Last van mijn gebit...

Discussie in 'De lounge' gestart door BeebieBeeb, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik zal het proberen duidelijk te houden :)

Ik heb een paar maanden terug aan de linkerkant 2 gaatjes naast elkaar in 2 kiezen laten vullen. Die kiezen hebben een hele tijd pijn gedaan bij het eten. Tandarts heeft ze toen wat afgeslepen en dat ging beter.

Ik heb een week geleden bij de tandarts een gaatje laten vullen aan de rechterkant in een kies. (Iedere zwangerschap kost me 1 kies geloof ik ;)) deze kies had al geen zenuw meer, die is al een keer gefixt, dus het opnieuw vullen was pijnloos.

Nu heb ik altijd erg lang last van mijn kiezen als ze gevuld zijn. Ik hoor dat dit normaal is, dus dat zal dan wel. Met eten blijft het altijd wel een week of 3/4 erg gevoelig. Is dat 'normaal'? Ook voor een kies zonder zenuw?

Maarrrr nu het belangrijkste, ik heb nu als ik iets eet dus best wel last van allebei de kanten. Ik heb het idee dat er tussen mijn gevulde kiezen een grotere ruimte is ontstaan en dat er dus tijdens het eten, die 'spleten' gevuld worden met eten. Als ik dan blijf kauwen doet dat best pijn.. Ik moet na alles wat ik eet écht flossen, en soms heb ik zelfs de neiging om tussendoor tijdens het eten al te flossen!
    Als ik een keer niet flos na het eten of niet goed genoeg heb ik binnen no-time ontstoken tandvlees (of iig doet mijn tandvlees om die kies heen pijn) en dat doet dan ook weer extra pijn!
    Eerst had ik het aan de linkerkant, maar nu dus ook aan de rechterkant en dat is best lastig als eten aan allebei de kanten niet prettig is :D en is het nu dan vooral mijn tandvlees of toch de kies? Die ene kies is al een soort van gevoelloos toch?

Ik weet nou niet of ik nou een mietje ben, of ik gewoon niet gewend ben zoveel te flossen en dat dat niet zo raar is, of dit nog gaat verdwijnen of weet ik veel!!!!
    Ik ben altijd zeer tevreden over mijn tandarts, maar ik ben niet zo'n fan van hem omdat ik nogal een beetje bangig ben van wat hij doet :) (tuttebel)

De eerste reactie zal wel zijn, bel je tandarts en vraag het, maar ik wil het gewoon nog even aankijken :) ik durf niet zo goed, zeker nu ik niet zo graag een verdoving wil in mijn toestand.

Beetje warrig verhaal dit, maar ik vind het zo moeilijk om uit te leggen...

2. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    ik lees je verhaal en kom dan bij je onderschrift haha:D
    maar ik zou toch echt naar de tandarts gaan hoor voordat het nog erger wordt.

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Het lijkt mijn verhaal wel! Na de zwangerschap 5 gaatjes en ook terug gegaan en afgeslepen doordat ik pijn bleef houden na het vullen van gaatjes. Ik heb nu nog steeds een beetje last van 1 kies maar gelukkig zelden. Veel sterkte!

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Onderschrift, tja, klopt als een bus :D

Toen ik zei dat ik last van die 2 kiezen naast elkaar had, heeft de tandarts ze wat afgeslepen en anders wist ie ook niet wat het kon zijn en zou die de volgende keer wel weer even kijken...
    Dat heeft trouwens toen wel wat geholpen, want ik heb nu een andere soort pijn en niet die pijn van een te hoge vulling...

Mmmm wat zou die er anders aan kunnen doen? Hij kan toch ook die kieren tussen mijn kiezen niet zomaar dichtmaken?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn eerste gedachte is: Ontstoken tandvlees. De tandarts kan er meer over zeggen.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja ontstoken tandvlees zou het zomaar kunnen zijn.. Het bloed ook bijna altijd daar na het flossen.
    Maar wat ik dan zo gek vindt... Waarom precies op de plekken waar mijn kiezen gevuld zijn en niet op andere plaatsen?
    Is er dan met vullen iets mis gegaan?

Deel Deze Pagina