Kerst 2015

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Er zijn al verschillende onderwerpen geopend over de decembermaand.

Afgelopen jaar hebben manlief en ik ons kerstavond, plus allebei de kerstdagen uit staan sloven in de keuken. Gigantisch gezellig vond ik het niet. Het kostte een godsvermogen en was druk. Oftewel, dit jaar willen wij het compleet anders doen.

Lekker met zjjn drietjes eten, desnoods een bord patat met snackies, vanuit bed haha.
    Gekkigheid. Maar (op) visite hoeft niet persé. Ik heb ook zitten denken aan Londen, maar dat is misschien weer te druk voor dl.

Hoe vullen jullie de kerstdagen, met het gezin, in?

2. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    We gaan eerst het vee verzorgen , dan ontbijten en later op de dag toastjes eten, tussendoor misschien op de koffie bij schoonouders en thuis lekker eten na het koeien melken. Of we eten smiddags met de schoonfamilie voor t melken en nemen allemaal wat mee.

Mijn familie woont aan de andere kant van t land, er zal vast een deel hier logeren of niet. We zien wel.

3. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik ga mn verjaardag vieren. Mijn vriend hoeft dit jaar niet te werken daar ben ik wel erg blij mee :)

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik probeer er ook onderuit te komen dit jaar... Wij willen een dag of vijf een bungalowpark oid.
    Vorig jaar hier een feestje gehouden op kerstavond, iedereen uitgenodigd en iedereen nam iets te eten mee en wij zorgden voor de drank, was erg leuk en de dagen erna lekker niets. Maar dit jaar liever helemaal niets, ik hou zo vreselijk niet van die verplichte dagen...

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Huilend denk ik als de ivf niet gelukt is. En zo wel...juichend! Ik kan me niets bij voorstellen.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan 'n paar dagen met kerst weg. Lekker uit eten, zwemmen, wandelen, naar 'n kerstmarkt. Ik heb er al zin in.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dit jaar wordt onze eerste kerst met ons viertjes. Ik moet beide dagen werken al weet ik nog niet welke dienst, dit weet ik vanaf begin november en dan kunnen wij plannen gaan maken. Heb wel gezegd dat ik het dit jaar klein wil doen. Ik loop me elk jaar uit te sloven, koop de mooiste cadeautjes etc en krijg er altijd stank voor dank voor terug daar heb ik geen zin meer in. Waarschijnlijk dus gewoon lekker thuis met zijn viertjes. Mooie familie film op, cadeautjes uitpakken, lekker eten (maar niet zo uitgebreid als voorgaande jaren), gewoon lekker relaxed voor een keer.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier precies hetzelfde, we zijn ook op zoek naar een bungalowpark. Eigenlijk wel te gek dat je het huis uit moet om niet mee te hoeven doen aan die verplichtingen.

9. Wij houden ook niet van dat uitgebreide hoor! Vorig jaar hebben we op eerste kerstdag met z'n viertjes gegourmet en op 2e kerstdag hebben we bij m'n moeder bami gegeten :p Ik heb nog geen idee wat er dit jaar op tafel komt, maar het zal wat de moeilijkheidsgraad betreft gelijkwaardig zijn ;)

Oh en, wij hebben vorig jaar onze bruiloft afgesloten met patat en snacks. In bed. Niets mis mee, heerlijk juist! ;)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    zoals elke jaar..

eerste kerstdag bij mijn ouders vieren
    tweede kerstdag bij schoonouders vieren

's ochtends lekker uitgebreid ontbijten met gezinnetje/naar het bos etc..

11. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Het liefst zit ik lekker thuis ik heb een hekel aan die verplichtingen.
    Ook helemaal geen zin in om gezellig te doen was echt een piep jaar behalve onze bruiloft natuurlijk.
    Laat dit jaar maar zo snel mogelijk voorbij zijn

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Kerstavond vieren wij gezellig thuis met allemaal lekkere hapjes. Ik ben die dag vrij dus dan kan ik lekker van alles maken. De kids kunnen lekker helpen, rommelen in huis of een filmpje kijken.

1e kerstdag vieren we bij mijn ouders met waarschijnlijk ook hapjes en een lekkere visschotel van de visboer. Dan pakken we ook alle cadeau's uit. En vieren we gelijk de verjaardag van mijn vader want die is de 27e jarig.

