'n zware bevalling helemaal op dus.

Vroedvrouwen hebben zuivere lakens opgelegd ook al waren ze niet vuil ’met een nieuwe baby hoort dat gewoon’ :D ze hebben daarna al het papierwerk gedaan en zijn dan nog eten gaan halen voor ons! Pas rond 18u denk ik dat ze vertrokken zijn.

Een vk zat er dus al van half 5 snachts en heeft ons geen moment alleen gelaten, of zat in de keuken en ik in de badkamer, als ik ’wee’ riep, stond ze onmiddellijk naast me of als ze hoorde dat ik het weer moeilijker kreeg om rustig te blijven tijdens de weeën dan was ze er om me te steunen. De tweede vroedvrouw is gekomen toen ik begon met persen en ik werd dan bij bijna elke wee door beide ondersteund. Tussenin maakte eentje foto's zodat ex zich daar niet mee moest bezig houden. Heel aangenaam verlopen allemaal!

Je loopt rond zoals je wil, waar je wil. Ik heb heel veel tijd in bad doorgebracht, maar ook in de zetel en hoefde dan geen kleding aan te doen of nog in een auto te kruipen. Zaaaaalig!! Hoop nu van de tweede ook weer thuis te kunnen bevallen. In het ziekenhuis durf ik niet eens haha. Al die toestellen ed. Ik had bij de oudste een klein knipje en 1 hechting ,meer niet. De vk zei laatst nog dat als ik in het ziekenhuis geweest was, ze sowieso een gigantische knip gedaan zouden hebben (met in- en uitwendige hechtingen) en dan hadden ze een verlostang gebruikt :$ terwijl nu alles vanzelf gebeurd is. Geen ziekenhuis voor mij !

6. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ahhhh mag ik dit topic een up geven? Ik wil ook graag thuis bevallen en vind het heerlijk om al die positieve verhalen daarover te lezen!!

7. Anoniempje91

28 okt 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier een onverwachtse thuis (bij mijn ouders) bevalling!

Rond 21:00 dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken, niet veel later arriveerde de vk en bevestigde dat het idd mijn vliezen waren. Na wat uitleg is zij rond 23:00 weer weg gegaan en adviseerde mij om nog wat rust en slaap te pakken. Dat is er nooit meer van gekomen :p! Om 23:45 begon mijn eerste wee, de weeën kwamen steeds vaker en werden steeds heftiger. Ik heb (gelukkig) geen uur afgewacht en heb zo'n drie kwartier later de vk laten bellen. Het leek wel uren te duren voordat ze er was, zo een pijn had ik! Ondertussen kreeg ik onwijze persdrang en was het moeilijk om het te onderdrukken. Toen de vk eindelijk aankwam was ik half naakt van de hitte gehurkt aan bed al half aan het persen. Ik moest direct op bed liggen zodat ze mijn ontsluiting kon bekijken. Je raad het al, ik was al half aan het bevallen haha! Zij heeft super snel iedereen die thuis was (behalve mijn vader, die door alles heen heeft geslapen :p) een taak gegeven. Mijn moeder moest een kruik warm maken, Z. haar vader moest de kraamzorg bellen en de vk belde een tweede vk ter ondersteuning en zette alle spullen klaar. Door dit alles was het wel even hectisch, maar ik had echt een TOP vk! Ik was alleen maar met haar bezig, heb zelfs geeneens door gehad dat Z. haar vader in de kamer was. Omdat het bevallen zo snel ging daalde Z. haar hartslag en is er voor de zekerheid een spoed ambu gebeld. Daar schrok ik wel van, maar dat was ook snel weer voorbij. Als ik het me goed herinner kwam de tweede vk net voor of na de geboorte (1:26) aan, en een klein poosje daarna kwam de kraamhulp aan. Als laatste kwamen de ambulance medewerkers aan (toen pas werd mijn vader wakker :p), zo snel is alles dus gegaan.

Al met al was het dus een snelle, wat hectische bevalling. Maar ik ben uiteindelijk super blij dat ik in een vertrouwde omgeving ben bevallen van mijn dochter. Nadat zij was geboren hebben ik en haar vader ruim de tijd gehad om even van elkaar te genieten. Daarna heb ik een hele snelle douche genomen, want ik werd licht in mijn hoofd. In de tussentijd heeft de kraamhulp mijn bed verschoond en kon ik daarna heerlijk in mijn eigen, schone bed slapen.

Echt een bijzondere ervaring!

8. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wou 2 keer thuisbevallen..
    maar is hem niet geworden

achteraf beter misschien want op het laatste moment (toen het hoofdje stond) zat ik als een gek te schreeuwen...stel je voor dat ik zo zat te schreeuwen als ik thuis was..schamen!!!!

9. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    @riean
    wat mooooii!!! oo dat lijkt me zo mooi! mooie timing..
    oo echt! :)

O ja!! ik gaf dus aan dat ik ook 2x thuis wou bevallen. mijn verloskundigen raden dat juist aan. in het ziekenhuis doen ze veel sneller een knip of vacuümpomp ofzo! thuis is het heel anders.
    .ik wou het heel graag mjah...doordat de ontsluiting niet vorderde moest ik bij de 1e naar het ziekenhuis en bij de 2e werd ik ingeleid...

10. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik hoop zo dat ik nu thuis mag bevallen. Eerste wilde in graag in het ziekenhuis ivm het onbekende maar de bevalling opzich ging prima met uitzondering dat het al met 32.6 weken was dus ja moest wel in het ziekenhuis. Ik hoop echt dat het deze keer langer blijft zitten en ik gewoon heerlijk thuis mag bevallen.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    EN in het ziekenhuis hebben moeder en baby meer kans op infectie.

12. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Zijn er nog meer dames met een leuk thuisbevalverhaal? Vast wel toch? ;)

13. Irismarieke

Irismarieke Actief lid

15 mrt 2012
    410
    178
    43
    Vrouw
    Ik ben van mijn dochter thuis bevallen.
    Echt een hele mooie ervaring.
    Om half 11 begonnen de lichte weeën.
    Rond 14:00uur sterke en om 17:00uur 10cm.
    Ik heb 90% van de bevalling onder de douche gezeten op een krukje.
    Heerlijk vond ik dat, helemaal in mijn cocon.
    Thuis gewoon gehecht en in mijn schone bedje.

Deel Deze Pagina