2e kerstdag kunnen de kinderen eerst lekker met hun cadeau's spelen, daarna gaan we naar disney on ice en met avondeten bestellen we lekker spareribs of zo. Lekker onderuitgezakt op de bank, in onze pyama's, eten zonder zelf te hoeven koken.

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb nog geen idee. Moet eerste kerstdag werken tot 5 uur. Ben dan rond 6 en thuis. Mijn moeder en schoonouders verwachten elk jaar van ons dat we blijven eten maar we hebben zo nooit een dag voor onszelf. Heb ik echt geen zin in....

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zitten met ons gezin in een mooi appartement in zuid Duitsland. En gaan heerlijk uit eten.
    Met mijn familie hebben we nooit gezeik, maar met die van mijn man wel. En daar hebben wij geen zin meer in.

15. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij houden 1 kerstdag voor ons eigen gezin. De andere dag vullen we in met brunch/ lunch bij mijn ouders en daarna een vroeg diner (ivm de kinderen) bij mijn schoonouders. Volgens jaar draaien we het dan om, diner bij mijn ouders en lunch bij schoonouders 😀.
    Zo kunnen we 1 dag lekker ons eigen gang gaan, gourmetten of iets anders relaxed met ons eigen gezin. De andere dag is dan wel redelijk vol, maar meestal proberen we dan ook wel om 20 uur thuis te zijn, dus dan de kids naar bed en nog even met z'n tweeën lekker borrelen :D.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier blijven we denk ik lekker thuis, Afgelopen jaren iedere x gezeur geweest en vorig jaar alle ouders broers en zussen hier uitgenodigd maar niemand kwam.. Nou prima,

Dit jaar lekker weer met zn vieren en misschien als we zin hebben ergens een bakkie doen.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Nog geen officiële plannen, maar verwacht eerste kerstdag bij m'n schoonouders en tweede kerstdag bij mijn ouders.

Kerstavond gaan we altijd helpen bij de kerstmis in een verpleeghuis waar familie werkt, alle mensen naar beneden en boven brengen en ze een lekker glas wijn inschenken ;)

Hebben allebei nooit zo'n zin om bij schoonouders kerst te vieren, is altijd een hoop gestress en veeeel te druk en te lang voor de aanwezige kids (ze willen dat we begin van de middag al komen en zo laat mogelijk weg gaan, is niet handig met 5 kids onder de 6:)). Nu we zelf een kleintje hebben doen we dit ook echt niet meer, jammer dan. Ze wonen dichtbij, dus kunnen makkelijk even heen en weer.
    Bij mijn familie is het juist weer heel relaxed, je komt of je komt niet en iedereen kijkt zelf hoe laat ie er is. Daar kijken we dan juist allebei weer veel meer naar uit, wij zijn wat relaxter ingesteld

Meestal gourmetten we bij allebei. Voorheen ging schoonmams nog wrl eens koken, maar daar werd de boel helemaal mega gestresst van dus hebben haar min of meer gedwongen daarvan af te stappen ;) werd er niet gezelliger op zeg maar

18. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik heb nog geen plannen, het is de eerste kerst met ons drietjes.
    Ik denk dat we eerste kerstdag thuis blijven, misschien naar mijn ouders op de thee en tweede kerstdag bij mijn schoonvader als de hele familie er ook is. We gaan bijna elkaar jaar dan Chinees eten halen.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    kerstavond staat nog open, misschien lekker met zijn drietjes iets doen.
    1e kerstdag met schoonfamilie, later in de middag rijden we naar zuid Limburg naar mijn ouders, waar ook mijn broertje en gezin naar toe komen. We blijven daar slapen en gaan dan als het mooi weer is 2e kerstdag wandelen met zijn alle en de hond. S'avonds rijden we dan weer naar huis. Bij mijn schoonfamilie is het even een paar uurtjes met zijn alle gezellig samenzijn met een hapje en een drankje. Bij mijn ouders doen we echt uitgebreid eten en cadeautjes.

20. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik moet kerstavond en eerste kerstdag werken. Ml allebei de kerstdagen late dienst dus pas half 11 savonds thuis. Wij hopen met de kerst net in ons nieuwe huis te zitten dus denk dat we daar maar lekker van gaan genieten!

Deel Deze Pagina